New Large: velký Fiat na obzoru

  14:23aktualizováno  14:23
Takhle velký Fiat tu nebyl od druhé poloviny 80. let, kdy z turínské fabriky vyjížděly velké cromy. Prozatímní označení, používané ve vývojovém středisku fiatu, "New Large" dokonale popisuje velkorysé parametry chystané novinky.

Fiat, jako specialista na malé městské vozy, se chce vrátit do vod, které s odchodem cromy ze scény opustil, tvrdí italský motoristický magazín Quattroruote.

Velké auto italské automobilce v nabídce momentálně chybí. New Large bude dlouhý něco kolem 4,7 metru, prakticky tolik co má VW Passat. Velkorysý bude i rozvor - 2,8 metru.

New = anglicky nový
Large = anglicky objemný, prostorný, velký, široký

Ve srovnání s koncernovou tetou - Alfou Romeo 166, bude kratší přibližně o 20 centimetrů, v případě rozvoru bude mít ale navrch o 13 centimetrů.

I co do výšky bude velký fiat opravdu maxi. S jedním metrem a šedesáti centimetry se zařadí někam po bok francouzského Renaultu Scénic. Otázkou je, nebude-li obrovský fiat konkurovat zavedené multiple, která letos prodělala facelift.

Z vnějších rozměrů se dá usuzovat, že nabídka prostoru uvnitř bude vpravdě královská. Se sedadly půjde různě hýbat, vyndavat je, skládat, posunovat, sklápět... Míst ale nebude šest, jak se původně předpokládalo, ale pouze pět.

Quattroruote pokračuje: "Po mechanické stránce toho bude mít new large hodně společného s Opelem Signum. Stejná podvozková platforma, stejné nápravy (vpředu McPherson, vzadu multilink). Od Opelu budou "vypůjčené"i některé části karoserie."

Z motorů by se měl v maxifiatu objevit přeplňovaný benzinový dvoulitr 175 koní (128 kW), které najdeme u Opelů. Quattroruote mluví i o novém motoru 2,2 s přímým vstřikováním paliva se 155 koňmi výkonu (114 kW). Chybět by neměl ani naftový multijet o objemu 1,9 litru s výkonem 150 koní (110 kW). Lahůdkou pro závodivé Italy pak bude naftový 2,4 litrový multijet se 180 koňmi (132 kW).

O výbavách a dalších podrobnostech se prozatím nic neví. Quattroruote mluví o šesti airbazích a stabilizačním systému ESP "v základu".

Fiat New Large by měla továrna v jihoitalském Cassinu začít vyrábět v létě příštího roku.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Najdete na iDNES.cz