Nejpomalejší je Londýn, Praha průměrná

aktualizováno 
Jak velké rozdíly jsou mezi průměrnými rychlostmi, kterými jezdí auta po centrech měst, ukazuje průzkum britské společnosti Keepmoving zabývající se dopravou. Praha je 16. nejpomalejší.

V Praze se jezdí průměrně 37 kilometrů v hodině, v nejpomalejším Londýně 19 | foto: Jan Zátorský

Zatímco v Londýně, který je podle studie nejpomalejší, dosahují auta rychlosti v průměru 19 km/h, v Praze se jezdí rychleji – podle průzkumu rychlostí 37 km/h.

Ale třeba v Hamburku, který z rozsáhlého průzkumu vyšel jako místo, kde se jezdí po městě nejrychleji (30. místo), auta uhánějí v průměru rychlostí 84 km/h.

"Abychom mohli dát studii dohromady, sesbírali jsme velké množství dat z GPS přístrojů umístěných v několika tisících aut jezdících po Evropě. Získali jsme údaje o průměrné rychlosti, což je mnohem lepší než měření rychlostí na předem vytipovaných místech,“ říká Alex Petrie, ředitel společnosti Keepmoving.

Jeho podřízení sledovali od letošního června do září data z navigačních přístrojů aut, nakonec srovnali přes 10 milionů záznamů z GPS. V každém sledovaném městě se zaměřili na území o velikosti asi šestkrát šest kilometrů v jeho centru.

S nejpomalejším průjezdem musí řidiči počítat podle výzkumu v Londýně, následuje Berlín a Varšava.

Pomalu se auta prodírají také Paříží, Římem, Mnichovem nebo Amsterodamem. Praha se v žebříčku nejpomaleji průjezdných měst umístila na 16. ze 30 sledovaných míst.

S lepšími dopravními podmínkami než v Praze mohou řidiči počítat ve Vídni, Miláně nebo Madridu. Úplně nejlépe skončil průzkum pro trojici Frankfurt, Ženeva a Hamburk.

Německé přístavní město přehled vyhrálo a podle Keepmoving je to zásluhou rozvinuté a hojně využívané veřejné dopravy, ale také díky více než stovce záchytných parkovišť.

Studie ukázala, že počet obyvatel žijících ve městě moc nesouvisí s rychlostí, jakou se dá autem jeho centrem projíždět. Více než sedmimilionový Londýn dopadl nejhůře, ale těsně za ním skončila ani ne dvoumilionová Varšava. 

Nejpomalejší města
město průměrná rychlost (km/h)
1. Londýn (Velká Británie) 19
2. Berlín (Německo) 24
3. Varšava (Polsko) 26
4. Manchester (Velká Británie) 28
5. Edinburgh (Velká Británie) 30
6. Řím (Itálie) 30
7. Glasgow (Velká Británie) 30
8. Bristol (Velká Británie) 31
9. Paříž (Francie) 32
10. Belfast (Velká Británie) 32
11. Mnichov (Německo) 32
12. Amsterdam (Nizozemí) 34
13. Dublin (Irsko) 35
14. Birmingham (Velká Británie) 35
15. Barcelona (Španělsko) 35
16. Praha (ČR) 37
17. Leeds (Velká Británie) 37
18. Cardiff (Velká Británie) 39
19. Newcastle (Velká Británie) 42
20. Videň (Rakousko) 46
21. Lyon (Francie) 46
22. Turín (Itálie) 51
23. Miláno (Itálie) 51
24. Madrid (Španělsko) 51
25. Brusel (Belgie) 56
26. Kolín nas Rýnem (Německo) 58
27. Rotterdam (Nizozemí) 66
28. Frankfurt nad Mohanem (Německo) 68
29. Ženeva (Švýcarsko) 71
30. Hamburg (Německo) 84

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz