Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v roce šedesátého výročí představení původní Octavie v roce 1959. Vývojáři učí novou Octavii jezdit nejen v reálném provozu, ale už tradičně ladí dynamické vlastnosti vozu i na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürburgringu (video zde).
Octavia musí počkat, až se představí nový Volkswagen Golf, pak přijde její čas. Na trh se ovšem dostane asi až koncem léta 2020. Opět dorazí liftback a kombík, který by se podle spekulací měl představit jako první.
Prototyp nové generace Škody Octavia se při testech potuluje také v Česku. Červená octavia s testovacími registračními značkami se zelenými písmeny má zakryté znaky Škody, pod lehkým maskováním jsou linky a detaily nového provedení jasně zřetelné.
Přední světla se stejně jako u modelu Scala a faceliftovaného Superbu protáhnou až k masce, směrem k ní se také zužují. Pod maskováním zadních světel jsou jasně vidět obrysy lamp, které budou zasahovat až do víka kufru kombíku.
Octavia se má v hierarchii značky posunout o něco výše než dosud, má být opět větší, lépe vybavená. Přiblíží se tak zas o něco výš vlajkové lodi Škody, modelu Superb.
Nová generace Octavie bude stát na inovovaném provedení modulární platformy MQB, kterou využívá i aktuální model. Má dostat mild-hybridní technologii, ve které 48V systém pomáhá spalovacímu motoru.
Základním motorem Octavie mají zůstat litrové tříválce, těžištěm benzinové nabídky budou motory 1,5 TSI a k dostání bude také dvoulitr. Žádané turbodiesely zůstanou u zavedených objemů 1,6 a 2 litry. Jisté je provedení na zemní plyn. Spekuluje se také o klasické hybridní verzi v provedení plug-in, tedy s možností dobíjení trakční baterie ze zásuvky.