Nissan vytvořil auto pro Evropany. Ti ho nechtěli, a tak definitivně končí

aktualizováno 
Nissan si na prodeje v Evropě nemůže stěžovat, meziročně mu rostou. Prodeje táhnou hlavní modely Qashqai, Juke a X-Trail. Přesto má v Evropě jeden propadák, který se jmenuje Pulsar. Jeho výroba po čtyřech letech končí. Zájemci mohou vybírat už jen ze skladových zásob.

Nissan Pulsar | foto: Nissan

Byly doby, kdy Nissan bodoval s klasickým hatchbackem nižší střední třídy. Jmenoval se Almera. Jenže to už je dávno. Pak to zkoušel s globálním modelem Tiida, což bylo jedno z nejošklivějších aut na trhu a prodeje tomu odpovídaly. 

Fotogalerie

Mezi tím se začal trh měnit a místo hatchbacků začali zákazníci kupovat nafouknutá SUV. Nissan tento trend zachytil včas a model Qashqai se stal totálním hitem. Což ovšem zapříčinilo, že v Evropě se nástupce nedočkal větší sedan a kombík Primera a znamenalo to i zmíněný konec hatchbacků. 

Když pomineme onen ošklivý model Tiida, tak se zákazníci Nissanu dočkali klasického hatchbacku až osm let po ukončení produkce Primery. Pulsar, což je tradiční jméno, pod kterým se na některých trzích prodával model Almera, Nissan vytvořil speciálně pro evropský trh. 

Velké plány a nezájem Evropanů

Nissan ho začal vyrábět v roce 2014 v továrně na předměstí Barcelony. Výrobce očekával, že bude ročně prodávat až 80 000 aut, ač startovací produkční kapacita španělské výrobní linky byla o trochu nižší. Prodeje v prvním celém roce, kdy byl Pulsar na trhu, ovšem stěží překročily hranici
40 000 aut. V roce 2016 to bylo 30 000, loni pak už jen 25 000 kusů. 

První jízda: Povedený Nissan Pulsar je prostorový přeborník

Nissan Pulsar

Pulsar nezaujal, a proto na začátku roku Nissan oznámil, že jeho výroba v létě skončí. Aktuálně už prodejci nepřijímají objednávky do výroby, zájemci si mohou vybírat jen ze skladových zásob. Ty dojdou na podzim a tím se krátká kariéra modelu uzavře. 

Pulsar má extrémně prostornou kabinu a slušné jízdní vlastnosti. Horší je to se zavazadlovým prostorem a ne každému sedne design. Ten není špatný, ale je poněkud nezáživný. Aktuálně jsou v prodeji dva motory: 1,2 benzinové turbo a 1,5 diesel od Renaultu. Dříve bylo možné koupit i 190koňovou přeplňovanou 1,6. Ceny startují na 350 000 korunách a i v základu má auto vcelku obstojnou výbavu.

Není to špatná nabídka. Přesto se po Evropě loni prodalo čtyřikrát více letitého modelu Juke a desetinásobně více většího Qashqaie. Juke je přitom podobně drahý jako Pulsar a Qashqai je v základu dražší o nezanedbatelných 100 000 korun. 

Autor:

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz