Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Topení a nabíjení mobilu jen někdy. Elektroauta by mohla zhasnout Francii

Kdyby Francouzi nakupovali elektromobily tak nadšeně, jak by si přála jejich vláda, nastal by tento týden ve Francii pravděpodobně blackout. Kvůli velkým mrazům je kapacita výroby elektřiny v zemi na hraně. Větší počet elektromobilů by laťku posunul o kritický kousek výše.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AM

Zkuste se ve svem spravedlivem rozhorceni zastavit a pocitat. Spickovy odber 88 GW. Predpokladane zvyseni odberu 0,5 az 1 GW (za predpokladu ze by tam jezdili 3% elektroaut). To je je jako kdyz mate doma jistic na 32 Amper, primotopy, trouba a zehlicka jedou naplno, a zacnete resit jestli si decka muzou nabit mobil aby nevyhodili jistic.

Francouzi si zvykli na to ze se topi elektrinou z JE, a tak kdyz prijdou mrazy zacne to mavat sitema po cele Francii i u sousedu (Nemecko, Belgie...)

0 0
možnosti
AM

Tak nevim jak to delaji treba Norove nebo Svedove? Tam je zima minimalne pul roku v kuse?

0 0
možnosti
FZ

Nic není černobílé. Elektro auta mají místo na trhu, ale při určitém procentu zastoupení jejich negativa převáží nad pozitivy. Nejhorší je, že všichni centrální plánovači mají potřebu vnutit jeden recept na všechno, protože oni nejlépe vědí...

Asi jako když komunisti tlačili meliorace. Na nějakém procentu území to bylo i prospěšné, ale ve většině to bylo na škodu a meliorovaly se i suché louky na kopci.

0 0
možnosti
SK

Je to přesně naopak. Při určitém procentu eaut už bude k nim vybudována infrastruktura. Negativa nad pozitivy převáží u spalováků. Rapidně poklesne počet pump, cena paliva neúměrně vzroste.

Bludy o škodlivosti meliorací rozšiují ekologové, kteých je čím dál více s čím dál slabším vzděláním (vżdyť vystudoval tuto školu je tak snadné a člověka tam neotravují s technickými předměty). Když už dojdou argumenty, začne se operovat s komunisty. Meliorace budují zemědělci více než 100 let. Stačí je svést pod zem místo do povrchových toků a budou účinnější než bažiny u každé obce plánované ekology. Stá by měl vybudovat takovou vzorovou obec a přinutit tam ekology žít dva, tři roky po škole aby získali “praxi”. :-P

0 1
možnosti
JK

;-D Když vymažu maily, tak ušetřím ? 8-o

2 0
možnosti
Foto

Navrhuji EU elektroteroristům: každý, kdo bude mít právo hlasovat o omezení EKOškodlivin z provozu mobilních prostředků, se bude muset prokázat VŠ vzděláním z prestižní univerzity v oblasti elektro, či chemie, fyziky, matematiky. Ekologické, sociální, či jiné pseudohumanitární vzdělání, by mělo být vylučující. Ti, kdo dnes a včera rozhodli o nesmyslném popírání jakýchkoliv fyzikálních zákonů ve prospěch jakýchsi ideologií, by měli zaplatit značnou část výdajů na vývoj elektromobility. Nejde jen o drahá auta. Jde i o předraženou infrastrukturu. A čím tu infrastrukturu krmit bez blackoutů? Uhlí = e-e, ropa = e-e, CH4 (CNG)= dočasně. C3H8/C4H10 (LPG) = ropa = e-e. H2 z přebytků větrníků v Severním moři je prý nákladné. Běžný selský rozum, který snadno spočítá, že 1+1=2, pochopí, že dnešní politika má jasno, že 1+1=-2. "Lidi bděte" vložil do úst zprofanovaného novináře jakýsi ideolog. Dnes bych se k tomu sloganu v jiné souvislosti připojil.

3 1
možnosti
PM

P64e31t78r 68M83i78c18h53a21l

16. 1. 2021 18:29

Co si to autor dovoluje psát za bludy? Každý správný elektrohujer by mu vysvětlil, že bude všechno inteligentně řízeno a k žádným výpadkům docházet nebude, natož k blackoutu. :-)

No a k systému „vehicle-to-grid“ - nápad dobrý, ale majitel dobíjeného auta na tom bude bit, protože při nabíjení i vybíjení dochází ke ztrátám. A nějak jsem v článku neviděl, jestli kompenzace 20E bude týdně, měsíčně, nebo za každé vybití do sítě. A hlavně, každá baterie má omezený počet cyklů, což v případě častého využívání může zkrátit životnost baterie klidně o třetinu až polovinu.

4 0
možnosti
ST

Článek uvádí jednoznačně 20€ za měsíc.

0 0
možnosti
ŠB

...Problém je hlavně v bateriích, kterým nízká teplota nesvědčí. Respektive část energie spotřebují na to, aby se zahřály na teplotu, ve které fungují efektivně. V praxi tak už při teplotě kolem bodu mrazu klesá spotřeba elektřiny až o 70 procent a úměrně tomu se snižuje i dojezd na jedno nabití...

To čo za experta písalo???? Najskôr píše o tom, že pri mraze sa časť energie spotrebuje na ohriatie batérie, aby v ďalšej vete tvrdil že v mraze sa znižuje spotreba energie (teda neguje to čo napísal v prvej vete) a zaklincuje to tým, že zníženie spotreby spôsobí zmenšenie dojazdu (čím zasa znegoval predchádzajúcu časť).

Predsa ak z batérie o nejakom výkone zoberiem časť energie na ohriatie batérie a súčasne potrebujem energiu dodávať aj na pohyb, tak spotreba energie sa musí ZVÝŠIŤ! A to spôsobuje obmedzenie dojazdu. Pretože ak by sa naopak spotreba znížila, tak sa musí logicky predĺžiť dojazd.

1 1
možnosti

Rozumný elketromotorista má ještě auta se spalovacím motorem. Pro zimní období, cestu na dovolenou a pro období blackoutů. ;-D

2 0
možnosti
HT

H35o93n87z55a 45T24a76r

15. 1. 2021 19:13

Může to být v jednom motorovém prostoru Plug- in Hybrid

Je celosvětově řazen do kategorie elektromobil

2 0
možnosti
PD

Francie je přitom jedna z "normálních" zemí, kde mají jaderné elektrárny a vyrábí 75%.

0 0
možnosti

Asi musí smluvně dodávat el. do zeleného Německa.

0 0
možnosti

Za 30 euro nabít a za dvacet prodat, a to se vyplatí

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...