Motory pro Škodu Octavii

  12:08aktualizováno  12:08
-

1,6 (55 kW)
Nejslabší motor v nabídce, pro Škodu Octavii skoro nevyhovující. Výkon pětapadesát kilowattů nedává dvanáct set kilogramů těžkému vozu dostatečnou dynamiku, slabý výkon se naplno projevuje zejména při plném obsazení vozu. Motor je konstrukčně zastaralý, jedná se o výběhový typ a v ostatních vozech koncernu Volkswagen se objevuje jen zřídka, u nových vozů v nabídce úplně chybí. Nelze se proto divit, že ani spotřeba není nejnižší, jediným plusem zústává nízká pořizovací cena.

1,6 (74 kW)
Pro klidné řidiče vyznávající benzínové motory ideální volba. Ve městě mu nechybí dynamika, při cestách po dálnici není problém jet neustále na hranici maximální povolené rychlosti se zařazeným pátým rychlostním stupněm. Spotřeba je vzhledem k objemu a výkonové charakteristice slušná, nijak závratně nestoupá ani při plném zatížení vozu. Dalším kladem je dobrý tah motoru od spodních otáček. Tento motor se objevuje i pod kapotou modelů Combi, je montován i do ostatních koncernových automobilů.

1,8 20V
Nejžíznivější motor v nabídce, jeho průměrná spotřeba se při dlouhodobém testu MF DNES pohybovala lehce nad devíti litry benzínu na každých sto kilometrů. Jen trochu svižnější jízda žádá neustálé vytáčení motoru nad čtyři tisíce obrátek a spotřeba pak rychle stoupá. V porovnání se silnější šestnáctistovkou je tento motor při sprintu z 0 na 100 km/h jen o sekundu rychlejší, kvalit stejné pohoné jednotky přeplňované turbodmychadlem však zdaleka nedosahuje. Na postu nejsilnějšího motoru v nabídce ho nahradila verze s turbem o výkonu 150 koní.

1,8 20V turbo
Nejsilnější motor montovaný pod kapotu Octavií se poprvé objevil v provedení Combi. Jde o druhou nejražší pohonnou jednotku, jeho cena je však vyvážena kvalitou. Sto padesát koní v kombinaci s dobrým podvozkem Octavie umožňuje i razantní jízdu, při běžné jízdě má řidič v záloze dostatečný výkon k rychlému předjetí nebo zvládnutí kritické situace. Žádá si opatrnou manipulaci s plynovým pedálem, velký nárust točivého momentu se projevuje již od tisíce otáček. Spotřeba není nijak závratná, při dlouhodobém testu se ustálila na hranici osmi litrů.

1,9 TDi (66 kW)
Vznětový přeplňovaný motor určený klidnějším řidičům. Relativně nízká pořizovací cena v kombinaci se spotřebou lehce nad pět litrů činí Octavii s tímto motorem finančně velmi zajímavou. Motor o výkonu šestašedesát kilowattů má stejný točivý moment jako 1,8 20V Turbo. Při rozjezdu dává vozu dostatečnou dynamiku, kvality nijak netrpí ani při jízdě s plně zatíženým automobilem. Na dálnici lze jet neustále na pátý rychlostní stupeň, časté řazení nežádá ani městský provoz.

1,9 TDi (81 kW)
Nejlepší, ale taky nejdražší motor v nabídce. Pohonná jednotka s vysokým výkonem i točivým momentem je nejspořivější, spotřeba se dá snadno stlačit i hodně pod pět litrů nafty. Při jízdě stabilní stoosmdesátkou po německé dálnici ukazoval palubní počítač spotřebu 7,1 litru, průměrná spotřeba v testu byla několik desetinek nad pěti litrovou hranicí. Dynamika vozu je vzhledem k hmotnosti víc než dostatečná, problémem není ani razantní jízda. Při rozjezdu a řazení z prvního na druhý rychlostní stupeň se přední poháněná kola občas protočí.

Označení

1,6 1,6 1,8 20V 1,8 20V Turbo 1,9 TDi 1,9 TDi

Výkon (kW/k)

55/75 74/101 92/125 110/150 66/90 81/110

Točivý moment (Nm)

135 145 170 210 210 235

Spotřeba l/100 km*

10,8/5,8/7,6 10,6/6,0/7,7 11,8/6,4/8,4 10,9/6,2/7,9 6,7/4,2/5,1 6,6/4,1/5,0

Zrychlení 0-100 km/h (s)

14,4 11,7 10,6 8,9 13,7 11,5

Max. rychlost (km/h)

170 187 201 217 178 191

Nejnižší pořizovací cena (Kč)**

349 900 405 900 499 900 539 900 437 900 551 900

Poznámka: * město/mimo město/kombinace; ** verze Combi je dražší o padesát až šedesát tisíc korun

Nejtemperamentnější motor, sto padesát koní, měla pod kapotou Octavia Combi v dlouhodobém testu MF DNES.

Slabší turbodiesel je dobrým kompromisem mezi pořizovací cenou a spotřebou paliva.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

OBRAZEM: Do Pragovky se sjely automobilové klenoty. Dorazí i Ralf Schumacher

Zlatý volant 2019

Industriální prostor Pragovky, továrny, ze které vyjížděly slavné Pragy V3S, hostí motoristický galavečer Zlatý volant....

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Najdete na iDNES.cz