Nissan ukázal nový X-Trail, ale nic o něm neprozradil

  12:32aktualizováno  12:32
Oblíbené SUV X-Trail se příští rok dočká nové generace. Nissan ho ukázal v předstihu už teď, ale na jakékoliv detaily si budeme muset počkat až do zahájení prodeje, zatím si je výrobce nechává pro sebe.

Nissan X-Trail | foto: Nissan

Hodnotit tak zatím můžeme jen design novinky, která se představila na autosalonu ve Frankfurtu. Ta se mezigeneračně výrazně zakulatila a přiblížila ostatním SUV od Nissanu. Přesně tak zapadne mezi menší qashqai a luxusnější murano. Nutno však dodat, že oba jmenované modely také čekají na nástupce, především v případě qashqaie se dočkáme nové generace velmi brzy.

Fotogalerie

Design nového X-Trailu je vcelku líbivý a nekonfliktní. Výrobce se držel zpátky, takže výrazné křivky jako u malého crossoveru juke si schovává pro nějaký jiný model. Oproti současné výrazně hranaté generaci X-Trailu je to velká změna. Mezigeneračně si auto půjčilo od předchůdce jen základní tvar zadního sloupku. Celkově však novinka rozhodně nebude chtít na sebe strhávat pozornost za každou cenu, spíš se bude silnicemi probíjet nenápadně.

Auto stojí na nové modulární platformě CMF, která asi obslouží velkou část budoucích modelů značky. Novinka bude v prodeji ve verzi s pohonem jedné i obou náprav. V druhém případě bude výkon mezi nápravami distribuovat elektronicky řízený pohon všech kol All Mode 4x4i. S jízdními vlastnostmi pomůže elektronika systému Active Trace Control, který umí podle potřeby přibrzďovat jakékoliv kolo.

Ovšem všechny ostatní parametry si Nissan zatím nechává pro sebe. Nový X-Trail se začne prodávat v polovině příštího roku a výrobce uveřejní podrobné technické parametry jen s mírným předstihem. Neznáme tedy ani rozměry, ani hmotnost a ani motory, které ho budou pohánět.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Nissan jen suše oznámil, že i poměrně velký X-Trail projde současnou downsizingovou módou, takže pod jeho kapotou můžeme očekávat nějaký menší přeplňovaný agregát. V případě vznětových motorů by se mohlo dostat na dvoulitr dCi s výkonem 110 kW, který je dnes jedinou alternativou u dosluhující generace X-Trailu. A nebo spíš na menší 1,6 dCi s výkonem 96 kW, který výrobce montuje do menšího modelu Qashqai.

Navíc právě qashqai ve verzi +2 pro sedm pasažérů nahradí nový X-Trail. V nové generaci tak bude qashqai existovat už jen v kratší verzi.

S ohledem na to, že Nissan toho moc o novém X-Trailu neprozradil, tak nepřekvapí, že neznámé zatím zůstávají i ceny. Současný X-Trail začíná přibližně na 700 tisících korun, menší qashqai+2 na 550 tisících. Novinka, která nahradí oba modely, by tak mohla startovat někde mezi těmito sumami.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Jen pro oči

Vedle nového X-Trailu ukázal Nissan ve Frankfurtu ještě docela zajímavý koncept Friend-Me. Nebyla to jeho výstavní premiéra, netradičně tvarovaný sedan s hybridním pohonem už Nissan ukázal letos na jaře na autosalonu v Šanghaji.

Čínská premiéra nebyla samoúčelná. Koncept Friend-Me totiž představuje auto pro čínskou mládež a navíc se na jeho vzniku podílelo tamní designérské centrum. V každém případě se však koncept v této podobě do výroby nedostane. Je to především stylistické cvičení, které se docela povedlo. Auto, ač na první pohled vypadá jako hatchback, má karoserii sedan, která je v Asii všeobecně mnohem populárnější. Její klasické křivky se ovšem podařilo vcelku dobře zamaskovat.

Nissan Friend-Me

Nissan Friend-Me

Avantgardní tvary jsou bezesporu zajímavé a vcelku ladí se vzhledem konceptu Infiniti Q30, což je nejnovější výtvor luxusní divize Nissanu. Naopak na Nissan jsou příliš extravagantní. Z technických detailů výrobce hovoří jen o hybridní soustavě PureDrive, ale bez konkrétních detailů. Zajímavý je i design interiéru s velkou centrální konzolí, která prochází celým vozem. Efektní jsou pak i proti sobě otvírané dveře a chybějící B sloupek.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Najdete na iDNES.cz