Největší malý volkswagen od dob brouka: Space Up!

aktualizováno 
Přesně tak mluví o svém překvapení pro Tokijský autosalon Volkswagen. Variace na téma "malé levné auto pro celý svět", která měla premiéru před šesti týdny ve Frankfurtu, se jmenuje Space Up!

VW space up! | foto: Volkswagen

Druhý člen "Nové malé rodiny - New Small Family" Volkswagen má už o pár dveří víc.

"Světová premiéra studie Up! ve Frankfurtu posloužila jako úvodní test k ověření toho, jak bude ‚Nová malá rodina‘ v Evropě přijata. A výsledek tohoto testu byl více než příznivý," říká Ulrich Hackenberg, ředitel technického vývoje automobilky.

Vysvětluje, že druhý člen rodiny předvádí, jak důsledně lze využít každý milimetr prostoru a to vše zabalit do hezkého kabátu.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
VOLKSWAGEN UP! - FRANKFURTSKÝ KONCEPT

Walter de Silva, šéfdesignér Volkswagenu, říká, že mikrobusovitý up!: "... využívá maximum prostoru poskytovaného nejmenší platformou."

Space Up! má nabídnout na půdorysu o délce 3,68 metru a šířce 1,63 metru prostor mnohem většího vozu. Koncepce vychází ve značné míře z umístění pohonu: "K prostředí ohleduplné zážehové, vznětové a elektrické agregáty budoucí rodiny Up! budou vždy umístěny v zádi - stejně jako to v minulosti bylo u brouka a u minibusu Bulli," píše se v prohlášení automobilky.

Space up! je přesně o 23 centimetrů delší než frankfurtský up!, rozvor zůstal na délce 2,56 metru. Oproti třídveřovému bráchovi narostl také o čtyři centimetry do výšky 1,54 m.

Mikromobil, který tvůrci prezentují jako kombík, má šest dveří. Na zádi totiž najdeme dvoukřídlé dveře, za které lze naložit 220 až 1005 litrů. Interiér je čtyřmístný, je lépe přístupný díky dveřím, které se křídlově otevírají proti sobě. Řada funkcí se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky s trojrozměrnou grafikou a bezdotykovými spínači.

Lavicové zadní sedadlo je vybaveno dvěma integrovanými dětskými sedačkami. Sedadla jsou vytvarována ze vzdušné pěny airflow, která se automaticky přizpůsobuje individuální anatomii. S výjimkou sedadla řidiče se všechna dají skládat, vyjímat a otáčet.

VW space up!VW space up!VW space up!



VW space up!VW space up!VW space up!



VW space up!VW space up!VW space up!



VW space up!VW space up!VW space up!



VW space up!VW space up!VW space up!



VW space up!VW space up!VW space up!



 


Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz