ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Koronavirus srazil německé prodeje aut o šedesát procent

  • 4
Koronavirová krize má velmi negativní dopad na prodeje vozidel. Na německém trhu je situace ještě horší než v Česku. V dubnu tam bylo nově registrováno jen 120 840 nových automobilů, což je o 61,1 procenta méně než v dubnu 2019.

U osobních vozidel se prodej podle úřadu pro motorová vozidla (Kraftfahrt Bundesamt - KBA) propadl na 57,8 procenta a u užitkových vozidel je propad ještě větší na 63,2 procenta. Od začátku roku se německý trh meziročně propadl o 31 procent.

Důvodem dramatického poklesu je uzavření prodejních míst na několik týdnů a registrace nových vozidel fungovala jen částečně. Navíc se téměř zastavila i výroba nových vozidel.

Z pohledu jednotlivých automobilek na tom byl nejlépe Volkswagen s 20 741 prodanými vozy, ale propad prodejů měl 63,9 procenta, druhé je BMW s 12 410 prodanými auty a propadem 49,9 procenta, třetí příčku drží Ford s 9 311 prodanými vozy a propadem 61,7 procenta. 

Česká Škoda eviduje prodej 7 227 vozů a propad 57,1 procenta. Nejhorší propad tržeb má Smart s 94,1 procenta, následuje ho Mazda s 74,8 procenta a třetí je Honda s 73procentním propadem prodejů. Naopak nejlépe prodával Peugeot, DS a Citroën s propadem 20 procent a Jaguar s propadem 29,3 procenta.