V kategorii malých aut je u samotné Toyoty pořádná tlačenice.
Nový Yaris má konkurenta se stejným logem na kapotě, který vzniká u Kolína.
Toyota Aygo se ukazuje jako velmi povedené auto pro město, Yaris proto musel narůst a nabídnout něco navíc.
Zvenčí ani zevnitř se žádná vzhledová revoluce nekoná. Yaris II si zachovává měkké a oblé linie. Na pohled ale "toyotí prcek" přibral pár kilo, vlastně decimetrů krychlových. Záď navazuje na předchůdce, zůstalo svislé víko kufru, zakusující se do zadního nárazníku, světla se inspirují corollou.
Předek se zaoblil a zmohutněl. Možná už nemá šibalský pohled lamače dívčích srdcí, členitý čumák s dvěma rovnoběžnými prolisy ale působí moderně a neotřele. Spíše kulatá světla zakladatele rodu nahradila vypouklá, vertikálně tvarovaná.
Nový Yaris samozřejmě o několik centimetrů povyrostl, ve výsledku tak na délku zabírá 375 centimetrů. Do šířky má čtyři (konečných 170 cm), do výšky dva (nově 152 cm) centimetry navíc. Rozvor narostl o devět centimetrů. S vnějšími musely narůst i vnitřní rozměry. U Yarise II je vzdálenost mezi řadami sedadel 880 milimetrů. Malá toyota odveze i o 69 litrů více zavazadel, nově 275 litrů. Když se zadní sedadla sklopí, odveze auto 738 litrů.
Jak se na Yarise sluší a patří, dají se zadní sedadla nejen sklápět, ale i posunovat.
Vše při starém zůstává i na pracovišti řidiče, kaplička s tachometrem se usadila uprostřed přístrojovky, mezi řidičem a spolujezdcem trůní mohutný středový panel. Nový Yaris dostane pravděpodobně také stále oblíbenější bezklíčkové zapalování. Namísto klasického klíče dostane majitel "šém" který Yarise oživí: startovat se bude knoflíkem.
Do začátku by měl Yaris II dostat čtyři motory. Tři z nich rádi benzin, jeden naftu. Zážehové agregáty s objemy 1,0, 1,3 a 1,5 litru nabídnou výkony 71, 87 a 110 koní. Pro pořádek je třeba dodat, že jedna-pětku dostane závodní verze RS.
Čtrnáctistovkový turbodiesel nabídne 90 koní výkonu. Příští rok by měl do nabídky přibýt ještě další diesel s objemem 1800 ccm a výkonem 140 koní.
Kromě klasické manuální převodovky dostane Yaris bezestupňovou převodovku Super CVT-I.
Yaris II se nechce kamarádit jen se svým majitelem, ale i s přírodou. Systém ECO-VAS stlačil emise auta na 75% japonského limitu pro rok 2005 a o pouhých pět procent přesahuje limit nastavený pro rok 2010.
Druhá generace Toyoty Yaris zamíří do prodeje začátkem roku 2006.
Živoucí legenda |
Nestává se moc často, aby mělo auto svůj klub ještě v průběhu produkce ...ZDE |
Toyota Yaris (Vitz) |
Toyota Yaris (Vitz) |
Toyota Yaris (Vitz) |
Toyota Yaris (Vitz) |
Toyota Yaris (Vitz) |
Toyota Yaris (Vitz) |
Toyota Yaris (Vitz) |
Toyota Yaris (Vitz) |
Toyota Yaris (Vitz) |
Toyota Yaris (Vitz) |
Toyota Yaris (Vitz) |