Čtvrtek 5. prosince 2019, svátek má Jitka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 5. prosince 2019 Jitka

Nissan vytvořil auto pro Evropany. Ti ho nechtěli, a tak definitivně končí

aktualizováno 
Nissan si na prodeje v Evropě nemůže stěžovat, meziročně mu rostou. Prodeje táhnou hlavní modely Qashqai, Juke a X-Trail. Přesto má v Evropě jeden propadák, který se jmenuje Pulsar. Jeho výroba po čtyřech letech končí. Zájemci mohou vybírat už jen ze skladových zásob.

Nissan Pulsar | foto: Nissan

Byly doby, kdy Nissan bodoval s klasickým hatchbackem nižší střední třídy. Jmenoval se Almera. Jenže to už je dávno. Pak to zkoušel s globálním modelem Tiida, což bylo jedno z nejošklivějších aut na trhu a prodeje tomu odpovídaly. 

Fotogalerie

Mezi tím se začal trh měnit a místo hatchbacků začali zákazníci kupovat nafouknutá SUV. Nissan tento trend zachytil včas a model Qashqai se stal totálním hitem. Což ovšem zapříčinilo, že v Evropě se nástupce nedočkal větší sedan a kombík Primera a znamenalo to i zmíněný konec hatchbacků. 

Když pomineme onen ošklivý model Tiida, tak se zákazníci Nissanu dočkali klasického hatchbacku až osm let po ukončení produkce Primery. Pulsar, což je tradiční jméno, pod kterým se na některých trzích prodával model Almera, Nissan vytvořil speciálně pro evropský trh. 

Velké plány a nezájem Evropanů

Nissan ho začal vyrábět v roce 2014 v továrně na předměstí Barcelony. Výrobce očekával, že bude ročně prodávat až 80 000 aut, ač startovací produkční kapacita španělské výrobní linky byla o trochu nižší. Prodeje v prvním celém roce, kdy byl Pulsar na trhu, ovšem stěží překročily hranici
40 000 aut. V roce 2016 to bylo 30 000, loni pak už jen 25 000 kusů. 

První jízda: Povedený Nissan Pulsar je prostorový přeborník

Nissan Pulsar

Pulsar nezaujal, a proto na začátku roku Nissan oznámil, že jeho výroba v létě skončí. Aktuálně už prodejci nepřijímají objednávky do výroby, zájemci si mohou vybírat jen ze skladových zásob. Ty dojdou na podzim a tím se krátká kariéra modelu uzavře. 

Pulsar má extrémně prostornou kabinu a slušné jízdní vlastnosti. Horší je to se zavazadlovým prostorem a ne každému sedne design. Ten není špatný, ale je poněkud nezáživný. Aktuálně jsou v prodeji dva motory: 1,2 benzinové turbo a 1,5 diesel od Renaultu. Dříve bylo možné koupit i 190koňovou přeplňovanou 1,6. Ceny startují na 350 000 korunách a i v základu má auto vcelku obstojnou výbavu.

Není to špatná nabídka. Přesto se po Evropě loni prodalo čtyřikrát více letitého modelu Juke a desetinásobně více většího Qashqaie. Juke je přitom podobně drahý jako Pulsar a Qashqai je v základu dražší o nezanedbatelných 100 000 korun. 

Autor:
  • Nejčtenější

Prodej Octavie startuje kombíkem, základ za 457 tisíc bude v březnu

Cena nové generace Octavie bude začínat na 456 900 korunách u typu karoserie liftback. To je o šest tisíc víc než u...

Deset chyb, které by se čeští řidiči měli konečně odnaučit

Říkáte si, že je to neustálé opakování toho samého? Z jízdy na českých silnicích se však nezdá, že by se něco zlepšilo....

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Krize autoprůmyslu se blíží, dodavatelé se připravují na hubená léta

Slabé automobilové trhy a další rány působí potíže společnosti Continental. Hrozí jí ztráta ve výši až dvou miliard...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Náhrada za TDI pro manažerský superb. První kilometry s hybridní škodou

Škody míří k zásuvce. V roce 2025 má být čtvrtina prodávaných aut české značky elektrifikovaná. První dvě škodovky...

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

  • Další z rubriky

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Deset chyb, které by se čeští řidiči měli konečně odnaučit

Říkáte si, že je to neustálé opakování toho samého? Z jízdy na českých silnicích se však nezdá, že by se něco zlepšilo....

Škoda svolá do servisu 90 tisíc superbů druhé generace kvůli směrovkám

Škoda Auto bude na začátku příštího roku svolávat do servisu devadesát tisíc vozů Superb druhé generace. U...

Daimler propustí do tří let 10 tisíc lidí. Šetří na elektrické mercedesy

Německá automobilka Daimler se chystá do tří let zrušit po celém světě deset tisíc pracovních míst, což jsou více než...

Najdete na iDNES.cz