Nejnebezpečnější přechod je v Miláně, opak našli experti v Bratislavě

aktualizováno 
Některé přechody pro chodce v Evropě nesplňují bezpečnostní požadavky. Ukázal to výzkum, v němž se v 31 evropských městech 22 zemí zkoumalo 310 přechodů. Ty v Praze většinou dopadly slušně.

Zhruba 60 procent ze zkoumaných přechodů dostalo od expertů známku dobrý či velmi dobrý, uvádí Mezinárodní automobilová federace (FIA). Na stranu druhou 53 z 310 v testu propadlo. Nejhorší testovaný přechod je v Miláně, nejlepší naopak v Bratislavě (křižovatka ulic Klemensova a Dostojevského rad).

Bratislava - nejlepší přechod v testu

Bratislava - nejlepší přechod v testu

Miláno - nejhorší přechod v testu

Miláno - nejhorší přechod v testu

Milánský přechod v ulici Via Palestro, který je u východu z populárního městského parku, propadl ve všech sledovaných bezpečnostních parametrech. Je špatně označený a chodci na něm nejsou vidět ve dne ani v noci. Když přechod zkoumali inspektoři, dokonce na něm parkovalo auto.

jak se hodnotilo

V každém z 31 měst se experti zaměřili na deset přechodů. Zkoumaly se podmínky viditelnosti a přehlednosti v různých denních dobách, označení či to, jakým způsobem přes něj mohou různé druhy lidí přejít či přejet. Každé ze čtyř kritérií dostalo hodnocení, ze kterého pak vzešla konečná známka (škála pěti známek).

Hodnotilo se 310 přechodů ve 22 zemích, konkrétně v těchto 31 městech: Barcelona, Bělehrad, Berlín, Bratislava, Brusel, Bukurešť, Budapešť, Kodaň, Dubrovník, Frankfurt, Ženeva, Helsinky, Istanbul, Linec, Londýn, Lublaň, Lucemburk, Madrid, Miláno, Mnichov, Neapol, Oslo, Paříž, Praha, Řím, Rotterdam, Sevilla, Stockholm, Štrasburk, Vídeň, Záhřeb

Z deseti míst v centru Prahy na Josefově nejhůře dopadl, se zřetelem na chodce, přechod mezi ulicí 17. listopadu a náměstím Curieových. Jako jediný dostal hodnocení špatný. Pět dalších vybraných přechodů je podle expertů možné označit jako přijatelné, zbývající čtyři jako dobré.

Nejhorší pražský přechod v testu

Nejhorší pražský přechod v testu

Nejlepší pražský přechod v testu

Nejlepší pražský přechod v testu

V italské Neapoli žádný ze zkoumaných přechodů nezískal pozitivní hodnocení a je nejhorší. Předposlední místo obsadil Řím. Naopak velmi dobře si vedly nizozemský Rotterdam, kde nejvíc přechodů dostalo známku dobrý či velmi dobrý a francouzský Štrasburk, kde mělo nejvíc přechodů nejvyšší ohodnocení "velmi dobrý".

Itálie, Neapol

Neapol - přechody v tomto jihoitalském velkoměstě jsou nejhorší, zjistil výzkum

FIA připomněla, že každoročně umírá při dopravních nehodách napříč Evropou přes osm tisíc chodců a každý čtvrtý případ se odehraje na přechodech. Federace proto vyzývá, aby se v Evropě zavedly minimální standardy značení či semaforů na přechodech pro chodce. Jako příklad doporučuje FIA právě vítězný bratislavský přechod s bezbariérovým přístupem, dobrým značením a výhledem.

Deset nejlepších přechodů

Umístění město přechod
1. Bratislava Klemensova x Dostojevského rad
2. Londýn Charing Cross Road
3. Mnichov Brunnstrasse x Kreuzstrasse
4. Mnichov Ledererstrasse x Orlandostrasse
5. Štrasburk Rue du Noyer x Rue du Vieux Marché aux Vins
6. Vídeň Mariahilfer strasse x Neubaugasse
7. Dubrovník Andrije Hebranga x Čilipska
8. Štrasburk Rue de Sébastopol x Quai Kléber
9. Štrasburk Quai Kellermann x Pont de Paris
10. Bratislava Štúrova x Dunajská

a deset nejhorších

Umístění město přechod
310. Miláno Via Palestro u východu z parku
309. Neapol via San Carlo x Piazza Trieste e Trento
308. Neapol piazza Carolina x Piazza Plebiscito
307. Dubrovník Obala Stjepana Radiča x Od Škara
306. Lublaň Vegova Ulica x Trg Francoske Revolucije
305. Řím viale Giulio Cesare x via Fabio Massimo
304. Berlín Dirkenstrasse
303. Lublaň Kongresni Trg x Wolfova Ulica
302. Budapešť Andrássy út x Oktogon
301. Lublaň Gregorčičeva Ulica x Igriška Ulica

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Najdete na iDNES.cz