Poprvé bude možno astru "naživo" spatřit letos na podzim ve Frakfurtu. První zákazníci se pak z pohledného kompaktu budou moci radovat na jaře roku 2004.
Realitivně vysoké boky nové astry dávají vozu dojem robustnosti. Sportovní výraz, který zdobil ženevské "gé-té-céčko" ani civilnější variantě neschází. V nabídce výrobce budou figurovat údajně i osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Pozornost si zaslouží také členité partie předku a zádě, které zdobí čiré světlomety a chromové doplňky.
Pro úplnost řekněme, že mimo vyobrazené pětidveřové verze bude možné astru pořídit i v třídveřové variantě (jistě ne nepodobné zmiňované studii GTC), a kombíku.
Pohonných jednotek bude v nabídce, podle dostupných informací, osm - pět benzínových a tři turbodiesely. Šestnáctiventilové ECOTECy budou začínat na objemu 1,4 litru a končit na dvou litrech. Nejslabší "jedna-čtyřka" nabídne 80 koní výkonu, s "dvoulitrem" pod kapotou budou piloti astry krotit až 200 koní.
Z nových motorů jmenujme dieselový agregát 1,9 CDTI, který bude disponovat výkonem 150 koní a benzinový "oturbovaný" dvoulitr se stosedmdesáti koňmi. Dvousetkoňový dvoulitr přijde až v průběhu roku 2005. Motory budou spřaženy s manuální šestistupňovou převodovkou. V nabídce samozřejmě zůstane i pětistupňový manuál a automatická převodovka Easytronic.
K technickým lahůdkám, které Opel chystá, patří bezesporu systém CDC (Continuous Damping Control), který kontinuálně kontroluje a mění nastavení tlumičů v závislosti na povrchu vozovky a stylu jízdy. CDC spolupracuje se systémem IDSPlus, ten řidiči umožní zvolit sportovnější nastavení podvozku, systém v závislosti na poloze plynového pedálu a natočení volantu reguluje nastavení tlumičů a zvyšuje tak bezpečnost a dynamiku jízdy.
Momentálně je předčasné mluvit o cenách, ale dá se předpokládat že budou v relacích shodných s konkurencí.
Zdá se, že letošní motoristický podzim bude ve znamení (dnes už bývalé) "golf třídy". Ve Frankfurtu se můžeme těšit na novou astru, novou "trojkovou" Mazdu a pokud nechce Volkswagen úplně přijít o přízeň zákazníků, měl by co nejrychleji (už v Ženevě bylo lehce pozdě) představit nový golf.