Nová auta jsou díky kilům nebezpečnější okolí

  14:15aktualizováno  14:15
Podle studie ohrožují moderní auta okolí více než staré typy. Na vině je větší váha.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Moderní automobily jsou při kolizi pro posádky jiných vozidel nebezpečnější, než byla starší auta, vyplývá z nové britské studie.

Důvodem je hlavně vyšší váha. Vlastní posádku jsou ale schopné mnohem lépe ochránit, než tomu bylo u starších modelů.

Porovnáním statistik experti zjistili, že řidiči, do jejichž vozu narazil automobil registrovaný v letech 2000 až 2003, mají o 46 procent vyšší pravděpodobnost, že zemřou, než pokud do nich narazí vůz registrovaný v letech 1988 až 1991.

Tento fakt podle britské národní Laboratoře pro výzkum dopravy vysvětluje, proč se nesnižuje počet mrtvých v automobilech při dopravních nehodách, i když celkově se počet obětí dopravních nehod snížil o více než šest procent za posledních sedm let.

Mimo jiné kvůli bezpečnostním prvkům jsou dnešní automobily podle laboratoře v průměru o pětinu těžší než před deseti lety.

Na hmotnosti přidávají i požadované výkonnější motory. Například dnešní VW "Brouk" je o půl tuny těžší, než byl stejný model v roce 1976, a je také delší, vyšší a rychlejší.

Dnešní automobily mají mnohem lepší výsledky v bezpečnostních testech, než měly starší typy. Ale tyto testy měří jen to, jak automobil ochrání vlastní posádku nebo chodce. Nezjišťují, jakou škodu způsobí jinému vozidlu, konstatují experti ve zprávě o svém výzkumu.

Autor:

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Autofotka týdne: Nachytali jsme nový rolls. Už nebude mít podvozek BMW

Maskovaný Rolls-Royce Ghost nové generace

Rolls-Royce nepatří k těm, kdo by chrlil na trh jeden nový model za druhým. Ale její příznivci teď mají žně, novinek je...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz