Nissan Z - nový sporťák v retro stylu

  12:01aktualizováno  12:01
Japonská automobilka Nissan přichází s futuristickým sportovním vozem nazvaným Z. Hravý koncept vzbudil na autosalónu v Detroitu takovou odezvu, že se už od příštího roku začne prodávat ve Spojených státech. Cílem automobilky bylo maximálně snížit cenu, což se podařilo na 30 tisíc dolarů.

První koncept Z ještě striktně kopíroval linie historického Datsunu 240Z z roku 1970, poslední verze už míří do budoucnosti. Z původního Datsunu zůstaly prověřené součásti jako koncepce motoru vpředu s pohonem zadních kol, dvě sedadla, šestiválcový agregát pod kapotou.

Nezávisle zavěšená dvacetipalcová kola, obutá do nízkoprofilových pneumatik 255/35 vpředu a 275/35 vzadu, nízké těžiště a dlouhý rozvor mají zajistit zážitek z jízdy srovnatelný s formulí 1.

Pohon obstará 3,5 litrový vidlicový šestiválec řady VQ o výkonu 260 koní (jeho úspornější třílitrová verze je známá třeba z Maximy). Tvůrci vozu předpokládají, že sporťák zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 6 sekund (z manuální převodovkou). 

V Evropě se Nissanu Z dočkáme v roce 2003, tedy o rok později než ve Spojených státech. Za Atlantikem bude stát 30 tisíc dolarů, u nás v přepočtu kolem 1,1 milionu korun.

Starý Datsun se novinářům představil v roce 1969. Tehdy byl vybaven řadovým šestiválcem 2,4 litru o výkonu 151 koní a zrychloval na stovku za 9 sekund. Stál 3500 dolarů.  Doslova přes noc se stal hitem a čekací doby se protáhly až na půl roku.

Legendární Datsun 240Z

Nissan Z

Autor:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Ford Puma ukazuje, jak chtějí automobilky vyzrát na zákazníky

Nový Ford Puma

Jak donutit zákazníky, aby zaplatili za nové auto víc, i když větší nechtějí? Propojit sportovní styl, přidat něco...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Najdete na iDNES.cz