Novému sporťáku VW stačí na sto kilometrů 3,4 litru nafty

  12:50aktualizováno  12:50
Kabát formule a pod ním motor s dietní spotřebou, tak si představuje automobilka Volkswagen budoucnost sportovních aut. Žlutý přízrak, jehož tvary jsou na hony vzdálené umírněné sériové produkci automobilky z Wolfsburgu, se představuje na autosalonu v Tokiu. VW EcoRacer umí uhánět až dvěstětřicítkou a vystačí s 3,4 litry nafty na 100 kilometrů jízdy.

Volkswagen představuje na autosalonu v Japonsku nový 100 kilowattový turbodiesel.

Aby motor upoutal dostatek pozornosti, oblékli ho technici automobilky do sportovního vozu pojmenovaného EcoRacer.

EcoRacer s motorem na dietě ujede na třicetilitrovou nádrž téměř 1000 km.

Jedno z nejhospodárnějších sportovních aut světa má karoserii postavenou z laminátu zpevňovaného uhlíkovými vlákny, EcoRacer tak váží jen 850 kg. Auto vystřelí z nuly na stovku za 6,3 s, ručička tachometru se pak zastaví na hodnotě 230 kilometrů v hodině.

Kupé-roadster-speedster Volkswagenu je dlouhý 3,77 m, široký 1,74 m a vysoký 1,21 m. Sedmnáctipalcová litá kola jsou od sebe 248 cm daleko (rozvor).

Jednou z lahůdek EcoRaceru je autorizační systém, který rozeznává oprávněného řidiče na základě vyhodnocení otisku prstu. Toto zařízení lze využít i tak, že jednotlivým řidičům odpovídá různé nastavení vozu – rodiče si mohou například jednoduše pojistit, že pokud vůz má řídit jejich osmnáctiletý syn či dcera s malými řidičskými zkušenostmi, sníží se maximální dosažitelná rychlost vozu a ESP nelze deaktivovat.

Kromě střídmého motoru představuje EcoRacer ještě další speciality. Už téměř samozřejmostí jsou u lvů (auto)salonů světla složená z LED diod a startování tlačítkem namísto klasického klíčku.

Pozornost si zaslouží například samočinné otevírání elektromechanicky ovládaných dveří, která se jako křídla vyklápějí směrem vzhůru. Podélná střešní konzole ve tvaru písmene „T“ je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna.

Rozměrné čelní okno i s rámem lze zaměnit za nízký větrný štítek, jehož tvar je inspirován závodními vozy.

Turbodiesel o zdvihovém objemu jen 1,5 l je pro dokonalé rozložení hmotností uložen uprostřed. Motor s maximálním výkonem 136 koní (100 kW) a vrcholem kroutícího momentu na 250 newtonmetrech už nyní plní požadavky teprve připravované emisní normy EU 5. Výkon motoru se přenáší na zadní kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky DSG.

Přední sedmnáctipalcová kola jsou zavěšena na zdvojených trojúhelníkových ramenech, vzadu je čtyřprvková náprava. O brzdění se starají kotoučové brzdy – vpředu jsou ventilované kotouče o průměru 288 mm, zadní kotouče mají průměr 286 mm. Do brzdového okruhu je zařazený stabilizační systém ESP, převzatý z nového Passatu, který byl však pro EcoRacer výrazně modifikován.

Puristicky řešený kokpit obsahuje jen nejzákladnější spínače a ovladače. Přímo na sloupku umístěný centrální displej zobrazuje pouze ty nejdůležitější údaje, řidič ocení, že se natáčí spolu s volantem. V režimu manuálního řazení převodovky upozorňuje palubní displej také na nejlepší moment pro přeřazení.

Kabát formule a pod ním motor s dietní spotřebou, tak si představuje automobilka Volkswagen budoucnost sportovních aut.

Žlutý přízrak, jehož tvary jsou na hony vzdálené umírněné sériové produkci automobilky z Wolfsburgu, se představuje na autosalonu v Tokiu.

Rozměrné čelní okno i s rámem lze zaměnit za nízký věrný štítek, jehož tvar je inspirován závodními vozy.

Podélná střešní konzole ve tvaru písmene „T“ je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou „hatch“ záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna.

Podélná střešní konzole ve tvaru písmene „T“ je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou „hatch“ záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna.

Turbodiesel o zdvihovém objemu jen 1,5 l je pro dokonalé rozložení hmotností uložen uprostřed. Motor s maximálním výkonem 136 koní (100 kW) a vrcholem kroutícího momentu na 250 newtonmetrech už nyní plní požadavky teprve připravované emisní normy EU 5.

Kupé-roadster-speedster Volkswagenu je dlouhý 3,77 m, široký 1,74 m a vysoký 1,21 m. Sedmnáctipalcová litá kola (rozvor) jsou od sebe 248 cm daleko.

Puristicky řešený kokpit obsahuje jen nejzákladnější spínače a ovladače. Přímo na sloupku umístěný centrální displej zobrazuje pouze ty nejdůležitější údaje.

Autoři: ,

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Najdete na iDNES.cz