Nová Octavia má nastartovat další růst Škodovky

  9:51aktualizováno  9:51
Šéfové mladoboleslavské automobilky včera poprvé naznačili, kolik bude stát nová Škoda Octavia. Z jejich prvních slov vyplývá, že proti stávající verzi novinka podraží o necelou desetinu. Nejlevnější model stávající Octavie se slabším motorem o obejmu 1,4 litru vyjde v Česku na 400 tisíc korun.
Škoda Octavia II

Škoda Octavia II | foto: Škoda

"Novinka bude o něco dražší, cenu pro český trh zveřejníme příští úterý při premiéře vozu na ženevském autosalonu," uvedl šéf automobilky Vratislav Kulhánek.

V Německu, kde jsou škodovky o poznání dražší zejména kvůli lepší výbavě, má startovat Octavia na ceně pod 15 tisíci eury. Dosud na tamním trhu stojí nejlevnější Octavia, která má například dva airbagy namísto jednoho v Česku, o třináct set eur méně.

Nová Octavia, kvůli které Škoda najme 1200 zaměstnanců a zvýší jejich počet na 24 tisíc, má pomoci firmě nastartovat expanzi.

Loňský rok byl sice pro Škodu v porovnání s výsledky celého automobilového odvětví poměrně slušný, ale přesto nijak výrazný. Největší česká firma měla čistý zisk 1,48 miliardy korun, což je o čtyři sta milionů méně než v předchozím roce. Mírně se snížil i obrat, který proti roku 2002 poklesl o 0,3 procenta na 145,2 miliardy korun. Na jedné straně Škodě pomohla slábnoucí koruna zlevnit vývoz, na druhé však firma spekulovala na růst měny, což ji naopak o zisky připravilo.

Škoda prodala bez dvou stovek čtyři sta padesát tisíc aut, což znamenalo nárůst o 4200 vozů. Výroba se však mírně snížila a rozdíl jde na konto prodeje aut, které měla automobilka ve skladech. To se týká zejména limuzíny Superb, u níž měla firma zpočátku příliš velké očekávání a jejíž výrobu musela snižovat. Superby se však již chytly a Škoda od března zvýší jejich výrobu ze 75 na 105 aut denně.

Letošek má být pro firmu ve znamení mírného růstu. Škoda i díky nové Octavii věří ve zlepšení svých čísel i přesto, že klíčové západoevropské ekonomiky stále nejeví známky oživení. "Letos chceme prodat něco přes 451 tisíc aut," uvedl člen představenstva Škody Winfried Vahland.

Škoda letos chystá výraznou expanzi výroby v zahraničí. V tuzemsku počítá s výraznějším růstem až příští rok, kdy již nová Octavia získá pevné místo na trhu. Škoda chce zdvojnásobit montáž aut na Ukrajině z loňských 4500 vozů na dvojnásobek. Podobně má růst i produkce v Indii. V hledáčku je nyní i Írán.

Autoři:
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Autofotka týdne: Posel elektromobility je v Česku, načapali jsme ho

Volkswagen ID.3 je jednou z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku. Fyzickými parametry nijak výjimečně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Calgary je rájem řidičů, Bombaj peklem. Praha patří do průměru

Nejpříjemnějšími městy pro řidiče je kanadské Calgary a Ottawa, ale také Dubaj ve Spojených arabských emirátech či...

Premium

Odhalte tajemství znaků automobilek. Volkswagen ho právě mění

Volkswagen má nové logo. Kruh obsahující písmena VW má plochý dvourozměrný design, je jasnější a má symbolizovat...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Převléknout, ne přezouvat. Italská revoluční pneu se nechytla

Zimní pneumatiky jsou dnes pro většinu motoristů naprostou samozřejmostí, stejně jako pravidelné „přezouvání“ před...

Advantage Consulting, s.r.o.
PRŮMYSLOVÝ INŽENÝR

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 50 000 - 70 000 Kč

Najdete na iDNES.cz