Diskuse k článku

Bodový systém funguje, chceme ho zpřísnit, říká šéf dopravní policie

V uplynulém roce při dopravních nehodách v Česku zemřelo nejvíce lidí za poslední tři roky. Situaci na silnicích komentoval v diskuzním pořadu Rozstřel na iDNES.cz Tomáš Lerch, šéf dopravní policie a Stanislav Vondruška, zakladatel Českého sdružení dopravních nehod, který při tragické nehodě přišel o dceru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i27r56k74a 66T24r78u79h59l45á18ř 8307110921

Bodový systém je jen pro zlost lidem kteří se ježděním živí,nebo dopravují do zaměstnání.Nelze jezdit bez úbytku tzv.bodu pokud všude buzeruji měřící přístroje,a řidič nemá ponětí o postihu.Dodržovat všude různé rychlosti, změny atd.je nemožné.Pokud jsem vybodován,je svinstvo absolvovat opět celý kurs v autoškole,zlodejina na nejvyšší úrovni.Počet mrtvých se nekoná,a pro usmrcených lidí na vozovce se to celé zavádělo.

0/0
16.1.2019 10:47

M50i30c67h43a95l 71W91e79n56d62l 5893665751453

Možná kdyby policisté statní tak městští nebyli pouze výběrčí.Ale byli placeni za to jestli je ve městě klid a pořádek. Potlačovali pouze to co jde proti pořádku nikoli, aby byli výběrčí. Možná by je veřejnost brala jinak. :-/

0/0
15.1.2019 20:56

V75l72a87d69i11m47í10r 41T68e89m33l58í45k 1685247331307

Souhlasím s řadou příspěvků níže - bodový systém by ani nebyl zapotřebí, pokud by cajti byli vidět, a jsou-li "dopravní", pak dohlížející na provoz a v provozu a na krizových místech, ne za bukem a nebo v teple kanceláří u kamer se záznamem. A banality neřešit ( nejezdím s očima na tachometru !!) a naopak zajistit, abychom ty experty s vícenásobným zákazem řízení na silnicích nepotkávali...:-)

+2/0
15.1.2019 8:17

M89i63l45o84s77l37a79v 58K75n49o40p 9704926843983

Jak bodový systém postihuje ty, kteří mají 5 a více zákazů řízení, přesto dál vesele jezdí pod vlivem čehokoliv? A není jich málo.

+2/0
14.1.2019 7:30

J47i42n13d85ř56i48c29h 63Š91k18o61p77e20k 4465351320645

to nemá postihovat bodový systém, ale trestní řád. Že zákon bohužel dovoluje udělit další zákaz řízení, když platí ještě ten předešlý, je jen jednou z mnoha chyb práce našich drahých zákonodárců

+1/0
14.1.2019 7:42

F33r42a98n13t39i60š97e45k 17K21o34l96á69ř70s74k14ý 8338208134651

At zacne policie makat!!! A prestane buzerovat.

najezdim 120 tis./rok a mistry člověk potka tak maximalne na prehledne rovince nebo jak ujizdi s majakem od mekace. Asi aby jim to nevystydlo, proste sasci.

+8/0
10.1.2019 14:58

R38a76d81e70k 10N52e75u26m58a69n21n 5502272748475

"Pokuty v ČR patří k nejmenším"?????

Ten člověk neumí počítat?

0/0
10.1.2019 12:46

J59a84n 95T18a81r15a49b48a 4376936659329

Patří a nepatří. Naše pokuty sice patří k nejvyšším, ale nesčítají se. Tady pokud se řidič dopustí několika přestupků, je v rámci jednoho řízení postižen jen za ten "nejzávažnější" - myšleno nejdražší. To se v okolních zemích nepraktikuje., tam vám sečtou všechny jak na účtu z hospody.

0/0
10.1.2019 16:36

M47a85r72e86k 35H32r66u36b55y 6607382121858

Problem neni v systemu, ale v jeho dodrzovani. A to ma na starosti prave policie.

Ergo - policie pracuje spatne.

+1/0
10.1.2019 12:19

M83a80r86e47k 98J82a79n94e32č24k29a 1367126303591

Neumí si poradit ani se smažkama, co mají xtý zákaz řízení, ale na ostatní musí být přísnost, to je ten policejní "rozum". Co třeba navrhnout rovnou vybodování za nezapnutý pás, nebo chybějící povinnou výbavu, soudruzi?

+2/0
10.1.2019 0:15

J87i37n53d75ř43i30c38h 39Š84k82o84p28e60k 4475901980565

s fetkama si neumí poradit soudci, policajti ano

Pokuty za nezapnutý pás bych zrušil s tím, že by v případě nehody dotyčný hradil zdravotní pojiš ́tovna rozdíl nákladů za své léčení ve variantě následky bez pásů - následky s použitím pásů

0/0
14.1.2019 7:36

P93e31t97r 34K62o10l37á21ř 2858367254701

Pokud něco funguje, tak to změníme .... Logické ....:-P

+3/0
9.1.2019 23:03

V53l59a33d11a 16S47i28m16o61n67i64k 3559503113645

Kolik z diskutujících už se stačilo " vybodovat"? Je to vůbec někdo takový? Mně stačí, když přijedu do Čech a první, na co narazím, je neschopnost vytvořit uličku pro záchranáře, jízda 5 metrů za mým kufrem a neumění zipování při 30km rychlosti.

+2/0
9.1.2019 21:36
Foto

M23a63r29e56k 40C25e71r42n79y 5328356357

Aha, kolik bodu dostanou četníci?

0/0
9.1.2019 20:30
Foto

M37a25r64e57k 93C22e68r41n32y 5618276537

Kdo je vychován jako prase, chova se jako prase

+2/0
9.1.2019 20:26

D10a72v92i93d 35F66o51r82t 9610445246

Primarni chyba je na strane policie, ktera misto toho aby byla videt se schovava v neoznacenych autech s cilem co nejvice vydelat misto prevence a pomoci lidem...

+10/−1
9.1.2019 19:19

P56a65v79e83l 55J80e26ř52á77b80e22k 7901892964207

Primární chyba je v lidech.

Pokud nad sebou nemají bič, nechtějí respektovat pravidla společnosti.

A stěžují si, že nad sebou nemají bič, který by je donutil pravidla dodržovat.

+1/0
10.1.2019 16:54

J70i42n81d68ř41i60c46h 74Š56k67o32p77e17k 4235791520725

jsou lidi, kteří zpomalí jen když uvidí policejní auto. Na ty platí jen sankce uložená díky použití neoznačených aut.

+1/0
14.1.2019 7:37

M91i11r17o90s23l38a22v 59S16u18c49h72y 5860819120950

A co kdyby se policie ČR zkusila zajímat o to, že jakmile čeští piráti silnic přejedou hranice do Rakouska, jsou z nich najednou slušní lidé, a proč se cizinci, kteří párkrát navštívili naši zem, chovají úplně stejně oprskle.

Za rok najezdím 40.000 km, a to se většinou courám po městě. Policejní hlídky v pomalovaném voze potkávám velice sporadicky. Nejčastěji řeší nehody, označují překážky, parkují u hospody anebo nervózně jedou v koloně a čekají, až se cesta uvolní aby mohli zmizet. Jen velice zřídka je vídávám měřit rychlost. To častěji potkávám hlídky v neoznačených vozech, jak na čtyřproudé výpadovce buzerují někoho, komu padesátka připadá jako hrozně málo.

Hlídky v označených vozech se vás ale vůbec nevšimnou, ať se děje co se děje. Buď to nejsou dopraváci a "nepřísluší jim to", anebo jedou s jiným posláním a "nemají čas se zabývat ničím jiným". Čili: minimální přítomnost na silnici (nejsou vidět), resp. přítomnost připomínající spíše nepřítomnost (nevšímají si) a obligátní radary. Šéfe dopravní policie, zamyslete se!

+4/0
9.1.2019 18:56

J24a94n 19T10a91r12a62b19a 4906336259339

Bodový systém je popůrná berlička, která "funguje" tak, jak funguje dopravní policie. Tj. v podstatě vůbec.

0/0
9.1.2019 18:52
Foto

M13i18l39a96n 37K49e97b88l88ů28š56e14k 1688199358523

★ Navíc nemůžete srovnávat německou mentalitu s českou, českou mentalitu srovnávejte s polskou a ruskou.

+1/−4
9.1.2019 16:53

A96n12t68o85n29í80n 92S27v70o51b80o88d47a 3964103899222

mám Rakušáka jako souseda, tak si ty vymyšlené bajky tapetujte jinde, rychle se přizpůsobil místní mentalitě :-(

+1/0
9.1.2019 18:25
Foto

M88i56l96a78n 52K44e47b82l23ů16š94e47k 1158419828763

★ Začínám být alergický na komentáře typu, že v česku se měří rychlost a jinde ne, pro vaší představu německé silnice hlídá 1100 neoznačených bavoráků s radarama, v Rakousku na každém rohu průjezdové radary, tak se laskavě uklidněte s tím, že v česku se měří a jinde, je to právě naopak miláčkové.

+2/−8
9.1.2019 16:51

J20a22n 88D63l39o14u31h25ý 8216350853670

Neměří se u cedule a nedávají se pokut: za 55

+5/−1
9.1.2019 17:41

P19e50t91r 28H66o90r79á61k 1379723539664

Dávají se pokuty i za 1 km po odečtení tolerance do 5 km/hod.

+1/0
9.1.2019 20:30

J31a13n 15T73a96r78a65b20a 4976226379839

ano, ale obvykle (pro domácí) do 20€.

0/0
10.1.2019 16:38

M21a35r82t84i34n 81R66ů26ž58i78č72k72a 9244761808239

měřit a měřit

pokud se měří na problémových místeh, tak ok

+1/0
9.1.2019 19:09

P61e30t48r 46B67á31č42a 8355976575275

Jak je mozne, ze nekdo kdo rekne takovou hloupost je v cele dopravni policie CR?

To je do nebe volajici co mi co se tyce dopravy v tehle zemi mame na vedoucich funkcich, u policie tenhle myslitel, na ministerstvu zednik ze Skansky, oba dva velci experti v oboru.

+3/0
9.1.2019 16:17

P41e69t75r 69B96á23č17a 8165406185935

*my ;-€

0/0
9.1.2019 16:29
Foto

M36i54l16a37n 18K51e39b42l58ů30š97e51k 1578769728893

★ Péto musíte začít jezdit podle pravidel a pak se nebude rozčilovat, že platíte pokuty.

+1/−5
9.1.2019 16:54

J25a88n 92D56l86o76u64h34ý 8556810193750

Přeci nebudu ohrožovat dopravu. Podle pravidel často nelze.

+2/−1
9.1.2019 17:43

M58a17r69t49i15n 66R93ů92ž40i40č23k89a 9954641978969

jakou přesně? řekl toho víc a něco mělo hlavu a patu

0/0
9.1.2019 19:10

P43e27t27r 91B33á32č90a 8265476605175

Bodový systém funguje, chceme ho zpřísnit

+2/0
9.1.2019 19:39

M58a89r80t80i35n 41R62ů82ž51i59č57k46a 9904821798599

jo to se mu povedlo ... asi už to mají rozpracované, tak připravují půdu

chyby ve svém "oboru" a u svých podřízených nevidí

0/0
9.1.2019 21:09

K84a75r13e60l 31K78u66č90e38r64a 7275521363260

Bolševický manýry.

Policie se o provoz nestará, dělá, že nevidí a neslyší, 99,999% přestupků tak zůstane nepotrestáno, ale když si bude chtít vyřídit účty s Frantou, tak si něj 2x počká a ten je bez papírů.

Ještě, že zrušili trest smrti, jinak by na něj při tom utahování šroubů jednou došlo.

A na bezpečnosti provozu se to neprojeví.

+2/−2
9.1.2019 15:53

L52u12k54á59š 44K12ř58í58ž 9878571426819

Policie řeší to, co se řeší jednoduše a je z toho nejvíce peněz - například zaparkovat radar na rovném úseku a měřit rychlost, místo toho, aby tu rychlost měřili na nebezpečných úsecích (ano, tam by sice pochytali v celkovém počtu méně řidičů, ale zase více z těch, kteří pak havarují - většina lidí kvůli rychlosti nabourá na nebezpečném úseku než na rovné silnici). Když jsem někde viděl policii měřit, tak to bylo vysloveně na buzeračním místě - místo toho, aby to měřili např. u přechodu pro chodce)

+4/0
9.1.2019 16:11

P55e46t84r 80B36á18č53a 8725156505435

Potrebuji plnit co maji narizeno od sefu, coz je plneni kasy, proto nikdy nebudou stat u prechodu tam by toho moc nechytli, ale to tenhle zoufalec uz nerekne.

+2/0
9.1.2019 16:19

L10u85k78á32š 89K52ř69í24ž 9208561356169

No myslel jsem i měřit rychlost u přechodů - tam to má mnohem větší význam - v Brně znám několik takových, kde na to všichni kašlou a jedou přes přechod 80, to už je podstatně nebezpečnější, než někde na rovině mezi městy/vesnicemi

+2/0
9.1.2019 16:27

J91a41n 48Š76t10v36e86r54k27a 1487321309159

Za problémy na silnici ale opravdu nemohou policisté, ale řidiči. Kupříkladu ve Finsku byly jediné nehody, které jsem viděl od poryvu větru, který se opřel do kamionu a ten skončil v příkopě, ale představte si - široká rovná dlouhá silnice na které nikdo nebyl a bylo na ní 90 km/h a kupodivu všichni tou rychlostí opravdu jeli. Zkrátka pokud jste jeli maximální rychlostí ať už byla jakkákoliv, tak se skoro nikdy nestalo, že by Vás někdo předjížděl a kde není zločin není ani policie, takže jste ani na kontroly skoro nenarazili.

+1/−2
9.1.2019 15:53

M38i18c98h62a20l 11S67v53o73b64o79d67a 5168288426321

Zajímavé, že všichni znalci argumentují Skandinávií, kde jsou rovné a široké silnice. To opravdu nejste schopni pochopit ten rozdíl v silnicích?

Sám jste si odpověděl, kdy řidiči zpomalují a kdy dochází k nebezpečnému předjíždění. Jestliže jede kolona plynule po široké rovné silnici, tak logicky nikdo nemá důvod předjíždět, protože všichni jedou plynulou rychlostí a nemusí střídat brzdu - plyn.

0/0
9.1.2019 16:22

J35a30n 39Š38t88v93e69r75k72a 1787631879819

To jsme se zase nepochopili. Ve Finsku, kromě Helsinek ve špičce na kolony nenarazíte. Je tam volná cesta a kdybyste chtěl, tak tam můžete jet i 200 a ne 90, ale oni i tak jezdí 90 a silnice jsou tam v podobném stavu jako u nás - málo lidí, velká země. Opravuje se jenom to nezbytné.

0/0
9.1.2019 17:24

M46i56c12h84a94l 41S16v20o93b25o14d86a 5478678826961

Jenže jste zase napsal málo lidí velká země, takže si to můžou dovolit. Dovedete si představit například ve Finsku na zamrzlém jezeře jet stylem jízdy brzda - plyn? Velice brzy by takoví řidiči skončili v příkopě a tímto stylem se tu jezdí normálně a nedělají to jenom ti co nebezpečně předjíždí, ale i to co tvoří kolony.

0/0
10.1.2019 9:32

M42i29r68o22s93l23a12v 89K75u67c43e47r32a 6898407473782

Ve vami popsane situaci se vzdy najde nekdo, kdo ma potrebu danou kolonu predjet.

0/0
9.1.2019 20:20

M71i36c18h76a82l 20S85v36o22b41o15d35a 5518508366851

I kdyby tu potřebu měl, tak zákonnou povinností je umožnit bezpečné předjetí, jenže to by spousta pomalých řidičů musela překousnout své ego, které se nijak výrazně neliší od ega těch rychlých.

0/0
10.1.2019 9:29

R78i40c58h93a75r86d 33M53i22c18h36a96l67o87w14s83k66i 1181749405746

Ano je potřeba zpřísnit dohled nad policií a zvláště na Lerchem, dělá svoji práci velmi špatně. Bodový systém nefunguje a nefungoval nikdy. Jediná cesta je prevence a ne nákup rychlých a nesmyslně drahých aut. Naopak velmi dobře funguje, když policie vyrazí do světa v označených autech, to se pak provoz zklidní a všichni jednou podle předpisů.

+5/0
9.1.2019 15:51

J29i58n19d81ř84i81c81h 95Š64k34o26p16e60k 4535581800525

nesmysl.

Jsou lidi, kteří budou dodržovat předpisy, jen když uvidí barevné auto policie, Tito lidi by jezdili dle předpisů, poku by neustále viděli označená auta. Ale na takový počet nemáme peníze. Proto je mnohem více výchovné, když policie rozdává pokuty z neoznačených aut, tito závodníčci si tak nemohou být jisti, zda nebudou nenápadně odchyceni. To je ta nejlepší prevence

+1/0
14.1.2019 8:01

J13a63k64u73b 82M88a67c34h 5374305675428

Budeme trestáni za pásy, budeme trestání za + 9km ve městě. Nová auta jsou tak rychlá, že místo sledování chodců a provozu ve městě budeme sledovat hlavně tachometr- probůh jen nepřekročit rychlost. Policie bude "kasírovat" na výjezdu z měst na přehledných úsecích, kde už si řidič myslí, že je venku z města místo aby se věnoval řízení musí hledat ceduli konce obce. Policie nebude u škol a míst, kde je hodně dětí, nebude na plných čárách,kde mladí idioti a Poláci předjíždějí před kopcem, nebudou u přejezdů, kde mladí řidiči v rychlých dárcích od rodičů přejíždí hlava nehlava. V neznalosti a přeceňování vlastních schopností je smrtelně nebezpečný problém. Mobil v ruce a u ucha - to je důležité tvrdě trestat.

+4/0
9.1.2019 15:47

L74u95b21o58m80í49r 22C89h14v51á57t56a83l 5206908165433

Jestli chcete vidět policii v akci, tak jeďte do Prahy nebo jiného velkého města. V menších městech je vidíte často jen když jdou na oběd nebo když "šikanují" matky nebo důchodce, že při popojíždění na sídlišti nemají zapnuté pásy.

0/0
9.1.2019 22:23

J54i13n23d15ř90i37c21h 64Š84k35o92p27e57k 4545751950905

1) nezáleží, co si řidiči myslí. Podstatné je, co říká např. ohledně obce dopravní značení

2) i starší auta byla tak rychlá, že bez problému byla schopna překročit rychlostní limity

0/0
14.1.2019 7:58

J50a20n 49T93o77n 9406402216783

Kdyby policisté byli více vidět na nebezpečných úsecích a postihovali i nebezpečnou jízdu a ne ,že jen jednou za čas postaví radar na konci obce, tak by to bylo mnohem účinnější.

Neustále si stěžují na nedostatek lidí, přitom v přepočtu na obyvatele máme mnohem více policistů než většina Evropy včetně Německa i Rakouska, které projet bez potkání policisty je snad nemožné.

+3/0
9.1.2019 15:45

Najdete na iDNES.cz