Diskuse k článku

Prodej osobních aut s naftovým motorem v EU prudce klesá

Prodej osobních automobilů s naftovým motorem v zemích Evropské unie v pololetí klesl o 16 procent na 3,12 milionu vozů. Motoristé se obávají problémů spojených se znečišťováním ovzduší i poklesu prodejní hodnoty svých starších vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i37ř77í 26J22a21h63o70d67a 9666358386892

Mně je uplně jedno, jaký palivo žere motor v autě, kterým jezdím. Potřebuju jen dobrej výkon, dálkový světla, klakson a handsfree.

0/0
15.10.2018 13:40
Foto

V52í13t 32C43h81a96l23u91p48a 6588662260842

Měl jsem diesla 1,9dci renault, no hrůza, žralo to v zimě skoro 9l/100, zdechlé to bylo, přitom údržbu jsem dělal řádně (olej+filtr co 10tis.), no už nikdy více. Ted mám benzín atmosféru a spokojenost

0/−3
15.10.2018 10:35

J97i81ř70í 77P90u96d19i41l 8480938333768

naftovej motor v osobním autě je děsnej strašák... zakažme ho !! Zakažme naftové motory v nákladních autech, v motorových mašinách..... Zakažme ho všude a hned !! Vždyť přece škodí !! Zbytečná manipulace, která je v médiích dmýchána ekoteroristy. Okamžitě uzavřít uhelné elektrárny v Evropě !! Śkodí !! A co spotřeba lodí........ Ihned potopit !!

A ta spotřeba u kontejnerové lodičky.....

:-P

Loď používá největší motor svého druhu na světě, který byl kdy postaven. Motor Wärtsilä-Sulzer RTA96-C je přeplňovaný dieselový dvoutaktní 14 válec s technologií Common rail. Motor má hmotnost 2 300 tun, při 102 otáčkách za minutu dává výkon 84,42 MW (114 800 koní). Každou hodinu spotřebuje okolo 13,7 tun paliva.

+3/−6
14.10.2018 20:51

J38i91ř91í 75S68c26h96w51a58c78h 8558414168956

na kilometr a tunu přepravovaného nákladu má ta loď několikanásobně menší spotřebu než naloženej kamion, o osobáku ani nemluvě!

+2/−2
14.10.2018 21:52

J24i65ř82í 14P96u40d82i10l 8920838193228

Pro porovnání[editovat | editovat zdroj]

Diagram porovnávající délky několika nejdelších lodí - supertankeru Knock Nevis, Emmy Mærsk, osobní lodi Queen Mary 2, lodi pro přepravu hromadných substrátů MS Berge Stahla letadlové lodi USS Enterprise

Výkon motoru lodi je roven výkonu 1.150 běžných osobních automobilů o výkonu 74 kW.

Každých 66 km vydá 1 kWh na 1 tunu nákladu. Jumbo Jet spotřebuje stejné množství energie na 1 tunu nákladu za 0,5 km.

Kotva lodi váží 29 tun (= hmotnost pěti dospělých slonů afrických).

Loď ujede přibližně 170 000 námořních mil ročně, což je jako obeplout Zemi 7,5 krát.

Pokud se při plné kapacitě přeložily všechny kontejnery na vlak, dosáhl by délky 71 km.

Loď je vybavena potrubím o celkové délce 40 km.

Loď recykluje odpad pro výrobu tepelné energie. Tímto dosahuje úsporu energie rovnající se roční spotřebě 5 000 evropských domácností.

Nově vyvinutý silikonový nátěr v místech ponoru umožňuje roční úsporu 1 200 tun motorové nafty.

+1/0
14.10.2018 22:34

J54i47ř81í 59S27c19h11w40a10c43h 8588134578756

....a kolik se do ní vejde mravenců víš?

0/−1
14.10.2018 23:51

J85i98n37d78ř15i47c17h 40Š67k61o92p69e24k 4655391280795

zapomněl jsi ve své úvaze několik věcí, např. kvalitu paliva, které lodě používají, nakládání s "vytěžovací vodou" u tankerů atd.

0/0
15.10.2018 7:08

M47a38r85e65k 78J41a57n47e55č97k57a 1917666893961

A? Tyhle protiargumenty mě vždycky pobaví ;-D Zastáncům smrdutých dieselů, kteří si mimochodem za ten odporu vůči dieselům můžou jen a jen sami, díky zbědovanému stavu jejich motorů, už totiž bohužel nedochází, že ty lodě neplují ve městech, ale někde hóóódně daleko. Leda, že by kolem pan Pudil proplouval na své bárce a zažíval něco, co mnozí řidiči zažívají běžně právě jízdou za takovými diesel šroty ;-)

+1/−3
14.10.2018 23:04

V15l68a60d77i61s84l53a51v 60B61u76r67y92š87e90k 1309922707564

bych teda nechtěl, aby něco takovýho plavalo v našem městě, 13,7 tun paliva, tak to naštěstí nehrozí, aby to u nás plavalo, takže mně spíš vadí ty diesely v těch osobácích

+1/−2
15.10.2018 7:39

V91l34a25d27i47s53l39a30v 22B80u27r42y62š92e41k 1919622797854

a Klárce by to nevadilo, kdyby jí to na jejich řece ve městě plavalo, no co na to říct, každej člověk je jinej

0/−1
15.10.2018 7:48

P76a28v85e60l 28S71o90b50o36t54k83a 5500654

Nebojte - co Němec vyhodí, to Čech 3x prodá.

+6/0
14.10.2018 20:19

T67o50m71á58š 61Z38e39m65a79n 3665208884675

Popravdě řečeno tak 2-3 roky starý Outback nebo XC70 si plánuji dovézt.

Srazí-li cenu protidieselová hysterie, tím lépe.

+1/−1
14.10.2018 20:51

T29o84m14á22š 11Z23e11m17a19n 3385298434745

Vtipné že je na fotce právě mercedes, protože nedávno oznámil, že budou mít dieselový hybrid:-D

+1/0
14.10.2018 19:57

J89i92ř68í 87H64o53v40o55r82a 2119630127369

Z jakého důvodu?

0/0
14.10.2018 19:14

M81a23r74e87k 60J65a75n23e59č88k36a 1357476743221

Jestli někdo nadějně čeká, že podobná situace začne brzo i v ČR, tak to si ještě bohužel počká. ČR zase akorát potvrdí dovozem aut z těchto zemí, že je smetištěm Evropy. Prostě diesel všude i do města je pro většinu Čecháčků prostě mantra, bo cena nafty a spotřeba. A tak dále budou všem ostatním ve svých šrotech s čoudícím motorem smrdět pod nosem. Kéž by tyhle čoudící a smradlavé popelnice konečně hromadně neprocházeli přes emise a tím i STK. Mě už vážně nebaví za každou takovou diesel popelnicí věčně včas vystihnout zapnutí vnitřního okruhu vozu, nebo to musel předjíždět, abych se jízdou za tím šrotem nedusil.

+5/−5
14.10.2018 18:50

T46o34m74á80š 65Z91e49m74a21n 3485218364865

Popravdě řečeno bych si přál aby mé auto na vyžádání vypouštělo hořčičný plyn - zapnul bych to v každé "zklidněné" čtvrti..

+1/0
14.10.2018 19:58

M14a26r58e32k 98J36a35n50e50č43k24a 1697536483641

Mnohem užitečnější by bylo, kdyby všem starým popelnicím s dieselovým motorem, výfuk otevřeně procházel kabinou vozu. Pak by jim velmi rychle docvaklo, co druzí řidiči za nimi a lidé na chodnících kolem cest musí dýchat.

0/−2
14.10.2018 22:46

J54i93n75d27ř28i65c73h 26Š18k23o37p24e42k 4115471100565

tak aby to bylo spravedlivé, otevřený výfuk i benzinovým autům. Jako že není vidět kouř, neznamená, že není škodlivý.

+2/0
15.10.2018 9:44

J48a26k90u59b 62S11e83k95e40r97a 6756790366255

No a já to dělám i u škodovek s TSI.

0/−1
14.10.2018 21:58

Š21i97m73o56n 91M82a47r19t78y89n88e43k 7883975873346

A důvod?

+1/0
14.10.2018 22:04

M93a11r26e33k 20J90a46n80e58č62k76a 1507486393571

To už bych nestíhal to tlačítko mačkat vůbec ;-D, protože stále mít zapnutý vnitřní okruh mít nelze.

0/−1
14.10.2018 22:51

V15a19š48e80k 32Ř59í63h37a 2313653598822

Obecně je nafta pro pojíždění do práce na 30 km naprosto k ničemu a pokud někdo není ignorant co si vyndá filtry tak to pozná na peněžence.

Pokud si ony filtry vymontuje tak jej s ním nikam nepustí a bude platit tučné pokuty.

To je asi základ proč není nafta někde tolik výhodná.

Nicméně jediné co ji drží jsou automobilky, které ve vyšších třídách moc benzínů nenabízejí. Viz hyundai i 40 ale i Škodovka a mnoho dalších.

Věřím, že pokud by nabídli benzíny z vyšším obsahem nafta bude mít ještě menší pokles.

Otázkou ale je proč by měl úbytek dieselů někomu vadit, je to pohon jako pohon cena obdobná a svezení buď horší nebo schodné.

Podle mého to je jen o zvyku podobně jak spor zda trenýrky nebo slipy.

0/0
14.10.2018 17:44

J11a60r74o75s89l94a24v 73P65r88o88c44h62á45z95k15a 2535532886148

ChytrolínR^

0/0
14.10.2018 20:04

P77a15v73e33l 61L25á52n70í71k 5269245722627

Gratulace EU, že se jim to podařil. Je to vcelku paradox když se porovnají všechny faktory, tak nové nafťáky jsou nejvíc čisté co už snad můžou bejt a i lepší než benzíny. Ale to nikoho nezajímá, EU si prostě našla oběť a tak to bude...

A já kdybych to měl brát za sebe. Momentálně mám benzín z roku 2011 a když budeme brát spotřebu jsem kolem 6.8 l, což není žádná hitparáda ani tragédie, ale při mém zvětšujícím se nájezdu a astronomických cenách benzínu a následných účtech se vůbec nebojím říct, že moje další auto bude nějaká nafta novější , protože se mi to prostě vyplatí.

+1/−6
14.10.2018 16:51

J53a79n 52V17á71c28l53a98v96í92k 3292936131759

Dieselgate propuklo v USA a v EU se propadly prodeje nejvíc v brexitujícím UK. Ale to nikoho nezajímá, Češi si prostě našli oběť a tak to bude...

+2/−2
14.10.2018 16:58

V60a94š98e41k 43Ř33í69h35a 2513223978722

Můžete začít uvádět čísla.

K naftě pokud máte nájezd do práce 15-20 km a po okrskách s rychlostí max 90 km/h tak se vám ta nafta po roce dvou zatraceně prodraží.;-D

0/−3
14.10.2018 17:23

P59a41v11e96l 37L19á66n59í76k 5869315682537

Do práce cca 18 - 20 km tam a zpět. Převážně po dálnici. Ale to není samozřejmě jediné využití auta , semtam jedu do Prahy, či Brna (z Jihlavy) , dál různě po okrese a kraji, často jezdím na různé výlety atd... a minimálně jednou ročně na nějaký větší trip do zahraničí ... Nedávno jsem byl autem od nás až v Kyjevě.

Prostě vím, že vzhledem k nesmyslným cenám paliva a hlavně né stále uspokojivé spotřebě u benzínu bych na tom byl s naftou líp. Momentálně za posledních 6 měsíců jezdím nejvíc snad co kdy jsem najel a tankovat musím každou chvíli a plná nádrž skoro už za 1800 začíná být v peněžence znát :/

+3/0
14.10.2018 18:17

R75e57n55é 83H12a96l72l65a 8251208376476

Ve Vašem případě se nafta absolutně nevyplatí. Je na to i vzorec, tak si to spočítejte.

0/−3
14.10.2018 20:40

J88a31n 50V54á17c91l75a69v30í26k 3892396431529

Je jedno, jestli se vyplatí nebo ne. Pro některé se auto na naftu (ideálně s vykuchaným dpf) stalo symbolem vzdoru proti autoritám.

0/−3
14.10.2018 20:49

J16a80k17u16b 29S50e84k58e30r71a 6616840956875

Dejte si auto na LPG a budete jezdit za hubičku.

+1/0
14.10.2018 22:00

J44i22n83d22ř75i86c63h 59Š66k10o26p10e51k 4635451240125

do doby než začne klesat příjem ze spotřební daně z benzinu a nafty natolik, že se dodaní i LPG

0/0
15.10.2018 8:19

P76e31t89r 65D46v74o34r77a26k 3831360457539

Mám naftové auto s dpf a vstřikem adblue. Výfuk je úplně čistý. Těším se, až cena nafty zareaguje na nižší poptávku :-) B-)

+1/−1
14.10.2018 15:33

V81l94a48d30i62s66l94a10v 84B39u42r95y86š86e18k 1689552227374

jsou země, které naftu do osobáků prakticky nelijí a není tam ani moc levná, spíš naopak, taže to se těšíš asi marně i když bych ti naftu za 20 korun přál, horší bude, až ti s tím zakážou jezdit, pak si stejně budeš muset koupit něco jinýho a tohle nechat sešrotovat a ta doba je možná blíž, než si myslíme

+1/−2
14.10.2018 16:12

V65a48š59e86k 51Ř34í23h62a 2483513958272

Tak s ohledem na to, že je nafta více využívaný pohon jak benzín a to hlavně mimo osobní dopravu v autech , tak mám pocit, že se poklesu ceny nikdy nedočkáte. Spíše se dočkáte omezení vjezdů a nezájmu ostatních lidí, až budete chtít váš vrak prodat.

+1/−2
14.10.2018 17:27

J95a32r14o15s83l90a72v 24P95r38o92c87h43á30z34k51a 2245272866328

Hotový benzínový štváč? Nebo jste snad Ampér?

+2/0
14.10.2018 20:06

O98l71d59ř26i66c26h 81O98l45e60š 6283120687

U nás se jezdí na spotřebu ne na ekologii.:-P

+1/0
14.10.2018 13:05

P55e59t20r 50M92i45c16h93a28l 2800854461222

Ono jde obojí. Byť je pravda, že někteří jdou jenom po spotřebě a Ten Dým Ignorují.

+3/−2
14.10.2018 13:30

J85o25z34e92f 35P25o54l37á15k 9377400

Není to tím , že zařízení na odbourání emisí jsou nákladnější a tím zvedají i ceny dříve levných motorů ? Nastává problém i s přeplňovaným benzínovým motorem , protože směs špatně spaluje a proto bude přidáván filtr pevných částic . Zlatá atmosféra . U elektromobilů dodnes nikdo nezveřejnil , kolik zplodin vzniklo pro výrobu jediného elektrovozítka .

+7/0
14.10.2018 12:30

O73l81d49ř30i90c67h 18O51l92e32š 6683970447

Jak říkáte Zlatá atmosféra.R^R^R^

+3/0
14.10.2018 13:06

V95l32a76d59i39s61l59a72v 10B41u33r56y83š89e33k 1239732387804

směs právě spaluje dobře s vyšším tlakem a taky vyšší účinností, bohužel při takovém dobrém spalování vznikakí kromě CO2 ještě i oxidy dusíku,

+1/0
14.10.2018 14:07

V76l69a30d11i77s96l52a35v 57B27u47r76y89š91e56k 1429942627944

a občas i saze

0/0
14.10.2018 14:08

J63i15ř94í 17S27c97h58w95a77c92h 8798694258626

a kolik zplodin vzniklo pro výrobu "zlaté atmosféry" už někdo zveřejnil?

0/0
14.10.2018 23:56

T48o96m66á98š 79V51a12l22d24e81r 7823170849

Ekozatež má každá výroba. Toto jsou jen prázdné kecy. Demagogie. Nejlepší je, že cest je vícero, ale razí se politicky vždy ta nejhorší. Viz. Solary a jejich dotace. Zakázal bych veškeré dotace soukromým subjektům.

0/0
16.10.2018 7:43

R89a60d31e94k 68H17o78l31í63k 1788204330326

...jo když bude cena benzinu jako v USA nebo Rusku, taky si koupím benziňák, třeba nějaký osmiválec....ale musíme živit nenažraný stát, co neumí hospodařit...Rv

+9/−4
14.10.2018 12:06

J83o26z81e19f 94P78o50l20á89k 9227150

Když je cena stejná za galon i za litr

0/0
14.10.2018 12:32

V40l82a47d23i79s96l20a26v 65B75u63r37y70š23e58k 1159452517254

musím trávit lidi, protože stát neumí hospodařit, až se to naučí, tak je trávit přestanu, to je zajímavá logika, ale vážně, se obávám, že s takovým přístupem byste ty lidi fakt otrávil, pak není divu, že se do toho vkládá stát, aby vašemu trávení udělal přítrž

+1/−5
14.10.2018 12:42

J73a82r81o96s41l17a43v 73P71r91o94c78h58á77z82k81a 2885202686148

Víte vůbec o čem mluvíte? Máte volební právo nebo jste v izolaci?

+1/0
14.10.2018 20:17

J97i12ř56í 95S61c69h67w75a72c52h 8638754378186

tim, "kdo tu netuší, wo co gou" jsi tady ty.

0/−3
15.10.2018 0:01

V24l72a33d49i73s51l87a11v 40B67u86r92y81š47e59k 1549532177424

víte o čem ten člověk mluví, asi nemáte volební právo, když to nevíte, já vám to zkusím vysvětlit, mluví o tom, že kvůli výběru spotřební daně musí jezdit smrdutým dieselem, ale kdyby stát tuhle daň přestal vybírat, tak by toho nechal a koupil si auto, kterým by lidi tolik netrávil

0/−1
15.10.2018 7:47

J94a28n 21V22á23c30l68a63v78í96k 3432836801169

Nimby ve městech tlačí na snižování emisí dlouhodobě, což vytvořilo tlak na starší diesely. Ty nové by neměly mít problém, jen to automobilkám dost lidí prostě nevěří.

Žádná tragédie se ale nekoná, v jiných částech světa jsou osobní auta na naftu spíš exotika a také tam žijí (někdy i lépe než my).

+6/−3
14.10.2018 11:54

Najdete na iDNES.cz