Novou Škodu Fabii načapali při testech na slavném okruhu

  15:25
Představení nové Škody Fabie je otázkou několika měsíců. V mladoboleslavském vývojovém centru, známé Česaně, už dokončují finální odladění vozu. Fabii kvůli tomu vyvezli i na světoznámý přetěžký okruh Nürburgring. Tam ji nafotil špionážní fotograf.
Škodu Fabii nafotil při testech špionážní fotograf Stefan Baldauf.

Škodu Fabii nafotil při testech špionážní fotograf Stefan Baldauf. | foto: S. Baldauf/SB-Medien

Luboš Vlček, šéf českého zastoupení značky Škoda Auto, pro iDNES.cz na autosalonu v Ženevě začátkem března upřesnil, že se fabia objeví u prodejců Škody v České republice na přelomu roku 2014 a 2015. Jen krátce po uvedení pětidveřového hatchbacku má dorazit také kombík. A ten má být jednou z nejdůležitějších zbraní nové generace. 

Předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch se totiž podle informací iDNES.cz nechal na jedné z interních "předváděček" chystaných novinek slyšet, že fabia kombi, kterou viděl, bude jedním z nejkrásnějších aut celého koncernu. Potvrzují to i zdroje z automobilky, které fabii viděly na vlastní oči.

Fabia dostane hranatější tvary, které vyznávají nové škodovky. Je to patrné i z fotografií maskovaného vozu.

Stále hlasitěji se mluví ještě o třetí karosářské variantě fabie. Důležitý model značky by měl opět dorazit i jako sedan. Ten nabízela Škoda u první generace fabie, u stávající druhé tříprostorové provedení chybí. Sedan je totiž důležitý pro velké mimoevropské trhy jako Čína s Indií, kde je tato karosářská verze velmi žádaná. 

Oficiální světovou premiéru by měla nová fabie mít na podzim na autosalonu v Paříži. Dá se ale čekat, že Škoda novou fabii představí dříve. Pokud dodrží strategii uplatněnou u předchozích modelů, můžeme se na první obrázky a informace těšit v průběhu léta. 

Náběh výroby je totiž naplánovaný po celozávodní dovolené, kterou mají Škodováci v červenci. Podle dobře informovaných zdrojů MF DNES je start výroby naplánovaný na 35. týden roku 2014, to připadá na poslední srpnový týden.

Podle neoficiálních zpráv má být nová fabia nižší, širší, ale pořád stejně prostorná a hlavně v designovém stylu, který škodovkám naordinoval šéfdesignér Jozef Kabaň.

Fabia téměř jistě dostane hranaté přední světlomety, kapotu s charakteristickým nosem nesoucím logo automobilky a rovné ostré linky na karoserii. Na maskovaném prototypu zaujme výrazně skloněný zadní sloupek. Dynamicky tvarovaná záď má ale ukrývat na svou kategorii hodně velký kufr, jak je u škodovek zvykem.

Fabia určitě dostane hranatější tvary podobné dalším novým modelům škodovky. Je to viditelné i na prvních snímcích zamaskovaného auta při testech na německém Nürburgringu.

Současnou podobu má fabia od roku 2010:

17. března 2010

Oproti původním informacím se dost výrazně změní technika. Nová fabia totiž nemá dostat technický základ (podvozkovou platformu) stávajícího Volkswagenu Polo, o čemž se hodně spekulovalo, ale přijede na moderní chloubě koncernu VW, modulární platformě MQB.

Ta je velmi variabilní, nyní ji využívá Škoda Octavia, VW Golf, Seat Leon a Audi A3, počítá se s ní ale i pro malé vozy. Podle informací ze zákulisí se o MQB pro fabii rozhodlo proto, že je toto unifikované řešení jednodušší a levnější z pohledu výroby, než držet dvě platformy. Nový VW Polo a Seat Ibiza, které dorazí v závěsu za fabií, totiž MQB dostanou určitě.

Základním motorem pro fabii bude tříválcový atmosférický litrový benziňák ze Škody Citigo (pravděpodobně silnější 55kilowattové provedení). O stupeň výš bude provedení tohoto motoru s turbodmychadlem, které nahradí dosud používaný agregát 1,2 TSI. Motor 1,0 TSI má mít v polu 70, nebo 81 kW a 200 Nm, u fabie by to mělo být stejné. Další novinkou je zcela nový naftový tříválec 1,4 TDI. 

Dá se také čekat, že Škoda připraví také fabii spalující zemní plyn. Naopak sportovně laděná verze RS už z plánů vypadla. O dalších technických novinkách přichystaných pro novou fabii čtěte zde

Nürburgring

Proslulý okruh, kde se konala Grand Prix Německa a na kterém při ní v roce 1976 málem uhořel Niki Lauda. To je Nürburgring. Kvůli Laudově hrozivé nehodě se na neskutečně náročném a velmi nebezpečném okruhu už závody F1 nejezdí. 

Nahradil ho nově vybudovaný "nový Nürburgring". Na jednadvacetikilometrové Nordschleife (severní smyčce) v lesích pohoří Eifel dnes ladí podvozky svých modelů nepřeberné množství automobilek. Slavný okruh brousí hlavně sportovní vozy..

Na okruh míří také davy nadšených řidičů, kteří si chtějí vyzkoušet své umění a rozpumpovat adrenalin. V zatáčkách Severní smyčky ztratí kuráž i největší suverén. Po úzkém okruhu se valí nabroušené hatchbacky, ječící supersporty, upravené speciály a mezi nimi prolétávají motorkáři. Dlouhý okruh si i zkušený pilot zapamatovává jen velmi pomalu. Bojí se tu snad každý. Havárie jsou na denním pořádku.

Dobrý čas z Nordschleife značí punc kvality a závodnické geny. Zajetými časy z Nordschleife se automobilky chlubí před zákazníky a posmívají se pomalejší konkurenci.

Nejčtenější

Novodobí zelení komunisté nám chtějí vzít auta, varoval Turek na srazu

Exkluzivně

V království miliardáře Richarda Chlada ve středočeských Všenorech se konalo další setkání Smažák & Káry. Na sraz aut, ve kterém byla hlavními hvězdami garáž Chladových skvostů, dorazil také...

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

Prezident zná cestu do Lán nejlíp. Závod harleyářů vyhrál na motorce z Číny

Pátý ročník charitativního závodu Harley-Davidson Praha pro Nedoklubko Challenge 2025 startoval z Prahy a už po třetí končil na Lánech. Nejkratší možná trasa měřila 150 km. Závod se totiž nejede na...

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

Frajeři nastartovali své krásky a projeli Prahou. Brali i spolujezdkyně

Už po dvanácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných gentlemanů. V neděli 18. května probíhala opět téměř v tisíci městech po celém světě. V Praze se jí zúčastnilo...

24. května 2025

Automobilky MPV odepsaly, rodiny na ně nedají dopustit. Které je nejlepší?

Automobilky je definitivně odepsaly, přitom rodiny je milují. Auta kategorie MPV ovšem v praktické využitelnosti máloco nahradí. Dnes je snaží zastoupit SUV či osobní verze dodávek. Aures Holdings ve...

24. května 2025

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

23. května 2025

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

23. května 2025

V autě bojujeme s moderní technikou, před bouračkou nás nezachránila

Málem jsme šli domů pěšky, řidič fordu se na kruhovém objezdu rozhodl vyzkoušet reakce řidiče. Naše technologiemi nabité audi vůbec nezareagovalo na auto, které se rozhodlo, že naše přednost na...

23. května 2025

Brusel chtěl zakázat karbon v autech, pak si to rozmyslel. Prozatím

Seznam materiálů, které nesmí být v evropských automobilech přítomny, se měl rozrůst o uhlíková vlákna. Nová směrnice je klasifikuje coby škodlivý materiál. Což překvapuje. Jsou asi bezpečnější než...

22. května 2025

Nový forester dělá z polňačky asfaltku. A kromě Kuřátek si veze i kolibříky

Subaru Forester šesté generace přiváží tradicionalismus v modernějším pojetí. Vypadá sice trochu jinak, ale je jako dobře padnoucí boty, které si po čase opět obujete, a hned se v nich cítíte pevní v...

22. května 2025

Sezona kabrioletů začíná. Nečekaný šampion mezi ojetinami stojí od 100 tisíc

Ještě nedávno patřil do slušné nabídky i „obyčejných“ značek kabriolet, dnes se krčí v koutě nabídky jen prémiovek, a tam mají namále. Kabriolety jsou možná iracionální, ale rozhodně prímové. A...

22. května 2025

Renault a Stellantis: zachraňte malá auta, předpisy je zbytečně zdražují

Vztah mezi automobilkou Renault a koncernem Stellantis je komplikovaný, společnosti jsou si na evropském trhu konkurenty. Přesto šéfmanažeři obou skupin umí dospět k vzájemné shodě. To když kritizují...

21. května 2025

Senzor Volva vám usmaží foťák v mobilu. Lidským očím prý neškodí

Že vyfotit auto, které nevlastníte, může být zdrojem problémů, možná tušíte. Nemusí jít jen o klasické záseky při pořizování snímků mimo veřejná místa, bez souhlasu majitele, anebo dokumentaci špatně...

21. května 2025

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

21. května 2025

ANALÝZA: Maroko je rájem výrobců aut. Německá honorace spěje k záhubě

Premium

Proč domácí výroba automobilů v Německu upadá? Důvodem není jen všeobecný propad trhu, tlak čínských automobilek nebo celní smrště amerického prezidenta Trumpa. Tím nejsilnějším argumentem je výše...

20. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.