Zápisky naštvaného řidiče: Nesnažte se zabít mě, ani sebe

aktualizováno 
„Každý den jezdím za prací a posléze kontrolovat stavbu našeho domu. Denně tak najedu okolo sto padesáti kilometrů. Což dnes znamená zhruba tři hodiny za volantem. Tři hodiny naprostého teroru,“ píše bloger iDNES.cz Lukáš Müller.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Policie ČR

Není vůbec nic divného na tom, že dnes někdo používá osobní vůz pro přepravu do práce. Naopak, dnes by bylo dosti divné, kdyby to někdo nedělal. Když se každý den podívám, jak vypadá Pražský okruh nebo Jižní spojka, tak nevěřím tomu, že jel někdo autobusem.

Neexistuje jediný den v týdnu, kdy by nedošlo k nějaké dopravní nehodě na okruhu, spojce, dálnici nebo magistrále. To už je prostě zcela normální součást místního koloritu. Nejsem profesionální řidič, ale přesto pozoruji, že i ti výrazně zkušenější by měli vrátit „papíry“.

BLOG.IDNES.CZ

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč v kolonách přejíždějí z pruhu do pruhu v naprosté zběsilosti a kličkují mezi auty? To opravdu věří tomu, že tím uspoří nějaký čas? Pokud ano, tak vás, všechny tyto „honiče času“, snažně prosím: kromě řidičského oprávnění vraťte i občanský průkaz.

Přednosti? Ne, nic vám to neříká? Když náhodou někde vypadnou semafory, to je nadělení. A co teprve když dopravu řídí policista. Co to jeho mávání asi tak znamená?

Omlouvám se všem, kterých se toto netýká, a přesto jsou majiteli výkonných aut. Samozřejmě chápu, že chcete všem ukázat, jak vaše auto pěkně jede. Nicméně nikdo není na váš komplex zvědavý. Takže když mě v mém VW Jetta z roku 2006 problikáváte, když jedu na Strakonické osmdesát, tak vězte, že mě to vůbec netankuje. Pokud prostě nemám kam uhnout a jedu, jak tam určuje místní dopravní značení, tak se nezblázním.

Nejvíc mne tohle vytáčí, když jedeme s rodinou. Možná si toho nevšimnete, mám na autě samolepku „dítě v autě“. Skutečně jí tam nemám proto, abych mohl parkovat u supermarketu na místě pro kočárky, ale pouze proto, aby se mi někdo z vás nelepil na zadek.

Když už máte osedlat takový „závoďák“, sáhněte hlouběji do kasiček a připlaťte si za nadstandardní výbavu. Nebo alespoň si myslím, že třeba blinkry jsou nadstandardní výbavou u těchto aut. Protože mi jinak nikdo nevysvětlí, proč je nepoužíváte?!

Setkání s šílencem

Takhle jsem jednou jel domů. Kdo po pražské výpadovce na Strakonice jezdí, ví, jak to tam je se značením a jaké jsou rychlosti v jednotlivých úsecích. Před první pumpou jsem klasicky zbrzdil na padesát, a to už mi do temena vypaloval díru svým dálkovým osvětlením spěchavec ve starém citroënu. Osvětlování prostoru skrze mé auto a mou lebeční dutinu, která obsahuje i mozek (na rozdíl od něj), započal s velkým předstihem. Vždyť co, to že je tam sedmdesátka a potom osmdesátka, je přece jedno. Brzy přidal gestikulaci, křikem (asi mu nedošlo, že přes tři pruhy nebude z auta do auta slyšet) a vztyčeným prostředníčkem mi dává najevo, že dojedu jako první, prostě jako vítěz.

Když jsem na něj vyplázl jazyk a zasmál se, byl „závodník“ natolik pobouřen, že to „střihl“ z levého pruhu až do mého, odbočovacího pruhu; to bylo už přes šrafované pole a těsně před bariérou ze sudů. Potom prostě zatáhl ruční brzdu a zůstal uprostřed silnice, stáhl okénko a začal mi sprostě nadávat.

Vstávejte dřív, pánové

Po této zkušenosti mi došlo, že většina řidičů u nás, jsou agresivní egomaniaci s komplexem méněcennosti. Na tomto přesně se shodneme i s mou drahou ženou, která za volantem nadává jako špaček.

Nejpalčivější problém dnešní doby je, že všichni spěchají. Myslím, že jsou pouze dvě možnosti, jak regulovat počet těchto nebezpečných řidičů.

Pánové (protože se to týká převážně mužů), možná by bylo lepší jít dříve spát, ať můžete i dříve vstát a nemusíte potom spěchat do práce, myškovat, kličkovat a celkově ohrožovat ostatní proto, aby vás šéf nesjezdil za to, že přijdete o 3 minuty později do práce. To raději změňte práci, než se zabijete, nebo v horším případě zabijete někoho dalšího.

Musí se změnit přístup autoškol a musí se sehnat více policistů na kontrolu dopravy. Já zatím nepřišel o žádný bod a nemám důvod porušovat rychlosti. Buďte, prosím, tak laskaví, a když už naši silničáři stojí za starou bačkoru, silnice jsou na kompletní předělání a stát by nám měl dávat dotace na tlumiče, chovejme se k sobě alespoň my slušně. Neohrožujme se, nenadávejme si, a prosím vás snažně, nesnažte se zabít sebe ani ostatní každý den.

Autor:
Témata: řidič

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Další z rubriky

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch největších perel je...

Mstivý Francouz ukradl sousedovu SPZ a projel rychle kolem radaru

Francouzská silnice

Ve městě Mont-de-Marsan na jihozápadě Francie se před soudem ocitl muž, který podle policie zneužil poznávací značku...

Do Mostu míří supersporty. Za volanty se střídají profíci s amatéry

Okruhové závody ADAC GT Masters se po roce vrací do Mostu.

Pětisetkoňové závodní speciály od Corvette, Ferrari, Porsche, Lamborghini nebo Aston Martin a další desítky závoďáků si...

Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH
Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH

r.v. 2017, naj. 55 247 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz