Novou Škodu Fabii načapali při testech na slavném okruhu

  15:25aktualizováno  15:25
Představení nové Škody Fabie je otázkou několika měsíců. V mladoboleslavském vývojovém centru, známé Česaně, už dokončují finální odladění vozu. Fabii kvůli tomu vyvezli i na světoznámý přetěžký okruh Nürburgring. Tam ji nafotil špionážní fotograf.

Škodu Fabii nafotil při testech špionážní fotograf Stefan Baldauf. | foto: S. Baldauf/SB-Medien

Luboš Vlček, šéf českého zastoupení značky Škoda Auto, pro iDNES.cz na autosalonu v Ženevě začátkem března upřesnil, že se fabia objeví u prodejců Škody v České republice na přelomu roku 2014 a 2015. Jen krátce po uvedení pětidveřového hatchbacku má dorazit také kombík. A ten má být jednou z nejdůležitějších zbraní nové generace. 

Předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch se totiž podle informací iDNES.cz nechal na jedné z interních "předváděček" chystaných novinek slyšet, že fabia kombi, kterou viděl, bude jedním z nejkrásnějších aut celého koncernu. Potvrzují to i zdroje z automobilky, které fabii viděly na vlastní oči.

Fabia dostane hranatější tvary, které vyznávají nové škodovky. Je to patrné i z...

Fabia dostane hranatější tvary, které vyznávají nové škodovky. Je to patrné i z fotografií maskovaného vozu.

Stále hlasitěji se mluví ještě o třetí karosářské variantě fabie. Důležitý model značky by měl opět dorazit i jako sedan. Ten nabízela Škoda u první generace fabie, u stávající druhé tříprostorové provedení chybí. Sedan je totiž důležitý pro velké mimoevropské trhy jako Čína s Indií, kde je tato karosářská verze velmi žádaná. 

Oficiální světovou premiéru by měla nová fabie mít na podzim na autosalonu v Paříži. Dá se ale čekat, že Škoda novou fabii představí dříve. Pokud dodrží strategii uplatněnou u předchozích modelů, můžeme se na první obrázky a informace těšit v průběhu léta. 

Náběh výroby je totiž naplánovaný po celozávodní dovolené, kterou mají Škodováci v červenci. Podle dobře informovaných zdrojů MF DNES je start výroby naplánovaný na 35. týden roku 2014, to připadá na poslední srpnový týden.

Podle neoficiálních zpráv má být nová fabia nižší, širší, ale pořád stejně prostorná a hlavně v designovém stylu, který škodovkám naordinoval šéfdesignér Jozef Kabaň.

Fotogalerie

Fabia téměř jistě dostane hranaté přední světlomety, kapotu s charakteristickým nosem nesoucím logo automobilky a rovné ostré linky na karoserii. Na maskovaném prototypu zaujme výrazně skloněný zadní sloupek. Dynamicky tvarovaná záď má ale ukrývat na svou kategorii hodně velký kufr, jak je u škodovek zvykem.

Fabia určitě dostane hranatější tvary podobné dalším novým modelům škodovky. Je to viditelné i na prvních snímcích zamaskovaného auta při testech na německém Nürburgringu.

Současnou podobu má fabia od roku 2010:

Oproti původním informacím se dost výrazně změní technika. Nová fabia totiž nemá dostat technický základ (podvozkovou platformu) stávajícího Volkswagenu Polo, o čemž se hodně spekulovalo, ale přijede na moderní chloubě koncernu VW, modulární platformě MQB.

Ta je velmi variabilní, nyní ji využívá Škoda Octavia, VW Golf, Seat Leon a Audi A3, počítá se s ní ale i pro malé vozy. Podle informací ze zákulisí se o MQB pro fabii rozhodlo proto, že je toto unifikované řešení jednodušší a levnější z pohledu výroby, než držet dvě platformy. Nový VW Polo a Seat Ibiza, které dorazí v závěsu za fabií, totiž MQB dostanou určitě.

Základním motorem pro fabii bude tříválcový atmosférický litrový benziňák ze Škody Citigo (pravděpodobně silnější 55kilowattové provedení). O stupeň výš bude provedení tohoto motoru s turbodmychadlem, které nahradí dosud používaný agregát 1,2 TSI. Motor 1,0 TSI má mít v polu 70, nebo 81 kW a 200 Nm, u fabie by to mělo být stejné. Další novinkou je zcela nový naftový tříválec 1,4 TDI. 

Dá se také čekat, že Škoda připraví také fabii spalující zemní plyn. Naopak sportovně laděná verze RS už z plánů vypadla. O dalších technických novinkách přichystaných pro novou fabii čtěte zde

Nürburgring

Proslulý okruh, kde se konala Grand Prix Německa a na kterém při ní v roce 1976 málem uhořel Niki Lauda. To je Nürburgring. Kvůli Laudově hrozivé nehodě se na neskutečně náročném a velmi nebezpečném okruhu už závody F1 nejezdí. 

Nahradil ho nově vybudovaný "nový Nürburgring". Na jednadvacetikilometrové Nordschleife (severní smyčce) v lesích pohoří Eifel dnes ladí podvozky svých modelů nepřeberné množství automobilek. Slavný okruh brousí hlavně sportovní vozy..

Na okruh míří také davy nadšených řidičů, kteří si chtějí vyzkoušet své umění a rozpumpovat adrenalin. V zatáčkách Severní smyčky ztratí kuráž i největší suverén. Po úzkém okruhu se valí nabroušené hatchbacky, ječící supersporty, upravené speciály a mezi nimi prolétávají motorkáři. Dlouhý okruh si i zkušený pilot zapamatovává jen velmi pomalu. Bojí se tu snad každý. Havárie jsou na denním pořádku.

Dobrý čas z Nordschleife značí punc kvality a závodnické geny. Zajetými časy z Nordschleife se automobilky chlubí před zákazníky a posmívají se pomalejší konkurenci.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

BMW našlo lék na design u génia ve výslužbě a jeho ztracené studie

BMW Garmisch

Vyznavači mnichovské produkce se dnes přou, jsou-li ledvinky na přídích nových BMW majestátní, nebo prostě jen obludně...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Další z rubriky

Ať roztajou. Newyorská policie zabavila padesátku zmrzlinářských vozů

Zmrzlinářské auto na 7th Avenue v centru New Yorku

Letošní sezona letního mlsání zmrzliny v New Yorku je ohrožena. Tamní policie zabavila 46 pojízdných zmrzlinářských...

Dvacet let maloval Jaguary, koncem června končí. Callum ovlivnil i Teslu

Šéfdesignér Jaguaru Ian Callum

Ian Callum opouští po dvaceti letech Jaguar. Čtyřiašedesátiletý designér, který je podepsán pod modely F-Type nebo...

Dálniční poplatky v Evropě: Německo zdarma, draho je v zemích s mýtem

Mýtnice na novém dálničním mostě u Svinesundu

Dálniční poplatky v zahraničí se oproti loňsku příliš nezměnily. Ve většině okolních zemí zůstaly ceny stejné, mírně...

Najdete na iDNES.cz