Nová Fabia: přístrojovka roomsteru a bílá střecha

aktualizováno 
Nová Škoda Fabia se představí už za několik týdnů na ženevském autosalonu. Kromě prakticky smýšlejících řidičů chce oslovit také mladší klientelu. V ceníku se proto objeví nejen sedm motorů, ale i bíle lakovaná střecha.

Nová Škoda Fabia | foto: Škoda

Právě dnes mladoboleslavská automobilka uveřejnila další informace o nástupci nejprodávanějšího modelu škodovky od roku 1991.

Po osmi letech nahrazuje fabii, která se představila v roce 1999 na autosalonu ve Frankfurtu nová generace.

Podle prohlášení výrobce má být nová malá škodovka nejprostornějším vozem ve své třídě. Fabia má mít: "Největší prostor pro hlavu cestujících vzadu v rámci třídy malých vozů".

Uvnitř má navázat na praktičnost nekonvenčního bratra roomsteru, který se představil právě před rokem. Přístrojová deska je na pohled téměř stejná. Středový panel seskupuje ovladače v horní části, před spolujezdcem čekají na věci dvě schránky.

Z velkoprostorového roomsteru si nová fabia vypůjčila také výrazně tvarovanou oblou tvář s velkýma mandlovýma očima, která se budou natáčet, když fabia pojde do zatáčky a ještě si do oblouku posvítí mlhovkou (obojí za příplatek).

Na zádi nechybí dnes již tradiční poznávací znak moderních škodovek - výrazné C, které vykreslují lampy koncových světel.

Novinkou, kterou škodovka do poslední chvíle utajila je možnost volby bíle lakované střechy, jakou najdeme například u MINIho.

Řidič sedí uvnitř o něco výš, což má vylepšit výhled ven a usnadnit nastupování do fabie.

Kufr má v pětimístném obsazení objem 300 litrů, když se zadní sedadla sklopí, spolkne až 1163 litrů nákupu. Příjemnou drobností je možnost upevnění krytu kufru ve dvou horizontálních úrovních.

Nabídka motorů obsahuje sedm položek. Čtyři agregáty pijí benzinové, tři naftu. Jejich výkony začínají na 44 kW (60 k) a vrcholí u 77 kW (105 k). Pro naftové motory 1,4 (59 kW) a 1,9 TDI (77 kW) se na přání dodává filtr pevných částic. Nejsilnější benzinový motor o objemu 1,6 l lze pořídit se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.

Prodej nové fabie odstartuje na jaře 2007 v České republice, Německu, Rakousku a ve Švýcarsku. Za prvními zákazníky dorazí auta v březnu, o měsíc později přijde na řadu slovenský trh, v květnu budou následovat Francie a Velká Británie a poté ostatní státy Evropské unie.

Nová Škoda FabiaNová Škoda FabiaNová Škoda Fabia



Nová Škoda FabiaNová Škoda FabiaNová Škoda Fabia



Nová Škoda FabiaNová Škoda FabiaNová Škoda Fabia



 


Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Najdete na iDNES.cz