Vůz navazuje na dosavadní typ 14, který používal techniku ze Škody Favorit. Na pohled vypadá stejně, to, co se skrývá pod karoserií, je ale komplet nové.
"Patnáctka vznikla na požadavek zákazníků, kterým se zdál základ ze staré Škody Favorit málo," říká Hradský. Nový kaipan je určen i pro exportní trhy. V prvním roce chce automobilka prodat kolem čtyřiceti kusů, dodací lhůta je šest měsíců.
Vzhledově se tak Kaipan 15 od "čtrnáctky" - až na pár drobných úprav designu - moc neliší. Novinkou jsou především motory, nápravy a převodovka právě z fabie. Jde o čtyřválce 1.4 litru s výkonem od 40 do 77 kW.
S připravovanou stokoňovou čtrnáctistovkou se nový kaipan rozjede z nuly na stovku za šest sekund.
Automobil se začne prodávat s motorem o výkonu 44 kW, na podzim budou homologovány i další verze. Novinkou je plátěná střecha, kterou předchozímu modelu 14 výrobce sliboval, ale došlo na ni až s patnáctkou. Nechybí stěrače, ostřikovače a topení.
"Na naftového kaipana nikdy nedojde," říká Hradský. "Chceme se zabývat sportovními auty, o naftě tedy ani neuvažujeme."
Firma má zatím postavený prototyp, k mání bude Kaipan 15 od podzimu. Autorem designu karoserie je stejně jako v případě čtrnáctky Jan Hrbek.
Cena Kaipanu 15 je stejná jako u předchozího modelu - za základní stavebnici si ve Smržovce řeknou 159 tisíc korun. Za kompletně postavený exemplář zaplatíte 457 tisíc.
Kaipan 15 v číslech | |
motor | Škoda Fabia |
obsah | 1 397 ccm |
max. výkon | 44 kW při 5 000 ot./min |
max. točivý moment | 114 Nm při 2 600 ot./min |
převodovka | 5rychlostní ze Škody Fabia |
karoserie | kompozitní materiály |
rám | svařovaný z ocelových trubek |
délka x šířka x výška | 3 815 x 1 640 x 1 220 mm |
poháněná náprava | přední |
pohotovostní hmotnost | 679 kg |
pneumatiky | 195/50 R15 |
maximální rychlost | 150 km/h |
spotřeba při rozumné/sportovní jízdě | 6,8/8-12 litrů naturalu 95 na 100 km |
cena základní stavebnice | 159 000 Kč |
cena kompletního vozu | 457 000 Kč |