Nové audi lesů, vod a strání: Cross Coupé Quattro

aktualizováno 
Na dnes začínající šanghajský autosalon se řádně vyzbrojila i automobilka z Ingolstadtu. Prototyp nového SUVčka se jmenuje Cross Concept Coupé Quattro. Jak už komplikované jméno napovídá, bude chtít i na výlety mimo silnice. Konkurovat má například BMW X3 nebo freelanderu od Land Roveru, do stejných vod má prý časem vstoupit i Mercedes s modelem MLK.

Audi Cross Coupé Quattro | foto: Audi

Audi pod kapotu šanghajského konceptu namontovalo nový dvoulitrový commonrailový turbodiesel, s kterým chce vyrazit také na přísný severoamerický trh.

Musí tak splňovat emisní normu Euro 6 a přísné americké předpisy, motor proto disponuje systémem Bluetec, který pomocí močoviny vstřikované v malých dávkách do výfukového systému ničí oxidy dusíku (NOx). Horké výfukové plyny přemění močovinu na čpavek, který rozkládá oxidy dusíku na dusík a vodu.

Nový čtyřválec nabídne 204 koní (150 kW) výkonu a 400 newtonmetrů kroutícího momentu. Audi slibuje průměrnou spotřebu 5,9 litru nafty na 100 kilometrů.

Interiér je přísně čtyřmístný a jde společně s typickými audi-liniemi exteriéru vstříc chutím vyznavačů aut se čtyřmi kruhy na mřížce chladiče - samozřejmě protáhlé až do nárazníku.

Nechybí prosklená střecha a dvacetipalcová kola (245/45). Cross Coupé bohužel nedostalo diferenciál Torsen, pohon všech kol obstarává systém s mezinápravovou spojkou Haldex, kdy se pohon druhé (zadní) nápravy připíná pouze v případě prokluzu primárně hnaných předních kol.

Napříč uložený motor spolupracuje s převodovkou S-Tronic, takhle říkají u Audi dvouspojkovému DSGčku. Volič převodovky už zakrněl do podoby zvláštně tvarované malé páky, za ní najdeme tlačítko ovládající elektronicky parkovací brzdu.

Na cestu svítí LED diody, brzdění mají na starosti kotouče z keramiky, vyztužené uhlíkovými vlákny, které ušetřily oproti oceli 20 kilogramů hmotnosti a vydrží 300 tisíc kilometrů.

Řidič má na výběr ze tří různých nastavení podvozku (nechybí magnetické tlumiče - více), motoru, převodovky a řízení, která nesou jména: Dynamic, Sport a Efficency.

Charakter prvních dvou je jasný už podle označení, třetí má za úkol co nejvíce šetřit peněženku řidiče i ovzduší. V tomto případě se vypne klimatizace (je možné ji znovu manuálně aktivovat), adaptivní tempomat zamezí prudkým změnám rychlosti a navigace předem hlásí místa, kde bude třeba zpomalovat, aby nebylo třeba prudce brzdit. Auto pak pojede o pětinu úsporněji než s dynamickým modem.

Nechybí multimediální rozhraní, ovládané přes dotykový displej a schopné rozeznat psané písmo (psát můžete prstem dokonce i čínské znaky). Monitor umí zobrazit jiné informace očím řidiče a jiné pro spolujezdce. Neřidič tak může například sledovat televizní program, zatímco vládce volantu vidí na displeji jen provozní údaje.

Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



 



Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz