Nejmenší BMW odkládá střechu

  12:00aktualizováno  12:00
Jedničková rodina BMW už má čtyři členy. Nejnověji se představuje kabriolet. S plátnem nad hlavou budete ve 135i cabrio na stovce za 5,6 sekundy.

BMW 1 cabrio | foto: BMW

Pouze týden po skončení frankfurtského autosalonu, kde BMW představilo jedničkové kupé, přijíždí z Mnichova další novinka řady jedna.

Čtvrtá varianta nejmenšího "bavoráku" má plátěnou střechu. Malý kabriolet nešel cestou trojkové řady a ostatních střechyprostých aut a nedostal plechovou skládací střechu. Látku ovšem do kufru samozřejmě skládá moderní elektricky ovládaný mechanismus.

V autosalonovém šrumci by její kouzlo nezářilo dostatečně jasně. Proto se jednička se stahovací střechou představuje až nyní.

Pro znalce ale otevřená verze řady jedna úplným překvapením není. Přesně takovéhle auto stálo v roce 2002 v Ženevě na stánku BMW. Koncept nesl označení CS1 a nikoho by asi tenkrát nenapadlo, že z něj vznikne celá modelová řada nejmenších BMW.

Střecha se za hlavy posádky poskládá za 22 sekund, z uzavřeného je elegantní čtyřmístné kabrio možné vytvořit i za jízdy do čtyřicetikilometrové rychlosti.

Když je střecha nahoře, odveze 305 litrů, s větrem ve vlasech se ke čtyřčlenné posádce poskládá 260 litrů věcí. Na délku má 4,36 metru, vysoká je 1,4 a široká 1,7 metru. Rozvor je 2660 milimetrů.

Nechybí nejposlednější speciality jedničkové řady spořící benzin a ovzduší. Systém "efficient dynamics" mimo jiné napovídá kontrolkou řidiči ten nejsprávnější moment pro přeřazení, při čekání na křižovatce vypíná motor funkce start/stop, auto rekuperací využívá energii při brzdění a nechybí ani úsporný elektrický posilovač řízení.

Pro jedničkové kabrio jsou připraveny čtyři motory. Na vrcholu je přeplňovaný šestiválec 3,0 Twin Turbo, který má 306 koní výkonu a zadní gumy trápí 400 newtonmetry krouticího momentu.

135i se rozjede z nuly na stovku za 5,6 sekundy a maximálně uhání elektronicky omezených dvě stě padesát.

Další v nabídce je atmosférický třílitrový šestiválec 218 koní, maximálka je 238 km/h, z nuly na stovku to trvá 6,8 sekund. Čtyřválce jsou dvoulitrové. Benzinové 170 a 143koňové doplňuje volba milovníků nafty: 2,0d 177 koní a 350 Nm.

Koncept BMW CS1 z roku 2002

BMW CS1BMW CS1



Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Najdete na iDNES.cz