Nový Volkswagen Jetta se rozešel s golfem a míří i do Evropy

  11:05aktualizováno  11:05
Nové provedení modelu Jetta nejdřív představili ve Spojených státech. Teď wolfsburgská automobilka představila jettu i evropským zákazníkům. Už to není derivát hatchbacku golf, ale zcela samostatný model.

Že Volkswagen představil novou jettu nejdřív v New Yorku, není překvapivé. Jetta je totiž nejprodávanějším evropským automobilem ve Spojených státech. Volkswagen si tak slibuje od zcela nového modelu na severoamerickém trhu velké prodejní úspěchy.

Jetta pro evropské zákazníky už není odvozenou karosářskou verzí sedan z populárního golfu. Nové provedení jetty je zcela svébytný model, který oproti předchozí generaci vyrostl na délku o devět centimetrů. Nová jetta měří 4,64 metru.

Vzhled novinky navazuje na poslední designérský směr wolfsburgské automobilky. Přední maska vyznává ostré rysy, z profilu je patrné elegantní zaoblení střechy. Menší jetta působí harmoničtějším a elegantnějším dojmem než nové provedení výše postaveného s délkou 4,77 metru.

Časem bychom se měli dočkat i jetty v provedení kombi. Otazník visí nad provedením kupé. Předobrazem novinky byl ale koncept vystavený začátkem roku v Detroitu a tak se příchod dvoudveřové sportovnější verze nedá vyloučit.

Interiér nového sedanu sází na klasickou strohost, přesto zejména v dvojbarevném provedení působí vnitřek vozu svěže. Plusem by mělo být precizní zpracování. Nová jetta bude sjíždět z výrobních linek v Mexiku ve třech tradičních provedeních Trendline, Comfortline a Highline.

Stupeň výbavy Trendline standardně nabídne šest airbagů a šestnáctipalcová ocelová kola. Vyšší výbava Comfortline nabízí v základu šestnáctipalcová litá kola. Nejvyšší stupeň výbavy Highline okrášlí vzhled vozu chromovaným orámováním bočních oken a spodního vstupu vzduchu na přední masce. Verze Highline má v základu sedmnáctipalcová litá kola.

Nová jetta se bude nabízet se šesti motory. Všechny benzinové jsou přeplňovaná "téesíčka". Základ tvoří motor 1,2 TSI s výkonem 77 kW. Dále budou v nabídce motory 1,4 TSI v výkony 90 a 118 kW a vrcholem benzínové nabídky je dvoulitr TSI s výkonem 147 kW.

Naftové motorizace zastupují pohonné jednotky 1,6 TDI s výkonem 77 kW a 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Dvě nejslabší se budou nabízet i v úsporné verzi Bluemotion Technology. Mimo základní benzínovou "jednadvojku" lze všechny pohonné jednotky kombinovat s automatickou převodovkou DSG.

České zastoupení ještě nepředstavilo ceny pro český trh, známe ale už ceny jednotlivých modelů na německém trhu. Základní provedení 1,2 TSI Trendline stojí 20 900 eur, tedy v přepočtu 513 700 korun. Nejlevnější diesel stojí 23 075 eur, v přepočtu 567 tisíc korun. Nejdražší Jetta 2.0 TSI DSG v provedení Highline vyjde na 30 050 eur, tedy 738 600 korun.

Autoři:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

OBRAZEM: Do Pragovky se sjely automobilové klenoty. Dorazí i Ralf Schumacher

Zlatý volant 2019

Industriální prostor Pragovky, továrny, ze které vyjížděly slavné Pragy V3S, hostí motoristický galavečer Zlatý volant....

Honda CR-V 2,2 i-CDTi 4x4...
Honda CR-V 2,2 i-CDTi 4x4...

r.v. 2005, naj. 244 025 km, diesel
119 990 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz