VW Jetta | foto: VW

Nový Volkswagen Jetta se rozešel s golfem a míří i do Evropy

  • 71
Nové provedení modelu Jetta nejdřív představili ve Spojených státech. Teď wolfsburgská automobilka představila jettu i evropským zákazníkům. Už to není derivát hatchbacku golf, ale zcela samostatný model.

Že Volkswagen představil novou jettu nejdřív v New Yorku, není překvapivé. Jetta je totiž nejprodávanějším evropským automobilem ve Spojených státech. Volkswagen si tak slibuje od zcela nového modelu na severoamerickém trhu velké prodejní úspěchy.

VW Jetta

Jetta pro evropské zákazníky už není odvozenou karosářskou verzí sedan z populárního golfu. Nové provedení jetty je zcela svébytný model, který oproti předchozí generaci vyrostl na délku o devět centimetrů. Nová jetta měří 4,64 metru.

Vzhled novinky navazuje na poslední designérský směr wolfsburgské automobilky. Přední maska vyznává ostré rysy, z profilu je patrné elegantní zaoblení střechy. Menší jetta působí harmoničtějším a elegantnějším dojmem než nové provedení výše postaveného s délkou 4,77 metru.

VW Jetta

Časem bychom se měli dočkat i jetty v provedení kombi. Otazník visí nad provedením kupé. Předobrazem novinky byl ale koncept vystavený začátkem roku v Detroitu a tak se příchod dvoudveřové sportovnější verze nedá vyloučit.

Interiér nového sedanu sází na klasickou strohost, přesto zejména v dvojbarevném provedení působí vnitřek vozu svěže. Plusem by mělo být precizní zpracování. Nová jetta bude sjíždět z výrobních linek v Mexiku ve třech tradičních provedeních Trendline, Comfortline a Highline.

VW Jetta

Stupeň výbavy Trendline standardně nabídne šest airbagů a šestnáctipalcová ocelová kola. Vyšší výbava Comfortline nabízí v základu šestnáctipalcová litá kola. Nejvyšší stupeň výbavy Highline okrášlí vzhled vozu chromovaným orámováním bočních oken a spodního vstupu vzduchu na přední masce. Verze Highline má v základu sedmnáctipalcová litá kola.

Nová jetta se bude nabízet se šesti motory. Všechny benzinové jsou přeplňovaná "téesíčka". Základ tvoří motor 1,2 TSI s výkonem 77 kW. Dále budou v nabídce motory 1,4 TSI v výkony 90 a 118 kW a vrcholem benzínové nabídky je dvoulitr TSI s výkonem 147 kW.

Naftové motorizace zastupují pohonné jednotky 1,6 TDI s výkonem 77 kW a 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Dvě nejslabší se budou nabízet i v úsporné verzi Bluemotion Technology. Mimo základní benzínovou "jednadvojku" lze všechny pohonné jednotky kombinovat s automatickou převodovkou DSG.

České zastoupení ještě nepředstavilo ceny pro český trh, známe ale už ceny jednotlivých modelů na německém trhu. Základní provedení 1,2 TSI Trendline stojí 20 900 eur, tedy v přepočtu 513 700 korun. Nejlevnější diesel stojí 23 075 eur, v přepočtu 567 tisíc korun. Nejdražší Jetta 2.0 TSI DSG v provedení Highline vyjde na 30 050 eur, tedy 738 600 korun.