Nový lotus: není to eagle, ale evora

aktualizováno 
Po dlouhých třinácti letech se na londýnském autosalonu představil nový lotus. 2+2 místné kupé s motorem před zadní nápravou, které automobilka vyvíjela pod označením Eagle, se bude prodávat pod jménem utajeným do posledních chvil před odhalením.

Lotus Evora | foto: Lotus

Ještě minulý týden mu všichni říkali Eagle (anglicky orel). Po oficiálním představení v Londýně už je o jméně jasno, bude to Evora.

Modulární hliníková konstrukce zaručí lehkost, která je pro Lotus Seven a jeho potomky dogmatem. Základy evory pocházejí z Lotusu Elise a Exige. Odpružení je navrženo zcela nově. Pneumatiky vyrobila na míru Yokohama.

Nejočekávanější a do poslední chvíle tajené číslo je údaj o hmotnosti. Čtyřmístný potomek legendárního espritu váží 1 350 kilo. O jejich rozpohybování se stará 3,5litrový šestiválec od Toyoty namontovaný napříč uprostřed auta. Maximální výkon je 280 koní (při 6 400 otáčkách), 342 newtonmetrů (při 4 700 ot./min.) přenáší na zadní kola šestuistupňová manuální převodovka.

Evora se rozjede z nuly na stovku pod pět sekund. Zadní pneumatiky mají rozměr 255/35 R19, přední 225/40 R18.

Auto bude k mání ve dvou verzích: dvoumístné s prostorem pro zavazadla za předními sedadly, nebo jako 2+2místné pro dva dospěláky a dvě děti. Do kufru se vejde 160 litrů věcí.

Mimochodem, věděli jste, že ve středu Portugalska je město Evora?

Autor:
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky
Premium

Cesta časem s Rolls-Roycem: jízda na sedadle pro tchyni

Aktuálně se okolo britské ikony luxusu – společnosti Rolls-Royce – opět víří vody. Vstoupila do světa, který zachraňuje...

Mercedes větří krizi: propouští a chce ušetřit miliardu

Výrobce luxusních vozů Mercedes propustí zhruba tisíc lidí, aby do roku 2022 uspořil přes miliardu eur (25,6 miliardy...

Německo tlačí elektromobilitu, zvýšilo dotace. Polovinu zaplatí automobilky

Německo zvýší dotace na nákup elektromobilů až na 6 000 eur, to je 153 tisíc korun. Vyplácet se budou nejméně do konce...

Premium

Fiat slaví 120. narozeniny. Nejzábavnější modely mají své fanoušky dodnes

Fiat slaví 120 let od vyrobení svého prvního auta. My jsme se ohlédli do historie, abychom si připomněli, které modely...

Najdete na iDNES.cz