Diskuse k článku

Domácí dobíjení elektromobilu? Bábovku si dost možná zároveň neupečete

Anglický správce rozvodné soustavy varoval před tím, že elektrické rozvody v tamních domácnostech nejsou dimenzované na rozvoj aut na baterky: „Elektromobil, nebo rychlovarná konvice,“ hlásaly titulky britských novin. V Česku není situace o mnoho lepší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e52t44r 93B58á20č70a 8855186905335

https://sdeleni.idnes.cz/auto-budoucnosti-bude-ridit-samo-stihne-nas-u-toho-i-bavit-p3g-/moje-auto.aspx?c=A171027_162334_mojeauto-sdeleni_rest

Koukam, ze uz se tady ta masirka i objednava a plati ;-D

0/0
30.10.2017 13:36

B18o55h43u11m17í18r 64E46l67i47á71š 1391768114622

Do auta patri benzin a ne elektrika..

+2/−1
29.10.2017 19:35

S31t95a56n17i89s62l76a64v 40K33r45e62j32c80a56r 6617166413924

Nikoli dřevoplyn a Sentinel !! ;-D

0/0
29.10.2017 21:19

J18o55s13e19f 55Š59o32l79t49e33s 8544198750743

Já bych zrušil auta a vrátil se ke koním.

0/−1
30.10.2017 9:11

P37e64t63r 19Č61e55r28m92á65k 9458765839280

Trochu nafouklá bublina, s tím že by se měli v budoucnu dobíjet eauta doma se stejně nepočítá, takže jestli to bude pomalá nebo rychlá nabíječka je vícméně jedno. Počet majitelů s garáží je minoritní už dnes a těch co by nutně chtěli vlastní rychlonabíječku ještě řádově méně, takže v tom bych problém nehledal R^

+1/0
29.10.2017 18:46

L83u45k65á24š 76S70v69o68b23o50d52a 1973438135548

V rodinném domku by nebyl problém nabíjet elektromobil z 16A zásuvky, musel by se ale na ni připojit automaticky po každém zaparkování. Jen těžko si lze představit absolutní disciplinivovanost majitele který po každém příjezdu jde do kufru pro kabel a sám ho připojuje na obou koncích. Přijde mi to dost nepochopitelné proč automatická nabíječka není ve standartní výbavě žádného elektromobilu ?

+1/0
29.10.2017 15:39

P84e90t98r 89Č53e55r16m72á33k 9508775839550

Automatickou míníte bezdrát - indukci?

0/0
29.10.2017 18:47

J98o84s26e89f 23Š55o94l30t49e19s 8524608960223

Lze použít i robotizovaný konektor s naváděním.

+2/0
30.10.2017 8:47

P94e49t68r 18Č57e83r88m21á60k 9858835389390

To ano ale to je ještě větší scifi než ta indukce.

0/0
30.10.2017 17:22

J89o59s51e52f 30Š91o83l66t50e67s 8814528880973

Ani ne. Robotizované konektory nejsou nijak složité a mají výhodu v podstatě nulových ztrát. To indukce má ztráty asi 15 %.

0/0
31.10.2017 0:38

P88e70t59r 80Č11e93r18m60á65k 9548375259470

Účinností jistě ano, ale v principu to je slepá cesta vzhledem ke způsobu nabíjení.

0/0
31.10.2017 10:33

J51o10s36e78f 62Š69o21l90t19e28s 8914198540903

Ale lepší zatím nikdo nevymyslel. Nějaké najížděcí troleje pod autem jsou nesmysl, to je moc nebezpečné. Indukce je značně ztrátová...

0/0
31.10.2017 10:39

L74u20k81á27š 49S75v40o10b22o71d24a 1343568385948

Najížděcí troleje by nebyly nebezpečné pokud by se proud do nich aktivoval až při detekci a ověření konkrétního vozidla a to nejlépe jen toho autorizovaného aby mi sousedi nenabíjeli na můj účet

0/0
31.10.2017 13:49

P51e89t86r 74Č63e68r29m98á67k 9548735359380

No on to především nikdo ani nevymýšlí, počítá se s tím že si holt člověk zajede jednou za pár dní k rychlonabíječce a tam si to sám připojí, stjeně jako si dnes musí natankovat do auta.

0/0
1.11.2017 2:14

P29e67t26r 20B51ü62r28g81e30r 4667736837920

Jedna věc mi ovšem asi uniká: plnou nádrž mám zhruba za minutu. Uvolním stojan a jedu domů. U tankonabíjecí stanice budu čekat- předpokládám - alespoň hodinu. Místo 6-8 tankovacích míst jich bude tedy potřeba 60x tolik. A jak smysluplně tu hodinu využít?

0/0
1.11.2017 14:01

P45e83t93r 30Č21e87r30m94á40k 9198705319320

Předpoklad je že dobití u rychlonabíječky bude trvat kolem 15-20 min, hodinu by tam samozřejmě nikdo nebyl ochoten čekat.

0/0
5.11.2017 13:46

L98u28k18á44š 82S90v44o68b38o67d64a 1953528795918

Indukce je možná i zbytečný luxus protože se část energie stratí. Stačil by třeba vysunovací pantograf pod autem pro indoor provedení. Nebo prostě stejná dokovací základna pro najetí, tak jako to mají robotické vysavače a sekačky. Naprosto primitivní zařízení a místo toho ti pitomci od Tesly vyvíjejí nějakýho robota v hodnotě asi 100.000 kč který zasunuje standartní vidlici do zásuvky pod víčkem.

+1/0
30.10.2017 18:38

P91e78t25r 54Č11e61r81m96á18k 9128495599210

Základ toho proč se to nijak zvlášť neřeší je ten že všichni zainteresovaní dobře vědí že domací nabíjení bude tvořit naprosto mimoritní část uźivatelů, takže chystat kvůli tomu poměrně složité systémy nemá takovou prioritu.

0/0
31.10.2017 10:36

L61u97k71á84š 11S80v40o94b81o11d58a 1383108125118

Podle mě majitel stání v garáži je jediný potencionální uživatel elektromobilu který si ho koupi dobrovolně i bez dotací protože tam uvidí ty výhody které mu spalovací motor neposkytne. Je to tiché, levné na palivo, je to jednoduché na konstrukci takže snad i spolehlivé a ty nevýhody jako dojezd a nutnost denního napojování na elektriku by neřešil. Pokud tady ovšem převládne marxisticko-leninské uvažování že to musí být pro každého, tak to ve finále nebude dobré pro nikoho. Dneska ve městech večer takřka nezaparkujete a představa, že musíte najít místo a ještě s dobíječkou a to místo vám nikdo negarantuje ... cha chá...

0/0
31.10.2017 13:47

P25e64t61r 56Č91e77r24m48á26k 9908165779960

Bohužel realita je jiná, i dnes, kdy je emobilita v plenkách a těch pár majitelů se dá v podstatě považovat za nadšence, je jasné že vlastní garáž s nabíječkou je luxus dostupný pro minimum lidí a pro masové rozšíření tedy nepoužitelný. Proto se pozornost soustředí na veřejné rychlonabíječky, které by mohly v celku snadno alternovat dnešní benzínky, představa domácího nabíjení někde na sídlištích je vskutku naivní.

0/0
1.11.2017 2:13

L66u36k47á73š 88S94v18o27b16o65d33a 1663788205618

Já si myslím, že celé to je naivní odshora až dolů. Dnes se používají akumulátory na bázi Lipol, ale víceméně to je jedno. Ať jsem měl kdykoliv jakýkoliv akumulátor v notebooku, mobilu, startovací v autě, sekačku na trávu jsem měl. Vždycky to končilo stejně... stejně zoufale.... Po třech letech poloviční kapacita, po pěti letech na výhoz... A právě životnost akumulátoru ovlivňuje zejména rychlost jeho nabíjení která prostě nemůže být z technologického hlediska pod hodinu jinak se zničí opravdu rychle.

0/0
7.11.2017 17:57

M42i52r52o32s80l93a17v 85V83l97a64s69á30k 4568450843882

Jenomže elektroauta jsou obrovský kšeft, takže lhaní se jim vyplatí. A sluníčkářům nemluvte o matematice, protože ta je přece rasistická.

0/0
29.10.2017 13:27

J33i26ř83í 44S32c90h35w23a15c16h 8478544898676

a co je momentálně větší kšef? 1% prodávaných EM nebo 99% prodávaných spalováků??? Komu se lhaní více vyplatí?

0/0
29.10.2017 15:47

O20d45s37t64r17a72n34ě54n43ý 54U52ž66i12v20a20t61e45l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.10.2017 19:22

J45i76ř30í 93S31c37h66w58a18c30h 8408544808116

já jsem nelhal, jen jsem odhadoval. Tedy velice se za tu neskutečnou lež omlouvám.

On opravdu poměr 1:99 není totéž co 0,1 ku 99,9 hlavně z hlediska toho komu se lhaní více vyplatí, že...

Zato vy jste si účelově pokroutil fakta, tak aby EM vypadal jako naprosto nepoužitelný.

Ten váš příspěvek vypadá, jako jedna účelová lež ve prospěch smradlavýho spalováku, no prostě lhát pro těch 99,9% se prostě vyplatí.....sice to smrdí ničí to zdraví, ale je to přece o tolik lacinější a nemusí se vůbec čekat na nabíjení! Možná si i myslíte, že pak vás ani tak paní s kosou nedohoní, že....

0/0
29.10.2017 19:50

O79d45s52t73r12a19n21ě17n29ý 81U59ž91i39v10a76t48e68l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.10.2017 20:31

J20i94ř94í 85S18c54h90w89a51c16h 8368494248266

Díky za to tajemství, do dneška jsem netušil, že všichni umřou.

Takže lámu si hlavu, proč jste poslal ten odkaz na "tvrdá fakta".....

Aha, takže "tvrdá fakta" říkají:

Čím více aut se spalovákem v ulicích, tím delší věk obyvatelstva?

8-o8-o8-o;-D;-(

Lékaři bez hranic a podobné organizace by měly ihned do Angoly začít vyvážet co nejvíce kouřících vraků z ČR za účelem prodloužení průměrného věku obyvatelstva.

;-D;-D;-D

nj. ale nám se díky tomu chybějícímu smradu zase začne věk zkracovat....:-(

+1/0
29.10.2017 21:02

P33e13t10r 71Š64t32ě74p 2663863430356

Konečně to všichni zdejší nadšení zastánci elektroaut čtou z autoritativního zdroje.. dobíjení BUDE problém pro přenosovou soustavu.

+3/0
29.10.2017 0:28

J65i22ř73í 48S77c74h28w17a53c91h 8848694168836

....za předpokladu, že přenosová soustava "zmrzne" na současném stavu technické úrovně. Kupodivu se to za cca 150 let nikdy nestalo, proč by se to mělo stát zrovna v roce 2017?

+1/0
29.10.2017 15:54

P59e43t29r 21B28ü68r10g92e42r 4447756157960

Já se na rozdíl od Vás domnívám, že fyzikální zákony budou platit i v blízké budoucnosti. Přenosová soustava zajisté nezamrzne v současném stavu. Rozvíjela se s aktuálními požadavky - které byly ovšem rozumné a technicko- ekonomicky ospravedlnitelné. Je však velmi obtížné představit si zásah do městské infrastruktury který přivede dalších 50 - 100 MW na sídliště a centra měst. Znamená to nejen nová vedení - asi 22kV v kabelech, ale i další trafostanice. Máte představu o tom, jak investičně je náročné VN kabelové vedení?

0/0
1.11.2017 14:11

J76i76ř14í 87S29c37h97w74a28c35h 8768764678586

takže jsme se shodli na tom, že vývoj přenosové soustavy nezamrzne a jen dodávám, že vůbec to nebude záviset na tom jestli se (naprosto mylně) domníváte, že já se domnívám, že fyzikální fyzikální zákony v budoucnost platit nebudou.

A že to bude investičně náročné? No a co? Já v energetice nepodnikám, mě to vůbec nezajímá! Víte jak bylo investičně náročné postavit třeba automobilku Hyundai v Nošovicích? Bylo to opravdu hodně náročné. A koho ze zákazníků to zajímá?

0/0
3.11.2017 23:36

J74i95ř18í 79S20c24h11w57a47c24h 8338674328166

znamená to pro podnikatelský subjekt nepřekonatelný problém natáhnout/položit na sídliště nebo do středu města el. vedení o kterém ví, že jím potečou megawatty, které někdo bude další desítky let platit? Jsou snad ty EONy a ČEZy, které se tímto zabývají ztrátové firmy? ;-) ;-D

+1/0
4.11.2017 1:07

J95a21r80o16m42i97r 22H20o76b25l80i80k 1865557615

Pro majitele rodinného domku s připojením min. 3x25A je elektroauto použitelné a dobíjitelné současnými možnostmi. Ale co s těmi statisíci aut, co parkují na veřejných parkovištích? Tady bude současná veřejná síť kolabovat. A veřejná dobíjecí stanice a lá dnešní pumpa by musela mít za sebou menší elektrárnu nebo dráty s min. 110 kV. Už vidím zelené mužiky, jak protestují proti výstavbě dalších 3-4 Temelínů a zadrátovávání země eletrickým vedním.

Co má být ekologické, musí být i ekonomické. Jinak to bude dříve nebo později kolabovat. Z tohoto důvodu si rozhodující masa uživatelů aut elektroauto ještě dloooouho nekoupí.

+2/0
28.10.2017 23:46

J68i10ř84í 51S91c42h43w66a48c66h 8358854618746

ohodnoť si svoje zdraví, jeho hodnota je prý nevyčíslitelná, započítej to do té "ekonomiky" a rázem ti musí vyjít, že ekologické je i ekonomické.....;-)

0/−1
28.10.2017 23:52

J50o15s14e39f 51Š21o38l64t95e61s 8264758820973

Já jsem asi půl roku (ČEZ má dlouhé reakce s připojováním) provozoval BMW i3 s běžnou nabíječkou na 230 V (12 A, takže asi 2,8 kW) na jističi 1x25A v bytě v bytovce. Nabíjel jsem ze zásuvky dovedené do sklepa pomocí prodlužky a v pohodě. Jistič 1x25A v pohodě k nabíjení auta utáhl ještě myčku, bojler a pak televizi, počítač a různé osvětlení domácnosti. Zpravidla jsme nabíjeli v NT s tarifem D25d, takže to nebyl vůbec problém, protože nejdelší úsek NT (který zpravidla stačil na dobití) je tam někdy od 1 do 6 do rána (u nás). Holt průměrný denní nájezd máme asi 30 km.

+1/0
28.10.2017 21:50

V13á94c42l29a70v 90Ř62i63d67k46ý 1645134781467

Dovolil bych si nesouhlasit. Pokud vím myčka vyžaduje samostatný přívod stejně jako bojler protože oboje má příkon kolem 2 kW a pokud by jste k tomu dal i rychlovarnou konvici vyletí vám jistič bez mrknutí oka.Jediný stav kdyby vámi zvolená kombinace vydržela je při použít jističe 3 x 25A, kdy se zátěž rozloží na jednotlivé fáze.

0/0
1.11.2017 18:31

J92o41s86e33f 24Š49o34l40t80e50s 8324268870553

Nesouhlaste si jak chcete, ale fungovalo to naprosto v pohodě. A ne, nemáme třífázový jistič. A zapomněl jsem, máme i indukční varnou desku zapojenou na jednu fázi a představte si, i tu jsme občas pouštěli. On to vážně není problém, protože to auto se nabíjelo v noci, takže zároveň jel jenom bojler, který má asi 2200 W.

0/0
1.11.2017 18:35

J85o94s80e27f 89Š64o68l32t89e29s 8544848580513

Bože to jsou kecy. Kdo si koupí dnes elektromobil, má zpravidla garáž a v ní minimálně jednu motorovou zásuvku na 16A. To je ta silná 11 kW nabíjecí stanice. Božínku, tu fakt doma nikdo nemá...

+1/0
28.10.2017 21:41

R50a70d14i56m 35P85o59l22á32š44e95k 9736873559179

Proč by si někdo do garáže určené původně pro auto se spalovacím motorem dával 16A zásuvku?

To dávají jedině lidi, co chtějí tu garáž využívat jako dílnu a těch moc není.

0/0
30.10.2017 11:02

J21o40s30e10f 45Š67o93l55t68e93s 8434448210653

Dříve to bylo naprosto běžné, že tam byla zásuvka na motorový proud... A je to běžné i dnes. Já koupil dům a v dvojgaráži byla zásuvka na 3x32A, takže dokonce velký pětikolík.

+3/0
30.10.2017 16:59

E95r18i22k 13S90a24n77e26t87r40i63k 4938710410404

My ju máme na cirkulárku.

0/0
4.11.2017 17:26

M92i61c67h16a59e49l 78K34o48n68e77č71n39ý 6342123689779

Co domácí sítě, ale ty rozvody po ulicích by potom potřebovaly několikanásobně naddimenzovat. Samozřejmě se zvýšeným zájmem o elektřinu stoupne i její cena a co pak?;-)

+2/0
28.10.2017 21:41

P30e98t82r 37M53a73r26e95č69e96k 1613141229158

Pouze hlupáci volají po zákazu spalovacích motorů. A vzývají svatou elektromobilitu. Aniž by měli třeba jen pouhé ponětí o tom čeho všeho by bylo zapotřebí ji uvést do reality. A co kamionová, lodní a letecká doprava??? Proti těm je osobní autodoprava směšným zlomkem.

+7/0
28.10.2017 20:43

M13i10r82e37k 63G49a81j52e58r 5451676429770

Ostatne u Tesly, i kdyz je jen zaparkovana, tak baterie ztraci kolem 2% elektricke energie za den. Kdyz predpokladame, ze jsou baterie udrzovane nabite obvykle v rozsahu poloviny az cele kapacity, tak se polovina cele jeji kapacity ztrati bez jizdy za 35 dni. To je vice nez 5 plnych kapacit za rok, co se ztrati vnivec. Pokud je auto v garazi, tak se tim teplem aspon vytapi. Opravdu nema smysl vedome ty baterie vybijet jinak nez jizdou. Navic je dulezite vedet, ze kdyby se stalo to, ze se baterie vybiji "nejizdou" uplne na nulu, tak uz nejdou ozivit a musi se kompletne vymenit, coz muze klidne prijit na temer 400 tisic Kc u 85 kWh verze.

+2/0
28.10.2017 1:57

R51a54d10i53m 57P15o61l35á93š21e41k 9206333249429

Ono hodně záleží, z jakých článků je ta baterka sestavena. Obecně u většiny článků má vybíjení logaritmickou závislost, plně nabitý článek ztrácí velké množství energie, ale jak se obsah energie snižuje, samovybíjení je stále menší a menší. Takže malý zbytek energie může v baterce vydržet hodně dlouho, možná i dost let.

+2/0
28.10.2017 8:52

M42i53r18e37k 85G64a64j66e36r 5331296419230

V procentech se nesnizuje. Snizuje se ubytek v kWh.

0/0
28.10.2017 16:01

J79i26ř39í 77S17c15h83w28a27c51h 8608594648986

takže pokud se ze stávajících "100%" vybijí za den "2%" tak vždy "98%" zbude a baterie se nikdy nevybije ;-)

+1/−1
28.10.2017 19:00

J51i73ř87í 25S32c38h58w38a26c13h 8248344508646

.....na úplnou nulu

0/0
28.10.2017 19:00

M89i45r86e31k 80G41a93j80e40r 5241806549160

To je pravda, ale auto (Tesla) nejde ani odbrzdit, jakmile je v baterii blizko k nule. Ono pak totiz i klesa napeti.

0/0
28.10.2017 22:47

M36i58r34e89k 84G35a14j10e66r 5831596409250

Jo a stalo se to dost majitelum, takze ta nestastna situace se nazyva "brick" (cihla) ve tvaru auta :-).

+1/0
28.10.2017 22:49

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Najdete na iDNES.cz