Nehody budou v Praze řešit i strážníci

  11:38aktualizováno  11:38
Když minulý týden na Evropské třídě v Dejvicích narazil řidič Petr Michálek do auta jedoucího před ním, očekával, že než na místo přijedou dopravní policisté, ulice se v odpolední špičce během několika minut beznadějně ucpe.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jaroslav Ožana

"Blokoval bych tam provoz do doby, než policie nehodu vyšetří, ale teď tam hned po nehodě přišel strážník od blízkého přechodu. Sprejem označil, jak auta zůstala stát, a pak jsme je odtlačili mimo silnici,“ popisuje nečekanou zkušenost Michálek. Než přijela policejní dodávka, ulice byla plně průjezdná a po zácpě ani stopy.

Zatímco dříve strážníci dohlíželi zejména na bezpečnost chodců, nyní mohou svým kolegům z dopravní policie pomáhat s vyšetřováním nehod. A řidiči to oceňují – vyšetřování nehod se totiž zrychlilo.

K této spolupráci vyzvalo strážníky a policisty město po hromadné havárii, která v listopadu na několik hodin ucpala magistrálu. Tehdy dal magistrát policistům ultimátum: Na vyšetření nehody na důležitých dopravních tepnách máte od této chvíle jen 60 minut a s odtahem havarovaných aut vám budou pomáhat městští strážníci.

„Označujeme místo nehody, odstraňujeme havarovaná auta a řídíme provoz,“ popsal spolupráci s policejními vyšetřovateli šéf strážníků Vladimír Kotrouš.

Do této chvíle to po nehodách totiž fungovalo tak, že havarované auto blokovalo provoz klidně několik hodin, než si řidič sehnal vlastní odtah.

"Nyní zavoláme strážníky, kteří auto odtáhnou mimo silnici nebo po dohodě s řidičem na odstavné parkoviště,“ řekl šéf dopravních policistů Pavel Švrčula s tím, že tuto pomoc využívají velmi často. Odtah mají řidiči osobních aut zdarma. Platí jen řidiči kamionů.

Do budoucna by měli strážníci nehodu bez zranění nebo velkých škod umět vyřešit sami bez pomoci dopravní policie. "První školení strážníků plánujeme už na únor,“ potvrdil ředitel městské policie.

Podle Švrčuly navíc policisté jezdí k nehodám na silničních okruzích a radiálách přednostně a není prý výjimkou, že operační důstojník pošle na místo více hlídek, aby bylo vyšetřování co nejrychlejší.

Policistům pomáhá satelit
A k rychlejšímu vyšetřování nehod přispívá i nový systém, který spolupracuje se satelitním zaměřovacím systémem GPS a jejž policisté od loňského července používají.

Zatímco dříve museli vyšetřovatelé vytvořit situační plánek nehody, dnes jim stačí zadat souřadnice do moderního přístroje. Policisté i řidiči tak podle svých slov ušetří až 45 minut. A zrychlila se i komunikace s pojišťovnami, které mívají informace o nehodě už druhý den.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku
Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku

Na 7. září připadá Světový den Duchennovy svalové dystrofie. Tímto vzácným genetickým onemocněním trpí i Jaroslav, který je v současnosti plně odkázaný na pomoc druhých.

Najdete na iDNES.cz