Odbočování nákladních aut rychlostí chůze

Odbočování nákladních aut rychlostí chůze | foto: ADAC

Německé novinky pro řidiče chrání cyklisty. Zavádí se značka sdílení aut

  • 205
Od nového roku na nás v Německu čekají nové předpisy v rámci silničního provozu. Mění se pokuta za nevytvoření záchranné uličky pro vozidla IZS, nebudete moci stát ve druhé řadě nebo na cyklotrase či pěší zóně a mnoho dalšího.

1. Aplikace pro rychlostní kamery jsou zakázány

To, co bývalo dříve zcela legální, bude od nového roku zakázáno. Nebudete tedy moci využívat služeb aplikací upozorňující na radary nebo úseková měření. Pokud budete tuto službu využívat, vystavujete se pokutě 75 eur.

2. Větší vzdálenost pro parkování před křižovatkou

Pro lepší výhled řidičů do křižovatky budete muset nově parkovat dále od hrany křižovatky. Toto pravidlo platí jen v případě, pokud je označena cyklostezka dopravní značkou.

3. Vysoké tresty za jízdu záchrannou uličkou

Jízda záchrannou uličkou

Ti, kteří nevytvoří záchrannou uličku, obdrží pokutu 200 eur a získají dva trestné body do karty řidiče. V budoucnu se dokonce uvažuje o zákazu řízení na jeden měsíc. Pokud však pojedete vytvořenou záchrannou uličkou, hrozí vám pokuta nejméně 240 eur, dva trestné body a zákaz řízení na jeden měsíc.

4. Stání v druhé řadě

Stání v druhé řadě

Pokud zaparkujete nebo budete stát v druhé řadě, například pro nakládku nebo vykládku nákladu či na někoho budete čekat, hrozí vám od nového roku pokuta 55 eur a v případě blokování dopravy dokonce 70 eur a jeden trestný bod. Problém odborníci vidí u doručovacích služeb nebo vozidel taxi služby.

5. Parkování na pěších zónách nebo cyklotrase

Parkování na pěších zónách nebo cyklotrase

Na stejné úrovni jako stání v druhé řadě je parkování na pěší zóně, na cyklotrase nebo v cyklopruhu. Za tento přestupek vám tedy bude hrozit sankce 55 eur.

6. Povolení bus pruhů pro osobní auta

Povolení bus pruhů pro ostatní auta

Vyhrazené autobusové pruhy budou moci po instalaci speciální značky využívat osobní vozidla vezoucí minimálně tři lidi ve svém voze. 

7. Zelená šipka i pro cyklisty

Zelená šipka i pro cyklisty

Nové pravidlo pro odbočování vpravo bude platit pro cyklisty. Budou mít k dispozici speciální plechovou zelenou šipku pro odbočování, tak jak ji v Německu známe u motorových vozidel. Samozřejmě i zde platí odbočování, až když nikoho neohrozíme.

8. Cyklistické zóny 30

Cyklistické zóny 30

Obec bude moci speciálně pro cyklisty zřídit zóny. Tyto zóny budou platit jen pro cyklisty. Ostatním účastníkům sem bude vjezd zakázán, nebo bude doplněn ostatním dopravním značením.

9. Odstup od cyklisty, chodce a e-skútru

Odstup od cyklisty, chodce a e-skútru

Motorová vozidla budou muset udržovat minimální boční odstup od jedoucího cyklisty nebo řidiče e-skútru či jdoucího chodce po komunikaci ve městě v minimální boční vzdálenosti 1,5 m a mimo město se boční vzdálenost zvětšuje na minimálně 2 m.

10. Zákaz předjíždění jednostopých vozidel

Zákaz předjíždění jednostopých vozidel

Správci komunikace budou moci instalovat novou zákazovou značku: zákaz předjíždění cyklistů a motocyklů. Sankce bude stejná jako porušení klasického zákazu předjíždění.

11. Odbočování nákladních aut rychlostí chůze

Odbočování nákladních aut rychlostí chůze

Nákladní auta, kvůli zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů, budou muset od nového roku odbočovat v centrech měst pouze rychlostí chůze (7 až 11 km/h). Porušení tohoto předpisu bude pokutováno sankcí 70 eur.

12. Parkování pro sdílená vozidla

Parkování pro sdílená vozidla

Pomocí nové dopravní značky bude usnadněno parkování sdílených vozidel. Tato značka bude umožňovat vyhrazené parkování sdílených vozidel profesionálních poskytovatelů.