Autofotka týdne: Nejrychlejší pohřebák světa inspirovali Iron Maiden

aktualizováno 
Zatímco většina pohřbů se odehrává v pomalém tempu, za tímto speciálním Chevroletem Caprice z Chicaga byste sotva zvládali jet i se supersportem. Vůz s originálním jménem Šílenství vás totiž dokáže odvést do hrobu více než dvou set kilometrovou rychlostí.

Vypadá klidně a nenápadně, ale Madness dokáže z nuly na sto zrychlit za méně než tři vteřiny. | foto: Profimedia.cz

Autorem superrychlého pohřebního vozu je Arne Toman z Chicaga, majitel tuningové firmy AMS performance, který pro stavbu použil populární model Chevrolet Caprice z roku 1996.

Přeplňovaný šestilitrový vidlicový osmiválec o výkonu tisíc koní zrychlí z nuly na sto kilometrovou rychlost za neuvěřitelných 2,26 vteřiny (konkrétně na rychlost 60 mph, tedy 96,561 km/h). Rychlostní rekord zapsaný v Guinnessově Knize rekordů pak drží na trati dlouhé čtvrt míle (400 metrů). Cílem dokázal projet za bezmála deset vteřin v rychlosti 220 km/hod.

Svůj současný rychlostní rekord chce Arne Toman opět překonat, na jeho pokoření...

Toman svůj vůz pojmenoval Madness (Šílenství) podle své oblíbené kapely Iron Maiden a její písničky Can I Play With Madness. „Obvykle se snažím dát nějaké prvky od Iron Maiden do každého auta, na kterém pracuji. Většina lidí je z něj vystrašená, ale když ho nakonec vidí závodit na trati, jsou překvapení, jak rychle se může pohybovat takhle těžké auto.“

Fotogalerie

Na jeho finální podobě se podílel celý tým lidí, který se práci na pohřebním speciálu věnoval ve svém volném čase. Za tři roky bylo hotovo. „Žádný jiný pohřební vůz nedosahuje tak vysokého výkonu, přitom je moje Šílenství stále plnokrevným pohřebákem, který splňuje všechny své funkce.“

Ke stavbě se rozhodl poté, co se dozvěděl o předchozím pohřebním rekordu na stejné trati. Jeho původní čas byl 13,72 vteřiny a Arne Toman je rozhodnutý pokořit i svůj dosavadní rekord. „Na letošní rok už máme připravený upravený motor s větším turbem o celkovém výkonu 1 300 koní.“

Autor:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Najdete na iDNES.cz