Nejmenší BMW odkládá střechu

  12:00aktualizováno  12:00
Jedničková rodina BMW už má čtyři členy. Nejnověji se představuje kabriolet. S plátnem nad hlavou budete ve 135i cabrio na stovce za 5,6 sekundy.

BMW 1 cabrio | foto: BMW

Pouze týden po skončení frankfurtského autosalonu, kde BMW představilo jedničkové kupé, přijíždí z Mnichova další novinka řady jedna.

Čtvrtá varianta nejmenšího "bavoráku" má plátěnou střechu. Malý kabriolet nešel cestou trojkové řady a ostatních střechyprostých aut a nedostal plechovou skládací střechu. Látku ovšem do kufru samozřejmě skládá moderní elektricky ovládaný mechanismus.

V autosalonovém šrumci by její kouzlo nezářilo dostatečně jasně. Proto se jednička se stahovací střechou představuje až nyní.

Pro znalce ale otevřená verze řady jedna úplným překvapením není. Přesně takovéhle auto stálo v roce 2002 v Ženevě na stánku BMW. Koncept nesl označení CS1 a nikoho by asi tenkrát nenapadlo, že z něj vznikne celá modelová řada nejmenších BMW.

Střecha se za hlavy posádky poskládá za 22 sekund, z uzavřeného je elegantní čtyřmístné kabrio možné vytvořit i za jízdy do čtyřicetikilometrové rychlosti.

Když je střecha nahoře, odveze 305 litrů, s větrem ve vlasech se ke čtyřčlenné posádce poskládá 260 litrů věcí. Na délku má 4,36 metru, vysoká je 1,4 a široká 1,7 metru. Rozvor je 2660 milimetrů.

Nechybí nejposlednější speciality jedničkové řady spořící benzin a ovzduší. Systém "efficient dynamics" mimo jiné napovídá kontrolkou řidiči ten nejsprávnější moment pro přeřazení, při čekání na křižovatce vypíná motor funkce start/stop, auto rekuperací využívá energii při brzdění a nechybí ani úsporný elektrický posilovač řízení.

Pro jedničkové kabrio jsou připraveny čtyři motory. Na vrcholu je přeplňovaný šestiválec 3,0 Twin Turbo, který má 306 koní výkonu a zadní gumy trápí 400 newtonmetry krouticího momentu.

135i se rozjede z nuly na stovku za 5,6 sekundy a maximálně uhání elektronicky omezených dvě stě padesát.

Další v nabídce je atmosférický třílitrový šestiválec 218 koní, maximálka je 238 km/h, z nuly na stovku to trvá 6,8 sekund. Čtyřválce jsou dvoulitrové. Benzinové 170 a 143koňové doplňuje volba milovníků nafty: 2,0d 177 koní a 350 Nm.

Koncept BMW CS1 z roku 2002

BMW CS1BMW CS1



Autor:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku
Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku

Na 7. září připadá Světový den Duchennovy svalové dystrofie. Tímto vzácným genetickým onemocněním trpí i Jaroslav, který je v současnosti plně odkázaný na pomoc druhých.

Najdete na iDNES.cz