Přes tři miliony aut z Japonska musí s airbagem do servisu

  9:19aktualizováno  9:19
Japonské automobilky Toyota, Nissan, Honda a Mazda svolají k opravám potenciálně vadných airbagů po celém světě zhruba 3,4 milionu vozů vyrobených v letech 2000 až 2004. Většina stahovaných automobilů připadá na Toyotu, která svolává 1,73 milionu vozů, z toho asi 2500 aut v České republice.

Největší alchymií výrobců, kterou si bedlivě střeží, je složení airbagu. Když se pak vak nafukuje, musí se rozbalovat rovnoměrně. | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Airbagy pro sedadlo spolujezdce u aut vyrobených v první polovině minulého desetiletí nemusí podle japonského ministerstva dopravy fungovat správně kvůli možné závadě v jejich pyrotechnickém zařízení. Airbagy vyrobila japonská společnost Takata. Její mluvčí bez dalších podrobností sdělil, že problematické airbagy firma dodala rovněž automobilkám mimo Japonsko.

Fotogalerie

Největší automobilka světa Toyota svolá k opravám v Evropě 490 000 aut, v Severní Americe 580 000 a v Japonsku 320 000. Jsou to modely Corolla, Tundra a vozy luxusní divize Lexus vyrobené od listopadu 2000 do března 2004. V České republice bude Toyota svolávat k opravám podle předběžných údajů zhruba 2500 vozů. Podle mluvčího českého zastoupení značky Tomáše Vaňka se to týká modelů Yaris, Corolla a Avensis, vyrobených převážně v letech 2001 až 2003.

Toyota sdělila, že o problému o airbagu, který se nenafoukne, dostala celkem pět zpráv z USA a Japonska. Nedošlo ale kvůli tomu k žádnému zranění ani úmrtí. Vadné nafukovací zařízení firma vyměnila za nové, což by mělo u většiny modelů trvat zhruba jednu až dvě hodiny.

Honda stáhne do servisů 1,14 milionu vozů Civic, CR-V a Odyssey, většinu v Severní Americe. Nissan svolá asi 480 000 automobilů a od Mazdy jich bude 45 500.

Toyotu zasáhly v letech 2009 až 2010 problémy s nechtěným zrychlováním jejích vozů a byla nucena svolat po celém světě k opravám přes osm milionů aut. Rozsáhlé stahování automobilů k opravě mělo dočasně negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.

Loni Toyota překonala problémy, které omezovaly její produkci, a zvýšila celosvětový prodej o téměř 23 procent na rekordních 9,75 milionu vozů.

Firma tak vystřídala v čele světového trhu amerického konkurenta General Motors. Toyota vyrábí i v České republice, kde provozuje společný podnik TPCA s francouzskou společností PSA Peugeot Citroën.

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz