Nabíječky se liší nejen barvou, ale především rychlostí, provozovatelem a cenou.

Nabíječky se liší nejen barvou, ale především rychlostí, provozovatelem a cenou. | foto: Václav Nývlt, Technet.cz

Koruna i tři padesát za kilometr. Elektroauto už za hubičku nenabijete

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Zdražování elektrické energie se promítlo i do cen nabíjení elektromobilů ve veřejných nabíječkách. Někde povyrostlo trochu, jinde dramaticky. Kde a za kolik nyní dotankujete elektrony? Na kolik vás vyjde kilometr? A vyplatila by se někdy spíš nafta? Porovnali jsme provoz elektroauta a klasického spalovacího motoru.

Zhruba osmdesát procent nabíjení elektrických vozidel probíhá doma během parkování – je to nejpohodlnější a také zpravidla nejlevnější. 1 kWh vyjde podle tarifu a smlouvy zhruba na 3,50–9 Kč, takže kilometr jízdy na 60 haléřů až 1,55 Kč. Pokud máte na střeše solární panely, jezdíte za hubičku.

Jestliže však doma nabíjet nemůžete nebo na delší cestě potřebujete akumulátor rychle doplnit, pak využijete síť veřejných nabíječek. Ty se liší poskytovatelem (jehož čipem, kartou, nebo aplikací nabíjení spustíte), rychlostí a především cenou.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil