Německé automobilky se bojí Trumpa. Chce chránit USA před auty z Mexika

aktualizováno 
Generální ředitel německého automobilového koncernu Volkswagen Matthias Müller vyjádřil obavy, že zvolení republikánského kandidáta Donalda Trumpa prezidentem Spojených států by mohlo mít negativní dopady na jeho podnik. Před možnými nepříznivými důsledky Trumpova zvolení varovalo rovněž německé sdružení automobilového průmyslu VDA.

Audi začalo začátkem října v mexické továrně vyrábět druhou generaci svého důležitého modelu Q5. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

VDA se obává nárůstu protekcionismu v USA. Trump během své předvolební kampaně například hrozil, že uvalí cla na dovoz automobilů z Mexika, aby tak chránil pracovní místa v USA. Takovýto krok by přiměl německé automobilky k přehodnocení investic do mexických továren.

„Je třeba se obávat, že Spojené státy se pod novým prezidentem budou soustředit zejména na svou vlastní ekonomiku, a to na úkor mezinárodního obchodu,“ uvedlo sdružení VDA, které zastupuje německé výrobce automobilů a automobilových součástek, včetně firem Volkswagen, Daimler či BMW.

Německé automobilky v posledních letech výrazně investovaly do továren v Mexiku, které je pro ně přitažlivé díky relativně nízkým mzdovým nákladům a bezcelnímu přístupu na trh ve Spojených státech. Automobilka BMW například v červnu zahájila výstavbu nového závodu v mexickém městě San Luis Potosi, do kterého hodlá investovat 2,2 miliardy dolarů (téměř 54 miliard Kč).

V září otevřel novou mexickou továrnu německý výrobce luxusních aut Audi, který je součástí koncernu Volkswagen. Vybudování závodu s kapacitou 150 000 vozů ročně si vyžádalo 1,3 miliardy dolarů (téměř 32 miliard Kč), napsala agentura Reuters.

Volkswagen se již déle než rok potýká se skandálem kolem manipulací s testy emisí. Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) firmu loni v září obvinila, že do vozů s naftovým motorem instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno takřka 570 000 vozů. Po celém světě se emisní skandál Volkswagenu týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz