Na čísla kašlu...

  18:50aktualizováno  18:50
Podle jednatřicetiletého dopravního policisty Martina nemá smysl ohlížet se příliš po tom, co všechno zákony a vyhlášky nařizují a zakazují.
Podle jednatřicetiletého dopravního policisty Martina nemá smysl ohlížet se příliš po tom, co všechno zákony a vyhlášky nařizují a zakazují. Dodržuje se jenom to, jak to Češi jako národ cítí. "Na něco jsme jako policajti hákliví a pokutujeme, až se z nás kouří, a na něco kašlem. Tak třeba na přišroubované nebo nepřišroubované značky..." O policistech s bílými čepicemi se v poslední době mluvilo spíše v souvislosti s braním úplatků. Není to ale prý zdaleka tak hrozivý masový problém, jak ho někteří pracovníci ministerstva vnitra prezentují. Přesto Martin souhlasil s rozhovorem pouze za podmínek, že bude uskutečněn v jedoucím autě, bez magnetofonu, fotoaparátu a s pozměněným jménem. Mluvit o skutečném stavu u policie a otevřeně o způsobu policejního myšlení může znamenat rychlý odchod ze státní služby.

Víte o tom, že registrační značky motorových vozidel...

Mají být přišroubovaný? Jo, slyšel jsem, ale ani nevím, jestli to bude platit nebo ne...

Platí!

Hmm.

To nevíte jenom vy, nebo bych takových vašich kolegů našel víc?

Většinou se v práci bavíme o práci. Takže když to nevím já, tak se o nějaké šrouby do značek nestará asi nikdo.

Všímáte si vůbec poznávacích značek?

Samozřejmě. Ale koukám na to, co doopravdy má smysl: technická, emise a taky jestli nevypadá třeba nějak moc ukradeně. Celkem často i prověřujeme. Ale šrouby fakt ne.

Kradou se poznávací značky hodně?

Jo, lumpům jsou dost "užitečné".

Zpozorníte alespoň před značkou snápadnou číselnou shodou?

To si dávají na svoje auta třeba bohatí snobové, nebo dříve policajti a známí policajtů.

Takže berete na ně větší ohledy?

Skoro se mi chce říct, že právě naopak. Na mě a moje nejbližší kolegy má nápadné číslo právě takový vliv, že si řeknu: Aha, to by mohl být nějaký známý známého, tak mu dám právě takovou pokutu, jakou správně zaslouží. Pak mě nikdo nemůže honit vůbec za nic...

Pomůže nápadná značka alespoň při parkování ve městě?

To je záležitostí spíš městské, ale řekl bych, že je to taky moc nedojímá...

Tak k čemu nápadné značky jsou?

Asi jenom pro pocit těch, kteří je vozí. Asi chtějí dát najevo, jaké mají kontakty a co si s penězi můžou dovolit. Třeba znám jednoho pražského hoteliéra, který má pět nebo šest aut a všechny espézetky má stejné: nula nula nula a číslo. To je panečku náhodička... Ale se mnou to fakt nic nedělá. Vlastně jo. Mohl bych se podívat, jestli má tyhle krásné značky přišroubované!!!



Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Témata: Aha!

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz