Nejlevnější auto světa se představuje: Tata Nano

  10:07aktualizováno  11:12
Indická společnost Tata Motors dnes představila svůj superlevný osobní automobil, který by měl pro masový automobilismus v Indii být podobným impulzem jako v poválečné Evropě Volkswagen Brouk nebo Fiaty 500 a 600. Model Nano se začne prodávat během tohoto roku za 100 000 rupií, tedy asi 45 000 korun.

Tata Nano - Ratan Táta představuje superlevný vůz Tata Nano | foto: ČTK

Dlouho očekávaný nejlevnější automobil světa předvedl na autosalonu Auto Expo v Dillí šéf společnosti Ratan Tata. Firma slíbila konkrétní cenu již před pěti lety, i když tehdy byly ceny surovin mnohem nižší. "Slib je slib," prohlásil dnes Tata.

Nano (italsky "trpaslík", "skřítek") je čtyřdvéřový a čtyřsedadlový hatchback, jehož základní verze bude mít motor o obsahu 623 kubických centimetrů. 33konový dvouválec vybavený vícebodovým vstřikováním paliva je uložený vzadu a pohání kola zadní nápravy.

INTERNETOVÁ PREZENTACE TATY NANO (anglicky)

Cena vozu bude téměř o polovinu nižší než dosud nejlevnější vůz na zdejším trhu, minivůz Maruti 800, a jen dvakrát vyšší než základní cena motorky o obsahu 100 kubických centimetrů.

Na výběr bude ze standardní a luxusní verze 3,1 metru dlouhého, metr a půl širokého a 1,6 metru vysokého auta. Světlá výška nana byla přizpůsobena stavu indických silnic.

Tata uvedl, že Nano bude na indických silnicích, kde dominují motorky a skútry, vůz s nejnižšími emisemi a bude splňovat požadované bezpečnostní normy. Jeho spotřeba bude asi pět litrů na 100 km.

Nutno dodat, že požadavky indického trhu na bezpečnost jsou diametrálně odlišné od těch evropských. Tata tedy zdůrazňuje, že nové lidové auto má například deformační zóny nebo bezpečnostní pásy. Za bezpečnostní prvek jsou považovány i bezdušové pneumatiky.

Společnost Tata Motors je původně výrobcem nákladních vozů a osobní automobily produkuje teprve deset let. O jejích ambicích svědčí i to, že je největším kandidátem na koupi britských luxusních značek Jaguar a Land Rover od americké firmy Ford. Vývoj nana trval čtyři roky.

Tata NanoTata NanoTata Nano



Tata Nano


Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Najdete na iDNES.cz