Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Rapid dostal konečně xenony a nově i slabší turbodiesel

aktualizováno 
Škoda potichu změnila ceník rapidu a octavie. Obchodníci objednávají rapidy podle specifikací nového modelového roku. Výbavy lehce zchudly a nově jsou v nabídce xenony. Turbodiesel 1,6 dostal automat a novou výkonovou verzi.

Koncept Škoda Rapid Sport | foto: Škoda

Na nové ceníky upozornil redakci čtenář iDNES.cz Radek Livar. "Ceník rapidu má udávanou platnost od 5. 8. a octavia od 1. 7.," všímá si.

Rapidy modelového roku 2013 už jsou podle Vítka Pelce ze Škody vyprodané, nově prodejci nabízejí modelový rok 2014.

Kdo teď vyrazí pro nové auto, nesmí se nechat zmást tím, že je na ceníku psána platnost od 5. srpna 2013. "Od teď už zákazník objednává auto už jen podle tohoto nového ceníku," popisuje Pelc. Podle informací iDNES.cz pracují dealeři s novým ceníkem už asi týden.

Výrobu nového modelového roku rozjíždí Škodovka tradičně po celozávodní dovolené, která je v červenci. Od 32. týdne, tedy 5. srpna, už budou vyjíždět z Boleslavi rapidy ve specifikaci 2014.

Kromě úprav ve výbavách se rozjede hlavně nová karosářská verze spaceback, tedy rapid se zádí na pomezí hatchbacku a kombíku. Podle informací iDNES.cz by ceník spacebacku měl být stejný jako u stávajícího liftbacku, tedy bez příplatku.

Ale změn je v ceníku schovaných víc. "Výbavové stupně jsou stejné, přibyla ovšem nová verze motoru 1,6 TDI s výkonem 66 kW, doposud byla v nabídce jen silnější 77kilowattová verze," odhaluje pro iDNES.cz Radek Donner, šéf prodeje velkého pražského dealerství škodovek NH Car.

Ve výbavě se spíš ubíralo, ale nenápadně. "Prodeje rapidu stojí na akčních modelech fresh," popisuje Donner. Asi nejprodávanější je podle něj druhý stupeň Ambition Fresh. Ten přišel o lepší klimatizaci s elektronickou regulací Climatronic. Dosud byl bez příplatku, teď stojí o 10 100 korun víc. To samé platí pro parkovací čidla vzadu, za která se u Ambition Fresh musí nově připlácet 9 100 korun. Jako "kompenzaci" dostala tato výbava nově bez příplatku takzvaný Maxi DOT, což je velký displej palubního počítače.

"Úpravy v ceníku jsou výsledkem kompromisu. Pokud jsme chtěli zachovat akční nabídku fresh pro zákazníky, jiná možnost nebyla," vysvětluje změny Vítek Pelc ze Škody.

Fotogalerie

Radek Donner z NH Caru si ještě všímá nově chybějícího dálkového ovládání centrálního zamykání u výbavy Fresh Active (nově příplatek 4 100 korun).

Nové xenony

Ceník ukrývá i dvě větší novinky pro rapid. Nově dostává do příplatkové výbavy xenonové světlomety. Ty jsou spojeny s předními světly s takzvanou corner funkcí, která přisvěcuje vnitřek oblouku při zatáčení. Xenony budou pro rapid vždy za příplatek. V závislosti na výbavovém stupni je to 10 tisíc, 12 200 nebo 17 600 korun. Oproti běžným příplatkům za xenony je to skvělá nabídka a Škoda si ji mohla dovolit díky fíglu. Použité xenony totiž svítí o něco méně, než je pro výbojkové světlomety běžné (více zde).

Rapid také nově dostal do nabídky slabší výkonovou verzi turbodieselu 1,6 TDI. Dosud byla v nabídce verze s výkonem 77 kilowattů, nově je k mání i 66kilowattová. Ta může také nově dostat automatickou převodovku DSG, která byla dosud u rapidu k mání jen s motorem 1,4 TSI.

Obohacení nabídky o slabší turbodiesel jde podle Vítka Pelce ze Škody vstříc požadavkům firemních flotilových zákazníků, které zajímá cena a spotřeba. Rozdíl 11 kilowattů znamená při nákupu úsporu 30 tisíc korun.

S čachry s novým dieselem a cenami se ovšem událo největší zdražení v ceníku. Dosud byla akční verze Fresh k mání i pro motor 1,6 TDI 77 kW. V novém ceníku "freshe" sice zlevnily (o šest tisíc v nižší a o tisícovku ve vyšší výbavě), ale už mají jen 66kilowattové verze nafťáku.

  • Nejčtenější

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prodej ojetin měl být na vrcholu, koronavirus vše změnil. Bazary krachují

Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu klesla oproti předchozímu měsíci o 12 procent na 99 241 vozů. Proti lednu...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky

Koronavirus ovlivnil přes milion Evropanů vyrábějících auta

Dočasné uzavírky továren kvůli koronaviru se již dotkly více než 1,1 milionu Evropanů pracujících ve výrobě automobilů....

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Ztráta, nebo rána z milosti? Pařížský autosalon zrušen, prý koronavirus

Koronavirová pandemie zasahuje celý autoprůmysl. Svět aut čekají velké změny, následky výpadku výroby a pád prodejů...

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

Najdete na iDNES.cz