Nový Renault Clio: bude pořád on-line a s umělým hlasem motoru

aktualizováno 
Clio se ve třech generacích stalo legendou. Malý renault, který v roce 1990 nahradil veleúspěšnou R5, se stal v předchozí generaci dokonce evropským autem roku. Neprávem dnes trochu opomíjený model se představuje v nové generaci. Nové clio s pořadovým číslem čtyři je tady. Jako pojízdný tablet plný multimediálních vychytávek.

Renault Clio | foto: Renault

Po 22 letech a 11,5 milionech clií prodaných ve 115 zemích světa je tu nová generace. Velká premiéra čtyřmetrového hatchbacku se chystá na zářijový autosalon do Paříže.

Vývojáři stavěli na platformě končícího clia. Opřeli se hlavně do multimediality na palubě. Na techniku se ale rozhodně nezapomnělo, clio doveze nový tříválec a dvouspojkový automat.

Renault Clio

U veledůležité novinky, které střihl na mladistvý kabát šéfdesignér Laurens van den Acker, sází Renault na velké možnosti personalizace - přizpůsobení vzhledu vozu podle chutí zákazníka. Paleta barev má osm položek. Na výběr k nim bude z různých finišů masky a zrcátek, různých doplňků a dokonce i barev ráfků. Stejně tak v interiéru bude na výběr z různých barev a materiálů čalounění a doplňků.

Nepotřebné potřebnosti

K tomu výbava, o které se předchůdci ani nezdálo, třeba parkovací kamera nebo bezklíčkové odemykání a startování.

R-Sound Effect

Další elektronickou specialitou, kterou se bude nové clio chlubit, je systém, který bude v interiéru uměle vytvářet zvuk motoru, na výběr bude ze šesti různých hlasů. Digitální hlasy budou měnit intenzitu v závislosti na rychlosti a akceleraci.

Vrcholem nabídky příplatkové výbavy bude komunikační rozhraní R-Link s připojením na web ovládané přes sedmipalcový dotykový displej. Je to vlastně tablet s uhlopříčkou 18 centimetrů vetknutý do přístrojové desky. Chybět nebude ovládání hlasem, možnost stahování různých aplikací z virtuálního obchodu R-Link Store, USB, bluetooth, navigace dodaná TomTomem, ve které bude aktuální dopravní zpravodajství a dokonce i upozornění na radary. Posádka bude moci stahovat e-maily nebo analyzovat jízdní styl řidiče a jeho spotřebu. Chybět nebude přístup na Facebook a další sociální sítě. Řidiči si budou dokonce moci navolit vlastní homepage, stejně jako na počítači.

Kdo se obejde v autě bez internetu, může mít obyčejnější systém Media Nav. Ten má jen ty praktičtější funkce jako je rádio, navigace, bluetooth, ale také dostane sedmipalcový displej.

Konzervativnější kupci, kteří clio chtějí používat hlavně jako auto, ale budou pravděpodobně zůstávat u základního obyčejného rádia, které také nabídne Bluetooth.

Renault Clio

Jen pět dveří

Nové clio bude k mání výhradně v pětidveřovém provedení. Po třídveřáku ale případní zájemci smutnit nemusí, kliky zadního páru dveří jsou skryté v rámu oken, takže auto vypadá na první pohled jako třídveřové. Za pozornost stojí světla pro denní svícení složená z LEDek, která jsou vetknutá do netradičně pojaté masky.

Pro začátek bude clio k mání pouze s jedním naftovým a jedním benzinovým motorem. Diesel Energy dCi 90 má objem 1,5 litru, 90 koní výkonu a 220 kroutících newtonmetrů. Vystačit má podle měření Renaultu s 3,4 litry nafty na sto kilometrů jízdy.

Druhý bude úplně nový tříválec. Malý přeplňovaný benzinový motor objemu 0,9 litru nabídne 90 koní výkonu, 135 Nm točivého momentu a 4,5litrovou tabulkovou spotřebu.

Renault Clio

Na homologaci ještě čeká benzinový čtyřválec TCe 120 objemu 1,2 litru vybavený přeplňováním a přímým vstřikem paliva, který má 120 koní a 190 Nm. Ten dorazí v průběhu příštího roku. K mání bude i s šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC. Tu dostane příští rok také diesel.

Fotogalerie

Ve všech provedeních bude ukazatel radící vhodný moment k přeřazení a tlačítko ECO4, které má až o deset procent snížit spotřebu tím, že nasadí motoru úspornější režim. Některé verze dostanou start-stop systém vypínající motor na křižovatce, když není třeba, aby běžel.

V plánu jsou i ostré modely RS. Automobilka o nich zatím nemluví, ale na festival rychlosti do Goodwoodu dovezla zamaskované nové clio, o kterém se mluví jako o novém ostrém modelu. Pod kapotou má mít přeplňovanou šestnáctistovku doplněnou o dvouspojkový automat.

Nové clio budou vyrábět továrny ve francouzském Flins a turecké Burse. "V loňském roce cliu v evropských prodejích patřila čtvrtá příčka za trojicí Ford Fiesta, Volkswagen Polo a Opel Corsa. V Česku třídě malých aut vládne s náskokem Škoda Fabia," uvádí Petr Buček z magazínu Autembezpečně.cz.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz