Kamion napájený z trolejí se testuje ve Švédsku.

Kamion napájený z trolejí se testuje ve Švédsku. | foto: Scania, ČTK

Bude drahota a hlad. Němci počítají náklady elektrifikace nákladní dopravy

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Německá vládní trojkoalice chce elektrifikovat dopravu, a to i nákladní. Dopravní lobby se tomu nevzpírá, jen střízlivě počítá, co je k tomu zapotřebí. Kdo to všechno nakonec zaplatí? Koncový spotřebitel v supermarketu.

Pro přechod na bateriovou elektromobilitu nebo na vodík by byl zapotřebí masivní podpůrný program. Stojí to miliardy. Pro obojí není k dispozici žádná infrastruktura – další miliardy.

„Výrobci užitkových vozů se připravují na elektrifikaci. Dieselové nákladní vozy mají ustoupit obřím bateriovým vozidlům, mají na to padnout miliardové subvence. Ale dá se to vůbec prakticky uskutečnit?“ ptá se německý magazín Focus.

Německý Focus připomíná, že ani elektrická nákladní auta neodporují fyzikálním zákonům: „Čím těžší auto, tím těžší baterie, tím víc proudu spotřebuje.“

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil