Golf stahuje textil, bleskurychle. Legendární kabriolet potřetí

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na autosalonu v Ženevě si odbývá výstavní premiéru nový kabriolet. Za šest generací golfu je to teprve jeho třetí verze se skládací střechou. Novinka bude přibližně o 170 000 levnější než další kabriolet z nabídky Volkswagenu, model Eos.

VW Golf Cabriolet | foto: VW

Kabriolety odvozené od modelu Golf byly vždy nesmírně populární a jsou i docela rozšířené. Přesto je výrobce připravil doposud jen ze dvou generací golfů – z první (1979) a třetí (1993). To znamená, že poslední otevřený golf vyrobili v roce 2002 a navíc vycházel z modelu, který poprvé spatřil světlo světa už v roce 1991. V následujících letech Volkswagen sice nabídl kupé-kabriolet eos, ten je ale o téměř 21 centimetrů delší než golf a také o poznání dražší.

VW Golf Cabriolet

Nový Golf Cabriolet je tak pro fanoušky značky jistě milým a toužebně očekávaným překvapením. Navíc se drží tradice a bude mít klasickou plátěnou stahovací střechu, stejně jako jeho dva předchůdci. Inovace ale nejde zastavit a novinka tak přišla o masivní ochranný oblouk na úrovni B sloupků, který byl tak charakteristický pro první dvě verze otevřených golfů. Místo něj výrobce namontoval vystřelovací oblouky, které se samočinně aktivují při převrácení auta.

Autosalon Ženeva 2011

 Střecha nového kabrioletu bude mít elektrohydraulický stahovací mechanismus, který je – podle slov výrobce – nejrychlejší na světě. Stažení či vytažení střechy zvládne za 9,5 sekundy, a to i při jízdě až do rychlosti 30 kilometrů za hodinu. Výrobce se chlubí i dobrým utlumením interiéru, prý nejlepším mezi auty se stahovací střechou.

VW Golf Cabriolet

Design kabrioletu samozřejmě navazuje na aktuální šestou generaci golfu. Předek je stejný, přední sklo je ale zešikmenější a zcela jiný je kryt zavazadlového prostoru, na jehož hraně dostalo místo třetí brzdové světlo. Z modelu GTI si pak kabriolet vypůjčil zadní svítilny. Interiér je shodný s běžným golfem, je ale jen čtyřmístný. Kufr pojme při stažené střeše stále akceptovatelných 250 litrů zavazadel. Ani nabídka standardní a příplatkové výbavy se neliší od obyčejného hatchbacku. Jen jednu věc si zákazníci kabria objednat nemohou,  a to, zcela logicky, střešní okno.

V Evropě bude nový kabriolet pohánět šestice motorů, všechny s přímým vstřikem a přeplňováním. Čtyři motory spalují benzín, dva naftu a jsou dobře známé z běžných modelů golfu, potažmo z dalších vozů koncernu Volkswagen včetně škodovek. Základní verzi bude pohánět populární malorážka 1,2 TSI ve vyšší výkonové variantě 77 kW. Za tuto verzi si u VW naúčtují 23 600 euro, tedy v přepočtu 580 000 korun. Cena pro tuzemské autosalony ještě nebyla stanovena, ale od uvedené německé by se neměla výrazněji lišit.

VW Golf Cabriolet

Základní cena nového kabrioletu Golf tak bude přibližně o 170 000 korun nižší než základní cena kupé-kabrioletu VW Eos. Ten stojí od 740 000 korun výše, je však větší a především má pevnou sklápěcí střechu, nikoliv plátěnou jako golf. Základní model eosu má motor 1,4 TSI s výkonem 90 kW.

Čtveřici benzinových motorů doplňují dvě varianty motoru 1,4 TSI (90 a 118 kW) a dvoulitrové turbo s výkonem 154 kW. Pro příznivce nafty pak Volkswagen připravil dva agregáty. Slabší s objemem 1,6 litru a výkonem 77 kW a dvoulitrový s výkonem 103 kW. Prvně uvedený dieselový motor bude k mání i v eko verzi BlueMotion.

Golf Cabriolet se začne vyrábět již toto jaro v karosárně firmy Karmann, která je tradičním producentem otevřených volkswagenů.

Autoři:
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v poslední době zejména...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Krampol o Belmondovi: Když on točil Zvíře, já hrál traktoristu

Přes třicet let promlouvá na české diváky božský Bébel, jak Jean-Paul Belmondovi v rodné Francii přezdívají, hlasem...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Česko je světová velmoc v produkci senzorů pro auta. Vyrábí je v Rakovníku

Pokud máte na svém novém voze čelní kameru, dešťové čidlo nebo parkovací senzory, s velkou pravděpodobností pochází z...

Původní Defender se vrátí se jménem hospody, elektroniku otestují v Česku

Firma MBtech Bohemia, zaměřená na vývoj automobilových dílů a elektroniky, pomáhá zakládat novou automobilku ve Velké...

KOMENTÁŘ: Je tažení proti SUV ekologie, nebo třídní boj?

Auta jsou zlo. To už jste jistě slyšeli, není to nic nového. Řekne vám to kdejaký zelený aktivista. Ale v poslední době...

První milion SUV v Česku vyrobil Hyundai. Tucson poslali až na Martinik

Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku vyrobila miliontý vůz modelu Hyundai Tucson. Jde o první typ vozu...

Najdete na iDNES.cz