náhledy
Dobíjení u 350kW super nabíječky Ionity není levná záležitost, ale majitelům moderních elektromobilů umožní rychlé dobití na dálnici. Záleží ale na palubní elektronice, např. Mercedes-Benz EQC zvládá 110 kW, a tak energii na 200 km zde dobije za půl hodiny.
Autor: iDNES.cz
Praha umožňuje majitelům elektromobilů a plug-in hybridů parkování zdarma i na placených zónách.
Autor: iDNES.cz
Elektromobily jsou v zahraničí včetně Slovenska významně podporované při nákupu i provozu. V ČR jsou úlevy minimální a týkají se například silniční daně u podnikatelů nebo dálniční nálepky.
Autor: iDNES.cz
Z „běžných“ vozů se velmi rychlým dobíjením může pochlubit například Audi e-tron, schopný během krátké doby „pustit“ do akumulátorů 150 kW.
Autor: iDNES.cz
Běžné rychlonabíječky dobijí 50 kWh nanejvýš za hodinu. Ultra a super rychlé nabíjecí stanice to dokáží za 20, ale i 10 minut, pokud jim to umožní palubní elektronika.
Autor: iDNES.cz
Někteří poskytovatelé zpoplatňují také čas na nabíječce. Cílem je přimět majitele, aby místo uvolnili dalším co nejdříve. Stav dobití lze u dnešních vozů sledovat nejen na displeji, ale i na dálku pomocí mobilního telefonu.
Autor: iDNES.cz
Dnešní vozy s výjimkou několika exotů využijí nabíječky s výkonem do 150 kW. Kompaktní elektromobily koncernu VW počítají se 100 kW nabíjecím výkonem.
Autor: iDNES.cz
Automaticky se počítá s tím, že uživatelé budou platit pomocí „síťových“ karet, ale i s těmi je rychlé dobíjení u Ionity výrazně dražší.
Autor: iDNES.cz