Nová fabia: Troje dveře a 170 koní pro RS

  18:40aktualizováno  18:40
Německý magazín Auto Bild přinesl obrázky nové Škody Fabia, která se v prodeji objeví možná již příští rok. Druhá generace malé škodovky se designově zhlédla v roomsteru, s kterým automobilka vyjede už za dva měsíce.

Nová fabia dostane stejně jako roomster černé přední a prostřední sloupky karoserie. Díky tomu se opticky spojí čelní sklo s bočními okny a vznikne dojem výrazně proskleného auta.

Také celá příď bude masivnější než u současného modelu, dojem podtrhnou větší světla. Více svěžesti je možné čekat od zadní část fabie s přepracovanými světly i posledním sloupkem karoserie.

Sedan ne, tři dveře ano
Podle Auto Bildu se fabia II opět dočká tří variant karoserie. Samozřejmě zůstane nejžádanější pětidveřový hatchback, o budoucnost se nemusí bát ani příznivci kombíků.

Ofenzivní, ale šetřící Škoda

   Nové modely, ale i úspory a tím chudší výbavy čekají na Škodu Auto, napsal dále Auto Bild.
   Letos Škodovka na trh uvede lifestylovou verzi praktického auta -  Škodu Roomster. Škoda Fabia omládne příští rok v podobě druhé generace. Rok 2008 má v Mladé Boleslavi patřit malému SUV s pracovním názvem Yeti. Škoda Superb II přijde na řadu hned v dalším roce.
   Na jedné straně se škodovky v příštích letech dočkají nejmodernějších technologií v podobě sedmistupňové převodovky DSG.

Méně výbav
   Na druhou stranu se koncernu nelíbí až přílišná noblesa vozů s okřídleným šípem. Proto se má podle Auto Bildu zmenšit nabídka příplatkových výbav a v interiérech si zákazníci vyberou z menší nabídky materiálů. Levnější značka nemůže nabízet auta stejná jako Volkswagen, míní německý časopis.
  
Jednotlivé značky koncernu si mají taky méně konkurovat než nyní. Co to znamená pro Škodu? Že se nedočká výroby velkého MPV, jakými jsou VW Sharan a Seat Alhambra. Také minivůz typu VW Fox se v Mladé Boleslavi vyrábět v nejbližší době nebude. Konkurenční zákazy neminou ani Škodu Superb, která si i v budoucnu nechá zajít chuť na praktického kombíka.

Ale sedan nabídku opustí a nahradí jej třídveřová karoserie, kterou dnešní fabie nemá.

Turbo pro fabii
Německý magazín nepředpokládá, že by se nová příští rok představená novinka prodávala i s pohonem všech kol nebo jako kabriolet. Zato motory se změní.

Nově se pod kapotou mladoboleslavského bestselleru objeví benzínová čtrnáctistovka FSI Turbo s výkonem 125 koní a točivým momentem 200 Nm.

Dvojité přeplňování pak čeká na sportovní verzi Fabia RS (170 k/240 Nm).

Mezi diesely vzroste výkon motoru 1.9 TDI na 105 koní a 250 newtonmetrů kroutícího momentu, v roce 2009 jej podle informací Auto Bildu nahradí motor 1.6 se systémem Common-Rail.

Vše se nezmění
Možná trochu překvapivě by podle tvrzení německého magazínu nová fabia měla dostat technickou platformu stávajícího modelu. Z úsporných důvodů.

V poslední době přitom platilo, že nová generace vozu koncernu Volkswagen vždy vyjížděla na nové podvozkové platformě. 

Superb už nedostane královský prostor
Poslední vydání Auto Bildu si bere na mušku i Škodu Superb. Přes všechny pochyby se podle německého magazínu objeví nástupce dnešního modelu, o poznání se ale zmenší.

Nebude už totiž technicky vycházet z Volkswagenu Passat, jak je to nyní, ale přebere základy z platformy, na níž jezdí VW Golf, Škoda Octavia nebo VW Jetta. Právě modelu jetta se bude podobat nový superb tím, že půjde o klasický čtyřdveřový sedan. Aby ale superb nebyl jen kopií jetty a nepodobal se příliš octavii, automobilka celý podvozek a karoserii protáhne. Nový superb se tak bude svou koncepcí spíše podobat dříve vyráběné vládní octavii s prodlouženým rozvorem.

Proč už nemůže příští superb spoléhat na zvětšenou karoserii Volkswagenu Passat? V tom má Auto Bild jasno: Aby německému bratrovi zbytečně neodváděl zákazníky. Největší škodovka se tak nedočká ani praktičtější karoserie typu kombi.

Záhadná novinka škodovky - Octavia Long, nebo nový superb? 

***

Více o nové Škodě Fabia, současnosti i historii tohoto vozu naleznete v příloze Auto moto MF Dnes, která vyjde ve středu 11. ledna.

Autoři:

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Z autosalonu ve Frankfurtu zbyla jen ohlodaná kost

Na otevření autosalonu pro veřejnost dorazila také politická reprezentace. Před...

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si...

Avia oslaví století koncem naftových náklaďáků, přejde na elektropohon

Avia D120 EURO 5

Avia Motors končí na podzim se sériovou výrobou nákladních aut se spalovacími motory. V Přelouči se chtějí do budoucna...

Nová Dieselgate. Německá média tvrdí, že VW stále švindluje s emisemi TDI

Turbodieselový motor řady EA 288

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí také u novějších...

Najdete na iDNES.cz