V pavilonech P a F představí více než 140 firem 300 značek motocyklů všech velikostí, čtyřkolek, doplňků a příslušenství. Doprovodný program a zážitková hala nabízející i testovací jízdy na strojích BMW jsou umístěné do pavilonu G1 a pavilon Z zaplní stánky s občerstvením pod značkou Burger Festival Arena.
Ještě před oficiálním odpoledním zahájením akce trénovali na ploše mezi pavilony kaskadéři svou show.
Prodej motocyklů rostl, zájem má pokračovat
Ani pandemie covidu nepřerušila růst počtu nově registrovaných motocyklů v Česku. „V loňském roce jich lidé registrovali přes 26 tisíc, což bylo meziročně o čtyři procenta více, lidé navíc individuálně dovezli ze zahraničí 16 tisíc motocyklů ojetých,“ uvedl při zahájení Motosalonu tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.
„Číslo z loňského roku dokazuje, že Česko je zemí tradičně zaměřenou na motocykly. Dokázal to i vývoj v době pandemie, kdy počty registrovaných osobních aut klesaly, ale u motorek počty registrací rostly,“ uvedl Pokorný.
Počet registrací motorek rostl i v roce 2022, kdy se výrobci i dovozci potýkali s výpadky v dodavatelském řetězci a dodávky byly pomalejší. Češi i přes to v roce 2022 registrovali 25 500 nových motocyklů.
„Ani inflace nepoznamenala rostoucí trend, který je patrný od roku 2017. A to u motocyklů registrují 53 procent strojů soukromé osoby, u osobních automobilů je to pouze čtvrtina,“ upozornil Pokorný.
Do počtu registrovaných motorek se počítají i čtyřkolky a například ve městech oblíbené skútry. Jejich obliba začala silně růst po roce 2008, kdy začalo být kvůli změně zákona možné skútr řídit i s oprávněním skupiny B na osobní automobily.
„Nejoblíbenější značkou motocyklu v Česku je dlouhodobě Honda, v posledních letech se na druhé místo dostala čínská značka CF moto, loni obsadila třetí místo Yamaha. Asi deset procent registrací motocyklů tvoří čtyřkolky, čtvrtina registrací připadá na skútry,“ doplnil Pokorný.