„Nedělali bychom to, kdyby to nebylo nezbytné k přežití,“ řekl k restrukturalizačním opatřením šéf podniku Iván Espinosa, který se do čela Nissanu postavil začátkem dubna. „Máme velmi vysokou nákladovou strukturu. Situaci komplikuje rovněž nestálost a nepředvídatelnost globálního trhu,“ dodal.
Nissan se rozhodl zastavit rozhovory o spojení s Hondou![]() |
Automobilka dnes také zveřejnila výsledky hospodaření za uplynulý finanční rok, který skončil v březnu. Nissan hospodařil s čistou ztrátou 670,9 miliardy jenů (zhruba 101 miliard korun), zatímco o rok dřív měl čistý zisk 426,6 miliardy jenů. Firma dnes neposkytla odhad zisku na aktuální finanční rok. Poukázala v této souvislosti na nejistotu spojenou s celní politikou amerického prezidenta Donalda Trumpa.
Nissan se nyní potýká se slabým prodejem v Číně a ve Spojených státech. Automobilka se navíc ještě plně nezotavila z let krize a chaosu, jež vyvolalo zatčení a sesazení bývalého generálního ředitele Carlose Ghosna v roce 2018. Nissan podle analytiků nyní doplácí mimo jiné na to, že se pod Ghosnovým vedením příliš soustředil na zvyšování objemu prodeje na úkor ziskovosti.
Nissan chce Qashqai vrátit do hry. Má tlustší skla a Google na palubě![]() |
Loni v prosinci automobilka zahájila rozhovory o spojení s domácím konkurentem Honda. Letos v únoru ale firmy oznámily ukončení rozhovorů. Jednání podle médií komplikovaly rozdílné názory na podobu spolupráce, především návrh Hondy, aby se Nissan stal její dceřinou společností.
V březnu se pak Nissan dohodl na úpravě podoby své dlouholeté aliance s francouzskou automobilkou Renault. Dohoda mimo jiné umožňuje snížení podílů, které v sobě partneři navzájem drží. To otevřelo Nissanu cestu k získání dodatečných finančních prostředků prodejem akcií v Renaultu.
Espinosa dnes uvedl, že Nissan má zájem o posílení spolupráce s Renaultem v Evropě, Indii a Latinské Americe. Automobilka by se podle něj mohla zajímat rovněž o spolupráci s Hondou na trhu ve Spojených státech, napsala agentura Bloomberg.