Inovovaný model sází, stejně jako ostatní vozy automobilky, na více než příznivý poměr cena-užitek. Rozměrný sedan se může ještě navíc pochlubit slušivým exteriérem a interiérem, který "vymysleli" u Pininfariny.
Dlouhá je 4,5; široká 1,73 a vysoká 1,45 metru. Rozvor činí 2,6 metru. Auto působí na první pohled solidním dojmem.
Největší překvapení však čeká na cestující, kteří usednou na zadní sedadla - prostor pro nohy je více než dostatečný. (Ani basketbalová reprezentace by neměla mít s cestování nubirou větší těžkosti.)
V nabídce prozatím figurují dva zážehové agregáty o objemech 1,6 a 1,8 litru. Osmdesátikilowattová šestnáctistovka se jeví jako velmi vhodný motor předurčený ke klidnější jízdě s přiznivou spotřebou. Při cestování v jednom ale umí i ona s nubirou slušně "zacvičit".
Na rozdíl od slabšího motoru stodvaadvacetikoňová "jedna-osmička", při krátké předváděcí jízdě, spíše zklamala. U motoru disponujícího výkonem 90 kW a 165 Nm by řidič očekával více dynamiky.
Korejská sestra nubiry se jmenuje "Lacetti". Liší se nejen jménem, ale kupříkladu i nastavením podvozku. |
Na rok 2005 je pak plánovaná premiéra dieselového agregátu o objemu 1,9 litru. Aby dieselu pod kapotou nubiry nebylo v nabídce motorů korejské automobilky smutno dostane vznětový motor i menší Daewoo Kalos, a to o objemu 1,3 litru.
Daewoo nenechalo při vývoji nic náhodě a věnovalo velkou péči bezpečnosti nového vozu. Proto automobilka předala inženýrům z Euro NCAP novou Nubiru k ohodnocení v renomovaných crashtestech. Výsledek byl velmi příznivý - 4 hvězdičky jsou více než uspokojivým výsledkem snažení konstruktérů.
Nový model Daewoo cestuje ke svým evropským zákazníkům "přes půl světa" ze závodu v Kunsanu na západním pobřeží Jižní Koreje. |
Nubira chce řidiče oslovit nejen slušivým kabátkem "ušitým" na míru renomovaným designérem, ale i bohatou základní výbavou. I proto je cena 379 900 za základní verzi 1,6 SE více než zajímavá.
Pod kapotou:
1,8 DOHC |
1,6 DOHC | |
Objem (ccm) |
1799 |
1598 |
Počet válců |
4 |
4 |
Vrtání x zdvih (mm) |
81,6 x 86 |
79 x 81,5 |
Výkon (kW/koní) |
90/122 při 5800 ot. |
80/109 při 5800 ot. |
Točivý moment (Nm) |
165 při 4000 ot. |
150 při 4000 ot. |
Max. rychlost (km/h) |
184 |
175 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
10,7 |
11,5 |
Spotřeba | ||
Město (l) |
12,5 |
11,2 |
Mimo město (l) |
7,1 |
6,2 |
Kombinovaná (l) |
9,1 |
8,1 |
Míry:
Délka x šířka xvýška (mm) |
4500 x1725 x 1445 |
Rozvor (mm) |
2600 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) |
1480 / 1480 |
Aerodynamický koeficient |
Cx = 0,338 |
Objem zavazadelníku (litry) |
405 |
A ceny?
1,6 SE | 379 900 Kč |
1,6 SX | 404 900 Kč |
1,8 CDX | 474 900 Kč |
1,8 CDX (automat) | 524 900 Kč |