Podle všech dostupných informací se facelift dusteru ukáže na podzim na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jedním z důkazů je nenápadná informace z indické pobočky Nissanu. Ten totiž ještě letos plánuje zahájení výroby nového SUV se staronovým jménem Terrano. A základem by měl být právě obnovený duster.
Terrano se v Indii bude vyrábět ve společném závodě Nissanu a Renaultu v městě Oragadam na jedné lince spolu s Renaultem Duster, což je upravená dacia pro trhy, kde rumunská značka nepůsobí (což platí třeba i pro Rusko). V Indii se už vyrábí a prodává současný duster, ale s některými úpravami, třeba zvýšeným podvozkem.
O faceliftu dusteru zatím není mnoho informací, naopak Nissan už ukázal první skici nového vozu. Z obrázků je patrné, že změnami prošla hlavně příď a záď auta, zbytek karoserie se od současného dusteru výrazně neliší. Terrano má přední část ostře řezanou s hranatými světly protáhlými až do boků. Uprostřed nechybí tradiční maska.
Podobného stylingu se dočkaly i páté dveře. Světla jsou zde rozdělena, na rozdíl od současného dusteru, na boky i na páté dveře. Tradiční tvar zadního okna ze současného dusteru je ale zachován. Je pravděpodobné, že část stylistických inovací se v určité podobě objeví na faceliftu dusteru pro evropský trh.
Indická pobočka Nissanu novinku uvádí jako prémiové SUV, což na tamním trhu může platit, ale z našeho pohledu zůstane i Nissan Terrano levným modelem pro nenáročné zákazníky. V Indii ale má být luxusněji vybaven než sourozenec Renault Duster, bude tudíž i dražší. Detaily o výbavě ale výrobce zatím neuvádí, ani se nezmiňuje o použitých pohonných jednotkách, respektive neuvádí, jestli se bude Nissan Terrano v Indii prodávat s pohonem všech kol, nebo jen jako předokolka.
Do Evropy se převlečený duster pod tradičním jménem Nissan Terrano s největší pravděpodobností nepodívá. Je ale možné, že ho Nissan vypustí na nějaké další trhy, spekuluje se o ruském či o jiných na asijském kontinentu.
Terrano přitom není na evropském kontinentu neznámé, spíš naopak. Pod tímto jménem s přídomkem II nabízel Nissan menší SUV či ve své době spíš terénní auto od roku 1993 do roku 2006. Vznikalo ve Španělsku ve společném podniku s Fordem, který model prodával pod označením Maverick. Úspěšný model vydržel ve výrobě dlouhých 13 let s jedním výrazným faceliftem v roce 2000.
Koncem minulé dekády Nissan výrazně změnil své portfolio na evropském trhu. Vyřadil všechny klasické modely a soustředil se na nejrůznější crossovery, se kterými slaví velké úspěchy. Začal nabízet veleúspěšný qashqai, později pak ještě menší a opět úspěšný juke. Za nástupce terrana se všeobecně považují oba, respektive trochu i o něco výš stojící model Nissan X-Trail (pro zajímavost, z jeho starší verze těží podvozek dusteru). Výraznou orientaci Nissanu na kategorii SUV a crossoverů dokazují další dva v Evropě prodávané modely Nissan Pathfinder a Murano.