Nissan bude vyrábět Dacii Duster, bude se jmenovat Terrano

  22:40aktualizováno  22:40
Dacia utěšeně roste a její modely se postupně stávají globálními. Úspěšné SUV Duster se v druhé generaci přetaví i na Nissan Terrano. Výroba bude probíhat v Indii, kde se také bude nový model prodávat.

Nissan Terrano | foto: Nissan

Podle všech dostupných informací se facelift dusteru ukáže na podzim na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jedním z důkazů je nenápadná informace z indické pobočky Nissanu. Ten totiž ještě letos plánuje zahájení výroby nového SUV se staronovým jménem Terrano. A základem by měl být právě obnovený duster.

Fotogalerie

Terrano se v Indii bude vyrábět ve společném závodě Nissanu a Renaultu v městě Oragadam na jedné lince spolu s Renaultem Duster, což je upravená dacia pro trhy, kde rumunská značka nepůsobí (což platí třeba i pro Rusko). V Indii se už vyrábí a prodává současný duster, ale s některými úpravami, třeba zvýšeným podvozkem.

O faceliftu dusteru zatím není mnoho informací, naopak Nissan už ukázal první skici nového vozu. Z obrázků je patrné, že změnami prošla hlavně příď a záď auta, zbytek karoserie se od současného dusteru výrazně neliší. Terrano má přední část ostře řezanou s hranatými světly protáhlými až do boků. Uprostřed nechybí tradiční maska.

Podobného stylingu se dočkaly i páté dveře. Světla jsou zde rozdělena, na rozdíl od současného dusteru, na boky i na páté dveře. Tradiční tvar zadního okna ze současného dusteru je ale zachován. Je pravděpodobné, že část stylistických inovací se v určité podobě objeví na faceliftu dusteru pro evropský trh.

Indická pobočka Nissanu novinku uvádí jako prémiové SUV, což na tamním trhu může platit, ale z našeho pohledu zůstane i Nissan Terrano levným modelem pro nenáročné zákazníky. V Indii ale má být luxusněji vybaven než sourozenec Renault Duster, bude tudíž i dražší. Detaily o výbavě ale výrobce zatím neuvádí, ani se nezmiňuje o použitých pohonných jednotkách, respektive neuvádí, jestli se bude Nissan Terrano v Indii prodávat s pohonem všech kol, nebo jen jako předokolka.

Do Evropy se převlečený duster pod tradičním jménem Nissan Terrano s největší pravděpodobností nepodívá. Je ale možné, že ho Nissan vypustí na nějaké další trhy, spekuluje se o ruském či o jiných na asijském kontinentu.

Terrano přitom není na evropském kontinentu neznámé, spíš naopak. Pod tímto jménem s přídomkem II nabízel Nissan menší SUV či ve své době spíš terénní auto od roku 1993 do roku 2006. Vznikalo ve Španělsku ve společném podniku s Fordem, který model prodával pod označením Maverick. Úspěšný model vydržel ve výrobě dlouhých 13 let s jedním výrazným faceliftem v roce 2000.

Koncem minulé dekády Nissan výrazně změnil své portfolio na evropském trhu. Vyřadil všechny klasické modely a soustředil se na nejrůznější crossovery, se kterými slaví velké úspěchy. Začal nabízet veleúspěšný qashqai, později pak ještě menší a opět úspěšný juke. Za nástupce terrana se všeobecně považují oba, respektive trochu i o něco výš stojící model Nissan X-Trail (pro zajímavost, z jeho starší verze těží podvozek dusteru). Výraznou orientaci Nissanu na kategorii SUV a crossoverů dokazují další dva v Evropě prodávané modely Nissan Pathfinder a Murano.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Další z rubriky

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Madrid zruší omezení pro vjezd starých aut do centra města

Seat Ibiza

Nové vedení madridské radnice zruší omezení pro vjezd neekologických aut do centra města, které je v platnosti od...

Aliance Renault-Nissan se po Ghosnově odchodu tiše rozpadá

Někdejší šéf francouzské automobilky Renault Carlos Ghosn

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se po odchodu Carlose Ghosna začala tiše rozpadat. Některá oddělení byla zrušena,...

Najdete na iDNES.cz