Nejlepší auto pro Playboye: Porsche Cayman

  16:39aktualizováno  16:39
Pravá ozdoba dámských ložnic se příští rok nemůže na veřejnosti ukázat v ničem jiném, než v nejposlednějším modelu z Zuffenhausenu. Porsche Cayman S je podle magazínu Playboy autem roku 2006. Výsledky, které budou zveřejněny v lednovém čísle, pronikly na veřejnost už nyní.

Auto roku 2006 podle Playboye:
Porsche Cayman S


Nejlepší supersport: Lamborghini Gallardo Spyder


Nejlepší dálniční křižník: Cadillac DTS

Největší zábava na kolech:
Mazda MX-5

Nejlepší SUV: Hummer H3

Nejlepší auto, kterým přijet na sraz se spolužáky z vysoké školy: Bentley Continental Flying Spur


Nejvýhodnější nákup:
Dodge Charger R/T


Nejlepší sportovní sedan: BMW M5


Nejvýhodnější roadster:
Pontiac Solstice

Nejlepší sport wagon: Audi A3

Příští rok se v pánské automobilové módě ponese v úsporném duchu.

Úspěšný muž má příští rok do svého šatníku zařadit model, který patří v nabídce Porsche k těm levnějším.

Porsche Cayman S
Ironické poznámky na adresu plaza se značkou zuffenhausenské automobilky na čumáku říkají, že je cayman porschem chudých.

Ovšem chudák, který po něm zatouží, musí z kapsy vysypat 60 nejméně tisíc euro.

Nejmladší z rodu se zařadí mezi boxster a 911. Svým vzezřením mezi ně patří bez debat, rozměry i motorem neméně.

Čísla říkají, že oproti otevřenému bratranci boxsteru je cayman o 26 milimetrů delší.

Hlavní rozměry nového Porsche jsou: délka 4341 mm, šířka 1801 mm a výška 1305 mm; rozvor činí 2415 mm.

Ač zrozen ke sportu, chlubí se cayman dvěma zavazadlovými prostory. Do předního se vejde 150 a do zadního 260 litrů.

Cayman S připravený ke startu má 1340 kilogramů, rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55.

Součinitel aerodynamického odporu (Cx) je 0,29. Při překročení 120 kilometrové rychlosti se na zádi o 80 milimetrů vysune přítlačné křídlo, které pomáhá zadní nápravě přenést na silnici 340 newtonmetrů kroutícího momentu.

Osmnáctipalcové ráfky obouvají na přední nápravě pneumatiky 235/40, zadní pláště mají rozměr 265/40.

Kočírují je kotouče brzd s průměry 318 (přední) a 299 milimetrů.

Za příplatek je možné svěřit život brzdám s keramickými kotouči o průměru 350 mm.

Za zády posádky buráci 3,4 litrový šestiválec, vycházející z boxsterova 3,2 litru.

Motor, umístěný uprostřed, si také vypůjčil komponenty z 911 (hlava válců a systém variabilního časování ventilů VarioCam Plus).

Nová je naopak kliková hřídel a písty. Vrtání je shodné s 911 (96 mm), zdvih s Boxsterem S (78 mm).

Motor dává nejlepší výkon 295 koní (217 kW) při 6250 otáčkách za minutu, omezovač zasahuje při 7300 otáčkách.

Vrcholový kroutící moment 340 Nm je v pohotovosti mezi 4400 a 6000 otáčkami.

Z nuly na stovku auto vystřelí za 5,4, stošedesátku atakuje za 11,7 a dvoustovku za 18,6 sekund. Cayman se umí rozdovádět až na 275 kilometrovou rychlost.

Zákazníci, kteří zvolí pětistupňový tiptronic ovládaný z volantu, budou na stovce o 0,7 sekundy později, maximálka klesne na 267 km/h.

Na přání může být Cayman S vybavený aktivním podvozkem PASM, který upravuje tuhost tlumičů v závislosti na závodnických choutkách řidiče.

Čísla říkají, že oproti otevřenému bratranci boxsteru je cayman o 26 milimetrů delší. Hlavní rozměry nového Porsche jsou: délka 4341 mm, šířka 1801 mm a výška 1305 mm, rozvor je 2415 mm.

Cayman S připravený ke startu má 1340 kilogramů, rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 45/55.

Při překročení 120 kilometrové rychlosti se na zádi o 80 milimetrů vysune přítlačný spojler, který pomáhá zadní nápravě přenést na silnici 340 newtonmetrů kroutícího momentu.

Z nuly na stovku auto vystřelí za 5,4, stošedesátku atakuje za 11,7 a dvoustovku za 18,6 sekund. Cayman se umí rozdovádět až na 275 kilometrovou rychlost.

Má svaly oblečené na klasickou postavu silničního atleta a nezbytné detaily Porsche.

Ač sportovní auto, chlubí se cayman dvěma zavazadlovými prostory. Do předního se vejde 150 a do zadního 260 litrů zavazadel.

Porsche Cayman S je podle magazínu Playboy autem roku 2006.

Na přání může být Cayman S vybavený aktivním podvozkem PASM, který upravuje tuhost tlumičů v závislosti na závodnických choutkách řidiče.

Za zády posádky buráci 3,4 litrový šestiválec, vycházející z boxsterova 3,2 litru. Motor, umístěný uprostřed, si vypůjčil také komponenty z 911.

Autoři: ,

89. ročník ženevského autosalonu se koná od 7. do 17. 3. 2019 ve veletržním komplexu Palexpo ve Švýcarsku. Škoda představí novinky Scala, Kamiq a nový koncept elektromobilu Vision iV. Na letošním ročníku budou chybět expozice Volva, Fordu a britské automobilky Jaguar Land Rover. 

Nejčtenější

Chystá se past na vjezdu do Prahy: neznačená padesátka od severu

Ilustrační snímek

Budete-li v blízké budoucnosti přijíždět do Prahy od D8 směrem k tunelovému komplexu Blanka, s největší...

Blackout v zájmu elektromobility. Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?

Závod elektromobilů Wave 2017

Budování a rozšiřování elektromobility musí být možné nejen z politického, ale i z technického hlediska. Hrozí v...

Nová tesla je venku. Elon Musk představil levnější SUV, Model Y

Tesla Model Y se premiérově představuje v kalifornském Hawthorne.

Tesla začne svůj nový Model Y prodávat v roce 2021, řekl při jeho představení šéf automobilky Elon Musk. Dojezd malého...

Magnus Walker, nejbláznivější sběratel porsche, má image bezdomovce

Magnus Walker, známý sběratel porschí na autosalonu v Ženevě obdivuje expozici...

Pokud ho ještě neznáte, těžko byste hádali, že tento starší muž s vzezřením bezdomovce je jedním z nejvýznamnějších...

Vykuchaným filtrem pevných částic zabíjíte i sami sebe, prokázal test

Měření emisí u vozu s odstraněným filtrem pevných částic

Desetitisíce aut s vykuchaným nebo poškozeným filtrem pevných částic neotravují jen okolí, ale také vlastní posádku....

Další z rubriky

Amerika, kde vznikla Dieselgate, přišla na chuť naftě. Nízká spotřeba láká

Chevrolet Colorado může mít pod kapotou čtyřválcový turbodiesel 2,8 litru

Dieselgate, aféra, která otřásla světem aut a urychlila jeho směřování k elektromobilitě, odstartovala v Americe. Mnoho...

Pařížský butik na kolech: pocta kubismu a kamera hledající díry

DS7 Crossback

Francouzská značka DS představila mondénní SUV. Levné není, za cenu kolem milionu ovšem dá porci špičkové techniky i...

Tichá hrozba. Elektromobily budou muset povinně vydávat hluk

Model X od Tesly

Jsou zelené, čisté a tiché. Tak vypadá ideální představa o elektromobilech. Že jsou ekologické, jen pokud se domníváme,...

Najdete na iDNES.cz