Nový Focus: oficiální informace a fotografie

  23:40aktualizováno  23:40
Ford Focus byl představen v roce 1998, kdy nahradil oblíbený, avšak již zastaralý model Escort. Nyní, po šesti letech přijíždí zbrusu nový Focus druhé generace, aby vystřídal svého úspěšného předchůdce. Přinášíme oficiální informace a fotografie vozu, který bude patřit k hlavním lákadlům zářijového pařížského autosalonu.

Nový focus sdílí společné komponenty s vozy Focus C-Max, Mazda 3, Volvo V40 a V50. Na trhu se objeví ve tří a pětidveřovém provedení i ve verzi kombi. Čtyřdveřová varianta bude uvedena později v průběhu roku 2005.

Oproti předchozí generaci má nový focus delší rozvor o 25 mm a širší rozchod kol o 40 mm. Karoserie vozu narostla do délky i do šířky a má i vyšší torzní tuhost o osm procent. Výborné jízdní vlastnosti původního focusu má na svědomí především propracovaná zadní náprava Control Blade. Ta byla modernizována a po modelu focus c-max se dostane i do ostatních vozů této modelové řady.

Exteriér a interiér

Hlasové ovládání - audiosystém, telefon, navigační systém, ale i klimatizaci bude možné ovládat hlasovými pokyny.
Kombi s DVD - DVD přehrávač a u stropu namontovaný displej umožní pasažérům na zadních sedadlech modelů kombi sledovat filmy, poslouchat hudbu, nebo hrát počítačové hry.
Nový, uhlazenější design focusu nezapře svůj původ v automobilu první generace. Boční silueta vozu zůstala zachována, ale čelní i zadní sklo má větší sklon. Nový model dostal taktéž charakteristická koncová světla.

Interiér auta je zcela nový a podobnost s předchozí generací bychom zde hledali marně. Především je prostornější a vyvolává větší dojem luxusu. Všechny materiály použité v interiéru vozu byly testovány na protialergické vlastnosti a vyhovují zdravotním standardům TÜV. Barevné provedení interiéru je závislé na barvě karoserie a výbavě vozu. Například modrá barva charakterizuje interiér modelů Sport a Titanium. Černé provedení interiéru je na přání k dispozici pro všechny modely. Zákazníci si budou moci vybrat z pěti úrovní výbavy – Ambiente, Trend, Sport, Ghia a Titanium.

vnější rozměry (mm) hatchback kombi
délka

4342

4473

šířka (včetně zrcátek)

1991

1991

výška

1447

1447

rozvor

2640

2640

převis karoserie vpředu

871

871

převis karoserie vzadu

833

963

Zavazadlový prostor hatchbacku nabídne v základním uspořádání objem 385 litrů, zatímco kombi poskytne 475 litrů (měřeno po kryt zavazadelníku). Sklopením zadních sedadel tyto hodnoty narostou v případě hatchbacku na 1245 litrů a u kombi na 1525 litrů (měřeno po střechu).

Pohonné jednotky
Pod kapotou nového focusu se poprvé objeví nový motor Duratec Ti-VCT o objemu 1,6 litru a výkonu 115 koní. Tento agregát disponuje systémem variabilního časování ventilů, díky čemuž dosahuje vyššího točivého momentu. Spotřeba je však nižší až o pět procent. V nabídce najdeme také šestnáctiventilové motory o objemech 1,4 (80 k), 1,6 (100 k) a 2 litry (145 k). Milovníci nafty se mohou těšit na pohonné jednotky známé z modelu focus c-max - šestnáctistovka nabídne výkon 110 koní, dvoulitr 136 koní. S ohledem na ekologii jsou pro oba vznětové agregáty k dispozici filtry pevných částic.

Turbodiesel o objemu 1,6 litru bude nabízen i se samočinnou převodovkou Durashift CVT s plynule měnitelným převodem. Ta může pracovat buďto v samočinném režimu, nebo jako „manuální“ sedmistupňová převodovka. Dále budou k dispozici pěti a šestistupňové manuální převodovky a čtyřstupňová samočinná převodovka.

motor

max. výkon
(kW (k)/ot.min)

max. točivý moment (Nm)

palivo

1.4 16V

59 (80)/5700

124

natural 95

1.6 16V

74 (100)/5500

150

natural 95

1.6 16V
Ti-VCT

84 (115)/6000

155

natural 95

2.0 16V

107 (145)/6000

185

natural 95

1.6 TDCi

81 (110)/4000

240

nafta

2.0 TDCi

100 (136)/4000

320

nafta

Bezpečnost
Ochranné vlastnosti skeletu a deformačních zón vozu byly testovány nejprve na počítačích, a později i fyzicky při bariérových testech ve švédském bezpečnostním centru automobilky Volvo. Součástí bezpečnostní výbavy nového focusu je samozřejmě ABS, čelní, boční i průběžné hlavové airbagy a předpínače bezpečnostních pásů. Zajímavostí jsou na přání dodávané nastavitelné pedály, díky kterým si najde optimální pozici za volantem snad každý řidič - pohodlnější poloha má také vliv na bezpečnost.

Na český trh bude nový Ford Focus oficiálně uveden během prvního čtvrtletí roku 2005.

Boční silueta vozu zůstala zachována.

Nový model dostal taktéž charakteristická koncová světla.

Čelní i zadní sklo má větší sklon.

K dispozici bude i třídveřová verze.

Rozměrné výklopné dveře slibují dobrý přístup do zavazadlového prostoru.

Nový, uhlazenější design focusu nezapře svůj původ v automobilu první generace.

Design masky chladiče je společný všem modelům značky Ford.

Interiér je prostornější a vyvolává větší dojem luxusu.

Všechny materiály použité v interiéru vozu byly testovány na protialergické vlastnosti a vyhovují zdravotním standardům TÜV.

Barevné provedení interiéru je závislé na barvě karoserie a výbavě vozu.

Černé provedení interiéru je na přání k dispozici pro všechny modely.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz