Sledujte video: Startovací kabely T 350 ...ZDE |
Jak používat startovací kabely
Pokud je vybitý akumulátor zmrzlý, necháme jej rozmrznout. Zkontrolujeme správné připojení autobaterií a postavíme auta tak, aby se vzájemně nedotýkala. U obou vozidel zatáhneme ruční brzdu, zařadíme neutrál, u automatické převodovky navolíme parkovací polohu "P".
Zapojení startovacích kabelů |
1. První (červený) kabel připojíme na kladný pól (+) vybité baterie. |
2. Druhý konec červeného kabelu připojíme na kladný pól (+) nabité baterie. |
3. Druhý (modrý) kabel připojíme na záporný pól (–) nabité baterie. |
4. Druhý konec modrého kabelu připojíme na dobře ukostřené místo, například na blok motoru vozidla s vybitou baterií. Nejvhodnější je kovový díl, připojený k bloku motoru. Kabel zásadně nepřipojujeme k zápornému pólu vybité baterie. Za nepříznivých okolností by totiž mohlo dojít k přeskočení jiskry a následně k výbuchu baterie. |
Dávejte pozor: *Během startování se k baterii nepřibližujeme s otevřeným ohněm nebo s hořící cigaretou, protože z baterie může unikat vlivem rozkladu vodík, který tvoří se vzduchem extrémně třaskavou směs. *Startovací kabely se při startování nesmí poškodit od pohyblivých dílů. *Musíme dávat pozor, aby se svorky kabelů vzájemně nedotýkaly, případně se svorky připojené na kladné póly nesmí dotknout kostry, (karoserie, podvozku...) |
Poté nastartujeme motor auta s vybitým akumulátorem. Při startování nezapínáme startér na déle než 10 s, protože svorky a kabel se v důsledku velkého odběru proudu zahřívají. Mezi jednotlivými pokusy proto necháváme alespoň minutové přestávky.
Po nastartování odpojíme kabely v obráceném pořadí: nejprve odpojíme minusový (modrý) kabel od startovaného, potom od druhého vozidla. Druhý (červený) kabel odpojíme nejprve od dodávajícího a potom od startovaného auta.
Proč auto neroztlačovat?
*Hrozí poškození motoru. U motoru s řemenovým rozvodem by mohl přeskočit řemen a způsobit "potkání" pístu s ventily.
*Můžeme poškodit katalyzátor. Palivo, které se v průběhu roztlačování nespálí, se může dostat do výfuku, kde po nastartování motoru začne hořet a zničí katalyzátor.
Video z MOTOTECHNY: Startovací kabely T 350
Máte fotografie nebo video něčeho zajímavého ze světa aut, o co byste se chtěli podělit s ostatními čtenáři auto.idnes.cz? Pošlete mail na auto@idnes.cz. |