O termínu zahájení výroby octavií informoval na říjnové podnikové radě odboráře výrobní šéf Michael Oeljeklaus. Současně s novou octavií začne i výroba modelu Yeti v Rusku z dílů dovezených z Čech.
Podobu dlouhodobě nejprodávanějšího modelu odhalí Škoda podle informací iDNES.cz ještě před koncem letošního roku. Hned od začátku mají být v nabídce verze sedan i kombi.
Už nyní na internetu koluje video černého vozu, který autor záznamu označil za novou octavii.
Vůz je postaven na stejné platformě koncernu VW, kterou používá i Audi 3, Seat Leon a VW Golf. Příští rok se počítá také s verzemi RS a Scout. Jak jezdí VW Golf na nové architektuře MQB koncernu VW ČTĚTE ZDE
Zatím se spekuluje, kam nová octavia v nabídce automobilky zamíří, určitě zamíří o něco výš (i s cenou) než stávající provedení. Základní provedení modelu má totiž nahradit čerstvě uvedený rapid, který se vyrábí na stejné lince v Mladé Boleslavi.
Určitě je konec s octaviemi s cenovkou startující pod hranicí tří set tisíc. Octavie dostanou moderní techniku v podobě různých asistenčních systémů, které dnes dostávají auta stále nižších kategorií. Nová octavia dostane kromě zbrusu nových motorů také možná i adaptivní tempomat, hlídač proti vyjetí z jízdního pruhu nebo LED světla.
Strategie automobilky v odhalování nových modelů prošla v poslední době velkou změnou: firma netají podobu vozu až do poslední chvilky před největšími autosalony, ale ukazuje ji i několik měsíců před oficiální světovou premiérou. Tak tomu bylo i v případě nových vozů Citigo a Rapid.
Oeljeklaus představil i plán produkce nové kompaktní limuzíny rapid, jejíž prodej právě odstartoval, příští rok by jich měla firma vyrobit na 50 000. V roce 2013 automobilka představí i novou karosářskou variantu rapidu se čtyřmi dveřmi a velkým zavazadlovým prostorem.
Škoda vloni vyrobila 875 000 vozů, z toho prodala 372 900 octavií. Jen za první letošní pololetí si octavii koupilo 219 600 zákazníků, což je meziročně o 9,7 procenta více. Růst prodejů firma díky novým modelům a dobré pozici na trzích mimo Evropu předpokládá i v příštím roce. Do roku 2018 chce vyrábět nejméně 1,5 milionu aut ročně.